همانطور که میدانید در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی، ویدیو نسبت به دیگر قالبهای محتوایی توانسته توجه بیشتری را به خود جلب کند. در واقع، واکنش طبیعی مغز اینگونه است که فایلهای تصویری را راحت تر پردازش میکند. در سالهای اخیر، دنیای بازاریابی به این نکته پی برده است که چگونه از این واقعیت استفاده کند و ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
مطالعات نشان میدهد حدود 39 درصد از کاربران اگر یک فایل ویدیویی به دستشان برسد آن را با دیگران به اشتراک میگذارند و نزدیک به 36 درصد از آنها زیر فایلهای ویدیویی کامنت میگذارند. به این ترتیب، باید پذیرفت که فایلهای ویدیویی در مقایسه با فایلهای متنی از شانس بیشتری برخوردارند تا به اشتراک گذاشته شوند و در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرند.
به این ترتیب، باید گفت اگر به دنبال آن هستید که بازخوردهای مثبتتری از بازاریابی بگیرید، یکی از روشهای بسیار موثر استفاده از ویدیو است. اگر میخواهید کسب و کار شما جذابیت بیشتری داشته باشد، وقت آن است که دست به کار بشوید و هر چه زودتر با توجه به استراتژیهای بازاریابی که برای کسب وکار خود تعیین کردهاید، ویدیو تولید کنید. گروه رسانهای کاما در این مطلب به مولفههای جذابیت ویدیو میپردازد که با رعایت آنها میتوانید میزان رضایت مخاطبان را از ویدیو های خود بالا ببرید و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به مشتری وفادار تبدیل کنید.
1-برای ویدیو از قبل سناریو تعیین کنید
قبل از هر چیز باید برای محتوای ویدیویی سناریو داشته باشید. بهتر است سناریو را با توجه به ترندهای روز دنیای دیجیتال مارکتینگ تعیین کنید. بیتردید خلاقیت در نوشتن سناریو شما را نسبت به رقبا پیش میاندازد. برای شروع میتوانید از چند سناریو پر طرفدار در بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. یکی از محبوبترین انواع ویدیو، فایلهایی هستند که محصولات یا خدمات شما را معرفی میکنند که البته گاهی اوقات این کار به دست اینفلوئنسرها انجام میشود. نوع دیگری که طرفدار زیادی دارد، فیلمهایی است که چند بازیگر دارد و پیغام شما را به گونهای غیر مستقیم به گوش مخاطب میرساند.
2.زمان ویدیو را کوتاه کنید
کوتاه و تأثیرگذار بودن فایل ویدیویی اهیمت زیادی دارد. حتما میدانید که ویدیوی طولانی به بودجه بیشتری هم احتیاج دارد. علاوه بر این، اگر ویدیو طولانی و کش دار تولید شود، بینندگان تمرکز خودشان را از دست میدهند. به یاد داشته باشید که در مورد ویدیوهای کوتاه فقط 10 ثانیه و در ویدیوهای بلند تنها 90 ثانیه برای جذب مخاطب فرصت دارید، بنابراین ثانیههای اولیه ویدیو را جذابتر تولید کنید.
بیشتر بخوانید:
3.در تولید ویدیو حتما شخصیت مخاطب را در نظر بگیرید
اگر شخصیت مخاطب خود را به درستی بشناسید، بدون شک تولید ویدیو برایتان آسان تر می شود. در واقع، شما با تولید محتوای ویدیویی می خواهید به نیاز های مخاطبان خود پاسخ دهید، بنابراین باید ابتدا نیازها و دغدغه های آنها را به خوبی درک کنید. در این زمینه بهتر است گروه سنی، میزان تحصیلات، شغل، طبقه اجتماعی و مواردی از این دست را به طور جدی در نظر داشته باشید تا ویدیوی شما با استقبال بیشتری روبرو شود.
برای مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا، طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی و اجرای پروژههای روابط عمومی با کارشناسان گروه رسانهای کاما تماس بگیرید. همچنین، برای اطلاع بیشتر در این زمینه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کاما مدیا شوید.