با اینکه دنیای دیجیتال امروزی زندگی متفاوتی را برای افراد جامعه رقم زده است و علاوه بر آن شیوع ویروس کرونا نیز این وابستگی را به فضای مجازی دوچندان کرده، اما با این وجود برای برخی از برندها دشوار است که ارتباطشان را با مخاطبان در شبکه های اجتماعی حفظ کنند.
طبق مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته است، حدود 80 درصد از کاربران کنونی اینترنت عضو فیسبوک هستند و این نشان میدهد که افرادی از همه گروههای سنتی و با سلیقههای مختلف در دنیای مجازی حضور دارند. شاید هم دقیقاً به همین علت است که هنوز بسیاری از ما نمیدانیم چه راهکاری به کار ببندیم تا در جذب این طیف گسترده از مخاطبان موثر باشد.
گروه رسانهای کاما در این مطلب به ارائه نکاتی میپردازد که با آگاهی از آنها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان بیشتر حفظ کنید و در فرآیند تبدیل مخاطبان بالقوه به مشتریان وفادار قویتر عمل کنید.
داستان برندتان را در شبکه های اجتماعی بازگو کنید
آیا میدانستید هر برندی یک داستان دارد؟ این داستان، علت حضور شما در کسب و کار خودتان است. این داستان همان شعاری است که سر میدهید و آن را تکرار میکنید و روشی است که با آن میخواهید دنیا را تغییر بدهید. داستان هر برند، واقعیت آن برند است و طبق یک قانون نانوشته جهانی باید با مخاطبان در میان گذاشته شود. وقتی داستان کسب و کارتان را به مخاطبان بگویید، حرفهای شما نه تنها مرتبط، بلکه بسیار ناب و اصیل خواهند بود.
ساختار و مدیریت داشته باشید
به روزرسانی و حفظ کیفیت مطالب در شبکه های اجتماعی نیز کار زیادی میطلبد، به همین خاطر بسیاری از شرکتها یک کارمند را استخدام میکنند تا به صورت تمام وقت این کار را انجام بدهد. اگر خودتان توان انجام چنین کاری را ندارید بهتر است برای تولید محتوا و مدیریت حسابهایتان در شبکه های اجتماعی از یک بنگاه روابط عمومی مشاوره اختصاصی بگیرید. برای این کار میتوانید با کارشناسان گروه رسانهای کاما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
بیشتر بخوانید:
- رابطه جالب هشتگ ها و کلمات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی
- استراتژی بازاریابی نایک در شبکههای اجتماعی
اهداف را اشتباه انتخاب نکنید
به نظر میرسد بسیاری از برندها نمیدانند چه اهدافی برای حسابهایشان در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرند. در این زمینه، نه تنها باید به طور مداوم میزان موفقیت خودتان را بسنجید بلکه باید مطمئن شوید که پستهای شما به دست مخاطب خودش میرسد. برای مثال، اگر هدفتان این است که به یکی از پیشگامان در حوزه خبرنگاری تبدیل بشوید، باید توجه بسیار زیادی به بازخوردهایی که از توئیتر و اینستاگرام میگیرید، داشته باشید. این کار بسیار مفید است و منافع زیادی برای شما دارد. در نظر داشته باشید هر چه محبوبیت شما بیشتر بشود، باید استراتژی خودتان در مورد این که چگونه بهترین باشید را تغییر دهید و به روز شوید.