تولید محتوا برای نمایش بهتر در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجوگر یا به بیان دیگر بهبود سئو باید به صورت صحیح انجام شود. در ابتدا ممکن است این کار دشوار به نظر برسد، اما در حقیقت اینطور نیست و برای افرادی که آشنایی ابتدایی با مبانی تولید محتوا دارند امری بسیار ساده خواهد بود. گروه رسانهای کاما در این مطلب به بیان برخی اصول تولید محتوا در جهت بهبود سئو میپردازد.
1-کلید واژههای مناسب جهت جستجو انتخاب کنید
یکی از گامهای اساسی در این باره قرار دادن واژه های کلیدی در مقاله و معرفی آنها به موتورهای جستجو است. بهترین راهکار در این زمینه این است که واژه هایی را که توسط موتور جستجوی قدرتمند گوگل به عنوان واژههای بسیار پرکاربرد یا بسیار کم کاربرد معرفی میشوند را استفاده نکنید؛ چرا که، استفاده از واژگان پرکاربرد مقالههای شما را در زیر نتایج سایرین نمایش داده و واژگان بسیار نادر و کم کاربرد شانس شما را جهت جستجو و مشاهده توسط کاربر کاهش میدهند.
2- محتوا را توضیحی و با کیفیت بنویسید
فراموش نکنید که همواره متن توضیحی برای مقاله خود بنویسید؛ چرا که، بسیاری از نتایج جستجو برپایه همین متنهای توضیحی هستند. در حقیقت شما باید راه حل مشکلات کاربران خود را در این متنها توضیح دهید. به علاوه، نوشتن توضیحات پرمحتوا باعث میشود مخاطبان شما دوباره به سایت و مقاله شما رجوع کنند و شانس بازدید از مقاله های شما بالا میرود.
3- کپی برداری یا دزدی ادبی نکنید
یکی از اشتباهات رایج که در تولید محتوا از بسیاری از نویسندگان سر میزند و گاهی ناآگاهانه و از روی عدم اطلاع رخ میدهد، کپی برداری مطالب سایتها و یا وبلاگهای دیگر است. این کار باعث میشود در کشورهایی که قانون حمایت از صاحب اثر(کپی رایت) وجود دارد، برای نویسندگان مشکلاتی را به وجود آورد. از طرف دیگر، بسیاری از موتورهای جستجو مثل گوگل مطالب تکراری را از نتایج جستجو حذف میکنند؛ بنابراین شانس مقاله جهت بازدید بسیار کم میشود.
4- چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید
بهینهترین حالت استفاده از کلمات کلیدی در یک متن، 2 درصد کل متن است. به عنوان مثال در صورتی که متن شما شامل 500 واژه می شود، حالت بهینه استفاده از کلیدواژهها 10 عدد است که به صورت یکسان در کل متن توزیع شدهاند. برای نمونه کلید واژه یکبار می تواند در عنوان ، یکبار در پاراگراف اول و مابقی در سایر قسمت های متن به صورت یکنواخت توزیع شود.
بیشتر بخوانید:
5- توضیحات متا را فراموش نکنید
در حقیقت توضیحات متا توضیحاتی هستند که در بالای عنوان مقاله و یا در قسمت بالایی مرورگر نمایش داده می شوند و در واقع یکی از قسمت های مهم مقاله شما به شمار میرود. چراکه بیشتر موتورهای جستجو برای اطمینان از واژه های کلیدی یا عبارات مورد نظر به این توضیحات توجه میکنند. البته فراموش نکنید که توضیحات متای مقاله شما نباید بیشتر از 160 کلمه باشد.