تولید محتوای بصری؛ مهمترین راهکار در افزایش تاثیرگذاری بر مخاطب

اگر فیلم و سریال داستان‌های شرلوک هلمز را دیده باشید، به طور حتم به تاثیر شخصیت دکتر واتسن در جذابیت داستان‌ها پی‌برده‌اید. در واقع استفاده از محتواهای بصری در تولید محتوا چیزی کمتر از نقش دکتر واتسن در تاثیرگذاری و جذابیت داستان‌های شرلوک هلمز نیست.

تصاویر و ویدئوها یکی از ابزارهای ساده و در عین حال ضروری هستند که نقش مهمی در افزایش مشارکت مخاطب و تاثیرگذاری مطالب دارند. بطوریکه طبق مطالعات، پست‌های دارای تصویر در فیسبوک 2.3 برابر مشارکت بیشتری نسبت به پست های بدون تصویر داشته اند و مهمتر از آن حدود 74 درصد از کارشناسان تولید محتوا از تصاویر و محتواهای بصری برای کار خود استفاده می کنند.

محتوای بصری به متن شما فضا و جهت می‌دهد و باعث می شود توجه مخاطب به موضوع مورد نظر شما بیشتر جلب شود؛ بطوریکه، 65 درصد از مدیران برندها بر این باورند که محتواهای بصری هسته اصلی و اولیه داستان برند آنها است. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به بررسی چهار قالب محتوای بصری می پردازد که بیشتری تاثیر را در جذب مشارکت مخاطب به همراه دارند.

1-تصاویر

بدون شک تصاویر مهمترین بخش از محتواهای بصری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. تصاویر می‌توانند به احساسات انسان سمت و سو داده و یک حس را تقویت و یا تضعیف کنند. ما انسانها موجودات اجتماعی هستیم و به تصاویر چهره‌ افراد واکنش نشان می‌دهیم و این یکی از مهمترین دلایلی است که برندهای مطرح از انسانها و تصاویر چهره‌ها برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. اما هنگام استفاده از تصاویر به موارد زیر دقت کنید:

  • در استفاده از تصاویر به رنگ، کیفیت و جلوه‌های طبیعی تصویر دقت کنید.

  • همواره آخرین ترندها را بررسی کنید و تصاویر خود را بر اساس آنها به اشتراک بگذارید.

  • از تصاویر ساخت کاربر یا تصاویر خود کاربران استفاده کنید و فراموش نکنید این کار به ارتباط شما با مشتریان و اعتبار برند شما می‌افزاید.

2-ویدیو

نقش ویدئوها در تاثیر گذاری مطالب را فراموش نکنید. طبق گزارش  مجله فوربز حدود 84 درصد از ترافیک اینترنت سال 2020 متعلق به فایل‌های ویدئویی خواهد بود. همواره سعی کنید از فرمت های رایج مثل 360 یا 4k استفاده کرده و در این میان تاثیر ویدئوهای پخش زنده یا لایو را هم دست کم نگیرید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از برندهای موفق از ویدئوهای احساسی و عامه پسند استفاده می‌کنند.

3-گیف

گیف ها فرمت‌هایی از تصاویر هستند که در واقع شامل فریم‌های متوالی از یک تصویر می‌شوند. اگر شما از ویدئوها کمتر استفاده می‌کنید حتما برای استفاده از گیف‌ها برنامه ریزی کنید. گیف‌ها باعث برجسته‌تر شدن مطالب شما در بین انبوهی از مطالب رسانه‌ها می‌شود و خوشبختانه امروزه بسیاری از شبکه‌ها از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. اما در استفاده از گیف‌‍ها دقت کنید که همواره از پرطرفدارترین‌ها استفاده کنید و اینکه می‌توانید ویدیوی خود را نیز به گیف تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:

4-اینفوگرافیک

در واقع اینفوگرافیک‌ها ترکیبی از متن و تصویر هستند. این دسته از محتواهای بصری ابزاری بسیار مناسب برای بسیاری از مقاصد به ویژه مقاصد آموزشی هستند.

در استفاده از اینفوگرافیک‌ها در صورتی که محتواهای طولانی برای نمایش دارید حتما از آیکون‌هایی برای اجتناب از شلوغی صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *