گاهی اوقات بازاریابی محتوایی به اسم هنر فروش بدون فروختن نیز شناخته میشود. در واقع، معنای این تعبیر این است که بازاریابی محتوایی تعاملات را به گونهای تسهیل میکند و شکل میبخشد که نیازی به فروش مستقیم کالا یا خدمات نیست. در این رویکرد، تمرکز اصلی همیشه بر تولید محتوای با کیفیت و رساندن آن به دست مشتری است، ولی این کار در نهایت به بالا رفتن فروش کالا یا خدمات خواهد انجامید.
البته دستیابی به این هدف کار چندان آسانی نیست. همانطور که میدانید نباید هر پستی که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود را به تبلیغی برای یکی از محصولات تبدیل کرد. در این حالت، آن پست تعامل زیادی ایجاد نمی کند و افراد زیادی آن را نخواهند خواند. از طرفی، اگر بدون اشاره به محصولات یا خدمات خودتان پست بگذارید، این نگرانی پیش می آید که وب سایت شما تأثیری عملی بر روی فروش نداشته باشد.
با این تفاسیر، برای این بتوانید محتوایی تولید کنید که منجر به بالا رفتن فروش شود، کارشناسان گروه رسانه ای کاما پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کردهاند که رعایت کردن آنها خالی از لطف نیست:
1-همیشه روی مخاطبان خودتان تمرکز داشته باشید
پیش از این که یک پست بگذارید، این سئوال را از خودتان بپرسید که این پست برای مخاطبان من چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ به گونه ای بنویسید که نه نتها برای برند، بلکه برای مخاطبان خودتان محتوای ارزشمند تولید کنید. اطمینان حاصل کنید تیترها و مطالبی که می نویسید به علاقهمندی های مخاطبان مرتبط باشد.
2-در بازاریابی محتوایی اطلاعات ارزشمند منتشر کنید
وبسایت خودتان را به محلی تبدیل کنید که خوانندگان بتوانند در آن با تجارب و مهارت های شما آشنا شوند. در به اشتراک گذاشتن رمز موفقیت خودتان درنگ نکنید. به این ترتیب است که میتوانید اعتماد ایجاد کنید.
3-در مورد خودتان ننویسید
مطالبی که می نویسید حتماً نباید در مورد برند خودتان باشند. سعی کنید این مطالب بیشتر با خواسته های مخاطبان هماهنگی داشته باشند، شاید هم هوشمندانه تر این باشد که درباره صنعت خودتان صحبت کنید.
4-در همه پست ها از برند خودتان اسم نبرید
پلتفرم های انتشار محتوا نباید به صورت مطلق در اختیار شرکت باشد و در همه پست های آن از شرکت نام برده شود. بهتر است در بعضی از پست ها به موضوعاتی دیگر بپردازند تا مخاطب را خسته نکنید.
کارشناسان گروه رسانه ای کاما آماده پاسخگویی به شما همراهان گرامی در زمینه تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی، تولید محتوا و روابط عمومی تجاری هستند.