شاهکلید موفقیت در فضای مجازی این است که «دیده شوید»؛ البته این دیده شدن نباید به هر قیمتی باشد. برندهای معتبر با ارایه زیبا و شکیل اطلاعات ارزشمند، شانس دیده شدن خودشان را در جستجوهای گوگل و شبکههای اجتماعی بالا میبرند.
استفاده از اینفوگرافیک تکنیکی جدید و خلاقانه است که به آسانی و به سرعت محتوای شما را در معرض دید کاربران قرار میدهد. اینفوگرافیک ترکیبی از اطلاعات طبقهبندیشده است که با تصویر آمیخته میشود. همین ویژگی جذابیت و فهمپذیری اینفوگرافیک را برای کاربران دوچندان میکند.
اینفوگرافیک این قابلیت را دارد که همچون یک بازی سرگرمکننده پیش روی مخاطب قرار بگیرد و او را برای چند دقیقه در سایت شما نگه دارد. این ماندگاریِ مضاعف، به سئوی سایت شما کمک زیادی میکند. اینفوگرافیک به همین سادگی با افزایش میل کاربران به ماندن در سایتتان، رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا میبرند و بازدیدکنندگان جدیدی برای شما به ارمغان میآورد.
یکی دیگر از ویژگیهای ارزشمند اینفوگرافیک امکان تبدیل آن به سایر گونههای محتوا است. اگر در مجموعه شما یک هنرمند وجود داشته باشد یا با یک تیم تولید محتوا در ارتباط باشید، آنها به سادگی میتوانند اینفوگرافیکها را به موشنگرافیک تبدیل کنند. همچنین با خرد کردن اینفوگرافیکها میتوانید پستهای ورقزدنی (اسلایدی) برای اینستاگرام درست کنید. کارشناسان گروه رسانهای کاما آمادگی دارند به شما برای تولید اینفوگرافیک و بهرهبرداری بیشتر از این گونۀ محتوا به صورت رایگان مشاوره بدهند.
در ادامه با معرفی چهار مزیت طراحی اینفوگرافیک نشان میدهیم که چرا باید آن را به عنوان بخش مهم استراتژی بازاریابی محتوایی در نظر بگیرید.
1-اینفوگرافیک میزان آگاهی از برند را افزایش میدهد
از آنجایی که اطلاعاتی نظیر لوگوی شرکت، آدرس وبسایت، آدرس ایمیل، اطلاعات تماس و غیره، در اینفوگرافیک قرار میگیرد، از آن می توان به عنوان یک روش موثر برای افزایش آگاهی برند یاد کرد. آخرین آمار وبسایت فوربز در سال 2020 نشان میدهد، آن دسته از وبسایتهایی که علاوه بر متن و عکس از این قالب محتوایی نیز استفاده کردهاند، میزان ترافیک و بازدید را تا 12 درصد نسبت به گذشته افزایش دادهاند.
اینفوگرافیک به جای داستان سرایی، آن را برای مخاطب به تصویر میکشد.
2-اینفوگرافیک محتوا را داغ یا وایرال میکند
طبق آخرین آمار وبسایت فوربز در سال 2020، محتوای بصری که در قالب عکس و طرح های گرافیکی منتشر میشود، نسبت به متن 94 درصد بازدید بیشتری دارد. همچنین، آمارهای مشابه نشان میدهد که اگر مقالهای که در بخش بلاگ سایت منتشر میکنید همراه با عکس باشد، 14 درصد بازدید بیشتری نسبت به بقیه خواهد داشت، حال اگر به همراه تصویر، ویدیو نیز بارگذاری کنید، آنگاه بازدید تا 48 درصد افزایش پیدا میکند.
همه این آمارها را گفتیم تا شما بیشتر با اهمیت محتوای بصری آشنا شوید. شخصیت اینفوگرافیک با محتوای بصری تعریف شده است و واقعا برای مخاطبان جذاب خواهد بود. مخاطبان در فضای مجازی و به ویژه شبکههای اجتماعی این محتوای جذاب را بسیار سریع به اشتراک میگذارند و تبدیل آن به محتوای داغ آسانتر خواهد بود.
3-اینفوگرافیک شما را به عنوان یک کارشناس خبره معرفی میکند
همانطور که میدانید برای راحتی ارائه مطالب از جدول، نمودار و عناصر گرافیکی در اینفوگرافیگ استفاده میشود. وجود این فاکتورها نشان میدهد که ناشر مطلب تا چه اندازه برای تولید آن به تحقیق و پژوهش پرداخته است و البته از آن آگاهی دارد. از این رو، شما به عنوان یک کارشناس حرفه ی در صنعت یا حوزه فعالیت کسب و کار خود شناخته میشوید و اعتبار و اعتماد بیشتری کسب میکنید.
بیشتر بخوانید:
- ۷ ترفند طراحی اینفوگرافیک که ایکاش از آنها با خبر بودید
- چگونه با تولید محتوا بازدید و ترافیک سایت را بالا ببریم؟
4-اینفوگرافیک برای وبسایت شما بک لینک میآورد
برای اشتراک گذاری آسانتر اینفوگرافیکها میتوانید به هنگام بارگذاری برای آن یک کُد اِمبد در نظر بگیرید. آنگاه افراد به آسانی میتوانند آن کُد را در بلاگ یا سایت خود وارد کرده و محتوا را بازنشر کنند. سپس، به صورت خودکار یک بک لینک به وبسایت شما داده میشود. علاوه بر این، افراد پس از بازنشر محتوای شما، از انواع دیگر بک لینکها نیز برای معرفی منبع استفاده خواهند کرد.
کارشناسان گروه رسانهای کاما آماده پاسخگویی به سوالهای شما در زمینه سوژهیابی، طراحی و اجرای اینفوگرافیک و تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی هستند.