توییتر از آن دست شبکه های اجتماعی است که می توانید برنامه های بازاریابی خودتان را در آن جا اجرا کنید. اما پیش از هر چیز باید بدانید که این شبکه نیز مانند دیگر بسترهای انتشار محتوا مزایا و معایبی دارد که بهتر است قبل از برنامه ریزی و صرف هزینه و زمان به خوبی از آنها آگاه باشید.
جالب است بدانید حدود 22 درصد از کاربران اینترنت در توییتر عضو هستند و برای به اشتراک گذاشتن محتوا بستر بسیار مناسب و انعطاف پذیری به شمار می آید. در این شبکه می توانید گروه بسازید و افراد علاقه مند به یک موضوع خاص را دور هم جمع کنید. گروه رسانه ای کاما شمار را به خواندن مزایا و معایب این شبکه پر طرفدار دعوت می کند:
مزایای استفاده از توییتر
1-توئیتر به شما این امکان را می دهد که به آسانی پیغام خودتان را به گوش مخاطبان زیادی برساند، مخاطبان نیز این توانایی را دارند تا پیغام شما را بازنشر یا ریتوییت کنند. به این ترتیب، تعاملی مثبت بین شما و فالوئرها به وجود می آید.
2-هشتگ ها در توییتر باعث می شوند مطالب شما به راحتی پیدا شوند و در دسترس کسانی که به آنها علاقه مندند قرار بگیرند.
3-محتوایی که در توییتر منتشر می شود به راحتی می تواند در خارج از این شبکه نیز به اشتراک گذاشته شود تا افرادی که در این شبکه عضو نیستند نیز بتوانند آن ها را پیدا کرده و بخوانند.
4-با این که مطالب در توئیتر بسیار با سرعت به روز می شوند و ممکن است مخاطبان برخی از توییت ها را نبینند ولی این امکان وجود دارد که پست های قدیمی را دوباره بالا بیاورید و یا آنها را بازنشر کنید.
معایب استفاده از توییتر
1-توییت ها عمر بسیار کوتاهی دارند. اگر توییت های شما بلافاصله مشاهده نشوند، این ریسک برای آن ها وجود دارد که برای همیشه در میان انبوه توییت ها گم بشوند.
2-در هر روز بیش از 500 میلیون توییت به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین، توییتر شبکه بسیار شلوغی محسوب می شود، پس باید محتوایی بسیار باکیفیت تولید کنید تا در میان انبوه مطالب دیگر به چشم بیاید.
3-توئیت ها به 280 کاراکتر محدود هستند به همین خاطر باید پیغام هایی بسیار کوتاه و موجز بنویسید. البته می توانید از ویژگی رشته توییت نیز استفاده کنید و پیام خود را به صورت داستان وار بیان کنید.
بیشتر بخوانید:
توجه شما را به چند آمار جالب جلب می کنیم:
تا کنون 1.3 میلیارد حساب کاربری در توییتر ایجاد شده است.
توییتر 330 میلیون کاربر فعال دارد که به صورت ماهیانه به آن سر می زنند.
توییتر 152 میلیون کاربر فعال دارد که به صورت روزانه به آن سر می زنند.
21 درصد از بزرگسالان آمریکایی از توئیتر استفاده می کنند.
17 درصد از کاربران توئیتر بین 18 تا 24 سال سن دارند.
23 درصد از کاربران توئیتر بین 25 تا 34 سال سن دارند.