کرونا حتی سنتیترین کسب و کارها را هم به اینترنت و بازاریابی محتوایی معتاد کرد. در یک سالی که از شیوع ویروس کرونا میگذرد، برای همه فعالان بازار روشن شد که بدون حضور موثر در اینترنت، نمیتوانند به آینده کسب و کارشان امیدوار باشند. روزی کسب و کارهای نوگرا برای کسب سهم بیشتر از بازار تلاش میکردند از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند اما امروز وضع چنان عوض شده که همه کسب و کارها درک کردهاند برای «ادامه حیات» نیازمند تولید محتوا و بازیابی محتوایی هستند. قدرت و حیات برندها در شرایط کنونی وابستگی غیرقابل انکاری به حضور آنها در جستجوهای گوگل و شبکههای اجتماعی دارد. پس پیشنهاد میکنیم ضمن خواندن این مطلب به تقویت حضور خودتان در فضای مجازی بیشتر فکر کنید.
کرونا چگونه رفتار مشتری را تغیر داد؟
آمار وبسایت معتبر استاتیستا نشان میدهد که خرید آنلاین در دوران پاندمی کرونا در سراسر جهان حدود 63 درصد افزایش داشته است و پیشبینی میشود این رقم تا آخر سال 2021 به 82 درصد افزایش یابد. از طرفی، تجربه خرید آنلاین برای 93 درصد مشتریان لذتبخش بوده و آنها همچنان این کار را ادامه میدهند.
این روزها حتی سوپرمارکتهایی که تا پیش از این به مشتریان حضوری عادت داشتند، بیشتر به صورت اینترنتی سفارش میگیرند و با فعالیت مستمر در شبکههای اجتماعی جامعه مشتریان را افزایش میدهند.
طوفان برندسازی آنلاین
با توجه به شرایط قرنطینه در شهرها و لزوم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی که این روزها همه با آن درگیر هستیم، کسب و کارهایی در جذب مشتری، موفقتر هستند که حضوری موثر در فضای آنلاین دارند. به بیان دیگر، هر چه افراد بیشتری را در فضای آنلاین با برند خود آشنا کنید و حس اعتماد را در آنها به وجود بیاورید، افزایش مشتریان وفادار را تضمین کردهاید.
اصول اولیه برندسازی آنلاین حضور موثر در شبکه های اجتماعی، وبسایت و پلتفرم های آنلاین است که شما را به مشتریان بیشتری معرفی میکند. برای مثال؛ اگر بتوانید با پست معرفی یک محصول خانگی در صفحه اینستاگرام آن را بفروشید، یعنی در برندسازی آنلاین و چشماندازهایی که برای خود تعیین کردهاید، موفق بودهاید.
شما برای حضور موفق و موثر در فضای آنلاین باید بیشتر از رقبایتان به چشم بیایید. برندسازی آنلاین به شیوههای مختلفی میتواند شما را از رقبا متمایز کند. با برندسازی آنلاین:
• افراد بیشتری از برند شما آگاه میشوند؛
• مشتریان وفادار بیشتری پیدا میکنید؛
• هزیه تبلیغات را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید؛
• شانس بیشتری دارید تا در خاطر مشتری ماندگار شوید.
با برندسازی آنلاین به جای اینکه دیگران و رقبا درباره برند شما حرف بزنند، خودتان میتوانید داستان برندتان را به روشهای خلاقانه بازگو کنید. البته اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، میتوانید با کارشناس خبره و آگاه در این زمینه مشورت کنید.
بیشتر بخوانید:
برندسازی آنلاین اگر به شیوه اصولی و صحیح انجام شود، شما را دقیقا پیش چشم مخاطبان هدف قرار میدهد. اگر قبلا این کار با تبلیغات تلویزیونی و پخش بروشورهای تبلیغاتی در مراکز خرید انجام میشد، حالا این حضور شما در فضای آنلاین است که برایتان مزیت و فروش بیشتر ایجاد میکند. بنابراین، همین حالا دست به کار شوید و برند خود را در فضای آنلاین بیشتر تقویت کنید تا از ظرفیت مشتری بیشتر بهرهمند شوید. برندسازی آنلاین با سرعت سرسامآوری در حال رشد و تغییر است و کارشناسان گروه رسانهای کاما آمادهاند تا به شما در این زمینه مشاوره رایگان دهند.