ایجاد کمپین ها و مسابقهها در اینستاگرام یکی از راههای افزایش مشارکت و موفقیت برندها در دنیای شبکههای اجتماعی است. در واقع کمپین های مسابقهای و رقابتی یکی از بهترین راههای جلب توجه و بازاریابی در فضای مجازی هستند؛ چرا که، با افزایش آگاهی از برند مخاطبان بالقوه را به مشتریان وفادار بدل میکنند.
شما نیز حتما بارها و بارها با چالشها و کمپین های اینستاگرامی مواجه شدهاید، اما آنچه یک برند را در انجام این کار موفق می کند، برگزاری اصولی کمپین و رعایت موارد لازم است. گروه رسانهای کاما در این مطلب به ارائه نکاتی میپردازد که شما را در راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی موفق راهنمایی میکند:
گام اول: یک جایزه مناسب انتخاب کنید
اگر به دنبال راه اندازی کمیپن یا چالش اینستاگرامی هستید فراموش نکنید اولین قدم انتخاب یک جایزه مناسب و ارزشمند است. برای انتخاب جایزه بهتر است از محصولات مرتبط با برند خود و یا کارتهای هدیه استفاده کنید چرا که با این کار می توانید مخاطبان را نسبت به کسب و کارتان بیشتر آگاه کنید. به علاوه میتوانید به جای یک جایزه، پکیجی از جوایز را در نظر گرفته و یا با یک برند دیگر در اهدای جوایز مشارکت کنید.
گام دوم: قواعد مسابقه را مشخص کنید
انواع مختلفی از مسابقات و چالش های جالب در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرند که مهمترین آنها گذاشتن یک کامنت برای ورود به مسابقه، تگ کردن دوستان، بازنشر پست یا مطلب و یا جالبترین آنها به اشتراک گذاری عکس یا فیلم با هشتگ مورد نظر است. در روش آخر مخاطبان می توانند با به اشتراک گذاری تصاویر و یا فیلمهای خود که بهتر است در ارتباط با برند شما باشند و درج هشتگ مربوط در مسابقه شرکت کنند.
گام سوم: یک پست مناسب برای کمپین طراحی کنید
برای طراحی پست کمپین بهتر است از تصاویر با کیفیت که با دوربین دیجیتال یا دوربینهای حرفهای گرفته شده است استفاده کنید. این تصویر می توانند در ارتباط با یکی از محصولات شما و یا یکی از جوایز مسابقه باشند. حتی میتوانید یک فیلم کوتاه تهیه کنید و شرایط کمپین یا مسابقه را توضیح دهید. ایجاد جلوههای خلاقانه نیز در این پست میتواند تاثیرگذار باشد. در کپشن نیز می توانید قوانین مسابقه یا نکات راجع به نحوه ورود به رقابت را شرح دهید. فراموش نکنید که از هشتگ های مربوط به کمپین به درستی و با دقت استفاده کنید.
گام چهارم: کمپین اینستاگرام خود را تبلیغ کنید
ابتدا مطمئن شوید در تمام شبکههای اجتماعی مربوطبه برند خود اطلاعیه کمپین را درج کردهاید. این کار را میتوانید در وب سایت خود و در قالب پاپآپ نیز انجام دهید. همچنین می توانید پست مربوط به کمپین را در صفحه های دیگر اینستاگرام که جامعه مخاطبان آنها به شما نزدیک است تبلیغ کنید. حتی می توانید از اینفلوئنسرها برای تبلیغ کمپین خود کمک بگیرید. از طرفی، بهتر است از تمام ویژگی های معرفی پست در اینستاگرام مانند استوری و لایو کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید:
- چگونه فالوئرهای اینستاگرام را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟
- هفت ترفند ساده و مفید برای افزایش فالوئر در اینستاگرام
گام پنجم: نتایج را پیگیری و برنده را انتخاب و معرفی کنید
زمانی که مدت زمان کمپین یا مسابقه شما به پایان رسید، یکی از مهمترین کارهای که باید در اولویت قرار دهید قرعه کشی و معرفی برنده است. اگر رقابت شما از نوع به اشتراک گذاری تصویر بوده است می توانید تصویر برنده را به اشتراک بگذارید و توضیحاتی راجع به آن ذکر کنید. همچنین بعد از اتمام مسابقه و برای جذب افراد مشارکت کننده میتوانید از یک کد تخفیف برای خرید محصولات و یا پست تشکر استفاده کنید.