بدون سئو شانس بقای کسب وکارتان را در فضای آنلاین از دست میدهید. بدون سئو ارتباط میان وبسایت شما و مشتریانتان به حداقل ممکن میرسد و در نتیجه فروشی هم در کار نخواهد بود. بنابراین، بیدلیل نیست که مدیران هوشمند و صاحبان کسب وکارهای آنلاین اطلاعات خود را درباره سئو بهروز نگه میدارند و در لحظه با آن پیش میروند.
سئوی خوب و اصولی گوگل را وادار میکند تا وبسایت شما را زودتر و بیشتر از رقبا به کاربران نشان دهد. برای موفقیت در سئو باید همواره اطلاعات از آخرین تغییرات گوگل مطلع باشید. الگوریتمهای گوگل با چنان سرعتی درحال تغییر هستند که به جرات میتوان گفت اگر در لحظه از آنها با خبر نشوید، فرصت را از دست دادهاید. کارشناسان گروه رسانه ای کاما در ادامه نکات کلیدی را معرفی میکنند که ضمن رعایت آنها برای ایجاد سئوی بهتر، از آخرین تغییرات الگوریتمهای گوگل نیز با خبر شوید.
سئو سایت و آخرین تغییرات در الگوریتمهای گوگل
1-انجام سئو جایگاه شما را در صفحه اول گوگل برای همیشه تضمین نمیکند.
2-سئو تکنیکی نیست که فقط یک بار آن را انجام دهید و برای همیشه خیالتان راحت باشد.
3-اگر برخی فرایند سئو را با روشهای غلط انجام میدهند، به معنای بیهوده بودن سئو نیست.
4-سئو فرایندی نیست که در آن موتورهای جستجوگر را گول بزنیم.
5-سئو آن قدرها که برخی ادعا میکنند، ارزان نیست. اما هزینه ی آن به نسبت دیگر روشهای افزایش ترافیک و بازدید مقرون به صرفه است.
6-بازدهای که سئو برای بازید سایت ایجاد میکند از تبلیغات کلیکی (PPC) کمتر نیست.
7-اینکه میگویند سئو مرده است و گوگل جایگاه خود را در میان موتورهای جستجو از دست داده، اصلا درست نیست.
8-با وجود اینکه سئو یک فرایند طولانیمدت (حداقل 6 ماهه) است، اما دلیلی وجود ندارد که تاثیر آن در کوتاهمدت نمایان نشود.
9-در هفته اول از سئو انتظار معجزه نداشته باشید، سئو به صبر و بردباری نیاز دارد.
10-تنها استفاده از کلمات کلیدی به معنای سئو نیست و برای موفقیت فاکتورهایی مانند سرعت سایت، گرافیک، عکس، ویدیو و غیره نیز موثر هستند.
بیشتر بخوانید:
11-بکلینکها نقش کلیدی در سئو دارند، اما نباید از دیگر فاکتورهای موثر بر سئو نیز غافل شوید.
12-محتوا و بکلینکها هر کدام نقش جداگانهای در سئو دارند و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت.
13-انتشار محتوای بسیار کوتاه در بلاگ و استفاده از کلیدواژههای قلمبه و سلمبه در متاتگها تاثیری بر سئو ندارد.
14-اعتبار دامنه جزو فاکتورهای موثر در رتبه بندی گوگل نیست و تاثیر مستقیم بر سئو ندارد.
15-خرید بکلینک تنها راه بهبود سئو نیست.
16-کیفیت بکلینک مهم تر از کمیت آن است. به بیان دیگر، بکلینکهایی که از وبسایتهای مرتبط به محتوای وبسایت شما ایجاد میشود، تاثیر بیشتری دارند. کارشناسان گروه رسانهای کاما آمادگی دارند تا در زمینه خرید بکلینک به شما مشاوره رایگان دهند.
17-قرار دادن لینک مطالب سایت در بخش کامنت وبلاگها روش موثری است، اما نباید از یک پیام تکراری استفاده کنید تا به صورت اسپم شناخته شوید. از طرفی، فقط در وبلاگهایی که با محتوای سایت شما ارتباط دارند، کامنت بگذارید.
18-اگر چه لینکهای نوفالو از سوی گوگل برای شناخت منبع دنبال نمیشوند، اما در ایجاد ترافیک برای سایت شما موثر هستند.
