ژیلت برندی مطرح در زمینه تیغهای اصلاح یک بار مصرف، محصولات مراقبت از پوست، ژلهای اصلاح در دنیا است. تمام داراییهای ژیلت در سال 2007 به عنوان زیر مجموعهای از شرکت P&G و تحت نام Global Gillette یا ژیلت جهانی با هم ترکیب شدند. امروزه برند ژیلت در سرتاسر دنیا دارای دفاتر کاری متعددی است و در این میان کسی نمیتواند تاثیر یک استراتژی درست را انکار کند.
ژیلت نیز مانند تمام برندهای مطرح از استراتژیهای مختلفی جهت بازاریابی و فروش بیشتر استفاده کرده است. استفاده از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات روزنامهای و مجلهای، و یا تبلیغات چندرسانهای تنها بخشی از کارهای این برند است.
ژیلت در شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی دارند. این شبکهها به صورت فزایندهای توسط برندهای مطرح مورد استفاده قرار می گیرند و در این میان ژیلت نیز از این ابزارها جهت موفقیت هر چه بیشتر و رقابت در بازار کسب و کار استفاده میکند. اما آیا تا کنون توانسته است به نتیجه مطلوب و دلخواه دست یابد؟ در پاسخ به این پرسش کارشناسان گروه رسانهای کاما به بررسی استراتژی این برند در شبکههای اجتماعی پرداختهاند تا نقاط قوت و ضعف در عملکرد این برند برای شما همراهان گرامی مشخص شود.
استراتژی ژیلت در فیسبوک
صفحه رسمی ژیلت در فیسبوک حدود 2.1 میلیون لایک دارد که در مقایسه با دیگر برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی عدد قابل توجهی به نظر میرسد. میانگین پستهای منتشر شده در صفحه ژیلت در هفته 4 عدد است.
محتوای پستها بیشتر مطالب آموزشی از نحوه کارکرد با انواع تیغ و ژلها است که در میان آنها به تبلیغات این برند نیز پرداخته میشود. با اینکه از یک برند مطرح چنین انتظار میرود، اما کیفیت تصاویر چندان مطلوب نیست و کپشن پستها لحن تبلیغاتی دارد. میانگین لایک پستها 250 عدد است که واقعا رقم مایوس کنندهای است و نشان از وجود فالوئرهای فیک یا عدم تعامل مخاطبان با صفحه دارد. ادمینهای این صفحه به ندرت به کامنتها پاسخ میدهند و نتیجه آن چیزی جز کاهش تعامل با مخاطبان نخواهد بود.
استراتژی ژیلت در اینستاگرام
صفحه رسمی ژیلت در اینستاگرام حدود 136 هزار فالوئر دارد. استراتژی محتوا در این صفحه دقیقا شبیه چیزی است که در فیسبوک مشاهده میشود و مجموعهای از مطالب آموزشی در کنار محتوای تبلیغاتی درون مایه پستهای این صفحه است. کیفیت تصاویر در این صفحه در حد مطلوب است و فیلمهای تبلیغاتی با بهترین کیفیت تهیه شدهاند.
اما درباره صفحه اینستاگرام ژیلت نیز همان نقطه ضعف قبلی وجود دارد و آن تعداد میانگین لایک و کامنت پستها است که چیزی حدود 300 لایک و 20 کامنت است. بیتردید با توجه به شاخصهایی که برای این اعداد میتواند در نظر گرفت باید بگوییم که نرخ تعامل در این صفحه نیز بسیار مایوس کننده است و نشان از وجود فالوئرهای فیک یا عدم جذابیت محتوا برای مخاطبان دارد.
بیشتر بخوانید:
- استراتژی بازاریابی اچپی در شبکههای اجتماعی
- استراتژی بازاریابی نایک در شبکههای اجتماعی
- والت دیزنی در شبکه های اجتماعی چه کار میکند؟
- استراتژی نتفلیکس در شبکه های اجتماعی چگونه است؟
استراتژی ژیلت درتوییتر
حساب کاربری رسمی ژیلت در توییتر حدود 131 هزار فالوئر دارد و استراتژی محتوا در این شبکه اجتماعی درست مانند دو شبکه قبلی است. به بیان دیگر، همان محتوایی که در دو رسانه دیگر منتشر میشود در این رسانه نیز انتشار مییابد. البته در این میان، توئیت کاربران دیگر را نیز بازنشر میدهد که معمولا حاوی نظرات مثبت و پیشنهاد کاربران هستند.
اما در توئیتر نیز عدم تطابق تعداد فالوئرها با تعداد لایک، کامنت و بازنشر وجود دارد و اختلاف آن بسیار فاحش است. با وجود ویژگیهای برجستهای که محصولات ژیلت دارند، شکی نیست که این برند باید برای بهبود کیفیت، پیشرفت و موفقیت بیشتر در شبکههای اجتماعی به طور پیوسته تلاش کند.