به کارگیری پتانسیل بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند که تعداد مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهید. اما مسئله چالش برانگیز در این زمینه نحوه استفاده از ابزارهای بازاریابی در جهت موفقیت برند است. به عبارت دیگر برای شروع کار با این ابزارها باید حداقل دانش لازم را در این زمینه داشته باشید. گروه رسانهای کاما در ادامه مطلب به ارائه نکات کلیدی برای شروع این فرایند می پردازد که می تواند برای شما همراهان گرامی مفید باشد.
1-خوب گوش کنید
قانون اصلی موفقیت در شبکههای اجتماعی خوب گوش کردن است تا خوب صحبت کردن. در بحثهای مخاطبان شرکت کنید و با آنها به گفتگو بپردازید تا بتوانید نیازهای واقعی آنها را شناسایی کنید.
2-تمرکز کنید
در استراتژی بازاریابی خود بر موضوعی خاص تمرکز کنید تا اینکه به نوعی همه کاره باشید. بازاریابی محتوایی در شبکههای اجتماعی در صورتی که با تمرکز بر موضوعی خاص صورت پذیرد بسیار قدرتمندتر از استراتژیهایی است که قشر وسیعی از مردم را با موضوعات مختلف در بر میگیرند.
3-کیفیت را سرلوحه کارتان قرار دهید
در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی کیفیت همواره موفقتر از کمیت عمل میکند. برای نمونه داشتن 1000 فالوئر فعال و پرانرژی که در بحث ها شرکت میکنند همواره بهتر از داشتن 10 برابر از همان فالوئرهایی است که پس از ثبت نام برای همیشه ناپدید می شوند.
4-صبر داشته باشید
بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی مقوله های یک شبهای نیستند که سریع به نتیجه برسند، بلکه نیاز به گذشت زمان برای اثر گذاری بیشتر دارند.
5-در شبکه های اجتماعی مختلف بازاریابی کنید
وقتی موضوعی پرمحتوا در وب سایت خود و یا شبکه های اجتماعی تولید میکنید، در این صورت ممکن است توسط طرفداران شما در سایر شبکه های اجتماعی دست به دست شود و باعث بهبود رتبه بندی شما نزد موتورهای جستجو نیز بشود. بنابراین حضور در شبکههای اجتماعی مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.
6-ارتباط با افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها را فراموش نکنید
با افراد تاثیر گذار در ارتباط باشید. ممکن است در این بین افرادی را بیابید که به موضوع کسب و کار شما علاقهمند باشند، در این صورت ارتباط با آنها این امکان را به شما میدهد تا از اعتبار بالایی بین طرفداران آنها برخوردار شوید. در این مسیر می توانید از آنها بخواهید محصولات شما را به طرفدارانشان معرفی کنند.
7-به مقوله “ارزشمندی” اهمیت دهید
اگر در جهت تولید محتوا برای کسب و کار خود تلاش می نید به شما پیشنهاد میکنیم مقوله « ارزشمندی »را فراموش نکنید. به عبارت دیگر مطالب شما باید بیش از کمیت دارای ارزش و کیفیت باشند. ارتباط با افراد موفق در زمینه کسب و کار شما میتواند در این امر موفقیت آمیز باشد.
8-سپاسگزار باشید
همواره از تمام افرادی که به نوعی با شما ارتباط برقرار میکنند و به برند شما توجه نشان می دهند سپاسگزار باشید، همانطور که دنیای واقعی در ازای لطف افراد از آنها تشکر میکنید.
9-همواره در دسترس باشید
بدین معنی که مطلبی را منتشر نکنید و ناپدید شوید، بلکه باید همواره در بحثها شرکت کنید و با فالوئرها در ارتباط باشید. فراموش نکنید مخاطبان دمدمی مزاج و سخت گیر روی این موضوع حساس هستند و ممکن است شما را با رقبا جایگزین کنند.
بیشتر بخوانید:
- رابطه جالب هشتگ ها و کلمات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی
- ۵ راز موفقیت در بازاریابی محتوایی که باید بدانید
10-به صورت دوطرفه مشارکت داشته باشید
انتظار نداشته باشید که همکاری و ارتباط مخاطبان با شما درصورت یکطرفه بودن تداوم داشته باشد. برای نمونه نمیتوانید انتظار داشته باشید که مخاطبان مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند در صورتی که شما مطالب مخاطبانتان را به اشتراک نمیگذارید. در این مورد استفاده از محتواهای تولید شده توسط مخاطبان میتواند کارساز باشد.