19-اگر در میان محتوای سایت خود به سایت دیگری لینک دهید، شاید مخاطب را برای مدتی از سایت خود خارج کنید، اما اگر محتوای شما خوب باشد او دوباره برمیگردد. با این کار میتوانید از گوگل اعتبار کسب کنید و برای مخاطبان خود نیز قابل اعتماد باشید.
بیشتر بخوانید:
20-فقط روی تک کلیدواژه یا کلیدواژههای قوی تمرکز نکنید. برای بهتر دیده شدن مجموعهای از کلیدواژههای قوی، متوسط و ضعیف را در نظر بگیرید.
21-درست است که گوگل به کلیدواژههای موجود در متن اهمیت میدهد، اما هرچه کلیدواژهها را بیشتر در متن تکرار کنید، به زیان شما تمام میشود. بهتر است به چگالی کلمات کلیدی توجه کنید.
22-از لینکهای پنهان استفاده نکنید. اگر لینک را با رنگ سفید در قسمت سفید صفحه قرار دهید، یعنی اینکه میخواهید گوگل را گول بزنید.
23-توضیحات متا به صورت مستقیم بر سئو موثر نیست و نباید انبوهی از کلیدواژهها را به منظور شناخت بیشتر متن توسط گوگل در آن قرار دهید.
24-اگر چه نام دامنۀ وبسایت، حوزه فعالیت شما را نشان میدهد، اما نباید حتما از کلیدواژه در آن استفاده کنید.
25-اگر کلیدواژه مورد نظر خود را در متن بولد کنید، هیچ تاثیری در شناخت زودتر آن توسط گوگل ندارد.
26-اگر یکی از متنهای وبلاگ را به خوبی سئو نکردهاید، نباید نگران مطالب دیگر وبسایت باشید که مبادا در نتایج جستجو نشان داده نشوند.
27- محتوای بیشتر به معنای سئوی بهتر نیست.
28- اگر مطلبی در وبسایت شما چندبار تکرار شود و یا مطلب کپی در وبلاگ منتشر کنید، به عبارتی صفحه داپلیکیت شود؛ توسط گوگل پنالتی نمیشوید. بلکه فقط شانس دیده شدن آن مطلب را در موتورهای جستجو از دست میدهید.
29- محتوای طولانی به معنای رتبه بهتر در گوگل نیست. طول محتوا را بین 500 تا 2000 کلمه انتخاب کنید.
30- اگر مطلبی ترافیک ارگانیک کمی به دست آورده، نباید آن مطلب را برای بالا بردن اعتبار خود نزد گوگل پاک کنید. شاید آن مطلب در برخی کلیدواژهها رتبه عالی داشته باشد.
31- اگر مطلبی بازدید بالایی داشته است و موضوع آن هنوز پرطرفدار است، میتوانید مطلب را بازنویسی و آن را با تیتر جدید منتشر کنید. البته به یاد داشته باشید که نباید تیتر یا مطلب بیش از اندازه تکراری شود و مخاطب را خسته و دلسرد کند.
32- اگر مطلبی بازدید بالایی داشته است، میتوانید آن را به روشهای دیگر نیز منتشر کنید. اگر کتاب الکترونیکی منتشر کرده اید و مورد پسند کاربران قرار گرفت، میتوانید هر بخش آن را به صورت یک مطلب جدید کاملتر کنید و در وبلاگ منتشرکنید و یا بخشهای اینفوگرافیک آن را به موشن گرافیک تبدیل کرده و در آپارات یا یوتیوب منتشر کنید.
33- این تصور که سئو پس از انتشار محتوا آغاز میشود، غلط است. سئو و بازاریابی محتوایی فرایندی همزمان هستند.
34- نام دامنه و آدرس URL فاکتورهای موثر هستند، بنابراین باید به هنگام تغییر این فاکتورها دقت کافی داشته باشید.
35- اگر بیش از حد از پلاگینها بر روی سایت استفاده کنید، ممکن است سرعت دانلود را پایین بیاورید و یا اندازه صفحه را بزرگتر کنید. این دو مورد بر رتبهبندی سایت تاثیر منفی میگذارند.
از تجربه دیگران کمک بگیرید
برای صعود به قلههای سخت بهتر است علاوه بر تجهیزات ضروری و آمادگی بدنی، یک راهنمای باتجربه نیز در کنار خود داشته باشید. هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیت سئو و راهکارهای بهبود آن داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری میتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعههای بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاریهای درازمدتی داشته است.