رابطه جالب هشتگ ها و کلمات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی

تا پیش از ظهور هشتگ‌ها، کلمات کلیدی تنها راهی بودند که تولیدکنندگان محتوا می‌توانستند مطالب خود را در معرض دید بهتر مخاطبان قرار دهند. اما امروزه این هدف با استفاده از هشتگ‌ها نیز محقق شده است؛ به طوریکه، در بعضی موارد گوی سبقت را از کلمات کلیدی ربوده‌اند. هشتگ ابتدا توسط توییتر مورد استفاده قرار گرفت و امروزه تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند.

اما آیا این به معنی پایان دوران کلمات کلیدی است؟ مطمئنا جواب منفی خواهد بود. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها در استفاده از این دو ابزار می‌پردازد که آشنایی با آنها شما را در استفاده درست از هر کدام بیشتر کمک می‌کند.

هشتگ ‌ها و شبکه های اجتماعی

در دنیای دیجیتال امروزی سرعت رشد و استفاده از هشتگ‌ها به حدی بالا است که هر روز شاهد ترند شدن یک هشتگ مجزا در فضای آنلاین هستیم. شما با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید مطالب خود را در معرض دید مخاطبان در شبکه‌اجتماعی مورد نظر قرار دهید. طبق آخرین آمار در اینستاگرام پست‌هایی که هشتگ دارند به طور میانگین بازدید آنها نسبت به سایر پست ها 13 درصد بیشتر خواهد بود.

میزان موفقیت شما در جذب مخاطبان برای شرکت در چالش و کمپین ها تا حد زیادی به استفاده درست از هشتگ ها مربوط می‌شود. برای نمونه هشتگ #ShareACoke مربوط به کمپین کوکاکولا ( یک کواکولا بخرید و تصویر آن را به اشتراک بگذارید) را در نظر بگیرید. این هشتگ در توییتر 160 هزار منشن و 760 میلیون ایمپرشن دریافت کرد.

با این حال، استفاده از هشتگ ها کوتاه مدت، اما پر‌بازده است و این به خاطر ماهیت پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی است که معمولا در بازه یک روزه از ارزش کمتری نسبت به زمان انتشار برخوردار خواهند بود.

کلمات کلیدی و موتورهای جستجو

کلمات کلیدی در واقع بخش حیاتی متن هایی هستند که در وبسایت‌تان منتشر می‌کنید. جالب است بدانید این کلمات کلیدی هستند که کیفیت محتوا را در وبلاگ و وبسایت تعیین می‌کنند و  هرچه این کلمات با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شوند، ترافیک بیشتری به سمت وبسایت شما روانه می‌شود.

اگرچه چه هشتگ‌ها در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، اما نباید از نقش کلمات‌کلیدی در اعتبار سنجی وب سایت نزد موتورهای جستجو و بهینه سازی سئو غافل شد. در مورد استفاده از کلید واژه ها به اعتبار سنجی متن مورد نظر و ارتباط کلمات کلیدی با محتوای متن باید دقت شود، در غیر صورت نتیجه آن رتبه بندی منفی نزد موتورهای جستجو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اما با تمام نکات گفته شده هشتگ ها و کلید واژه‌ها بسیار شبیه به هم عمل می کنند؛ بطوریکه، اگر کلیدواژه‌ای در موتورهای جستجو مورد جستجو قرار گیرد و یا هشتگی در یکی از شبکه های‌اجتماعی جستجو شود و آن واژه درست و متناسب با هدفی که دارید انتخاب شده باشد، نتیجه آن افزایش مخاطبان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *