۷ راهکار تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش

برای افزایش فروش، باید به مشتریان درباره خدمات و محصولات خود اطمینان خاطر بیشتری بدهید و حس هیجان را در وجود آنها زنده کنید. از طرفی، باید جنبه‌های انسانی کار و محصولات خود را به آنها نشان دهید و با آنها ارتباط حسی برقرار کنید. اما واقعا چطور می‌شود این ایده‌ها را به فرایند تولید محتوا جهت موفقیت در افزایش فروش تبدیل کرد؟

گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به راهکارهای کاربردی در این زمینه اشاره می ‌ند که به طور حتم توانایی‌های شما را در جهت بهبود فرآیند فروش و ارتباط با مشتری ارتقاء می‌دهد:

1-با کمک شبکه‌های اجتماعی وبسایت خود را معرفی کنید

این مورد به نوعی مهمترین بخش از کار شما است؛ چرا که، بدون در نظر گرفتن نقش سایت خود در ارتباط با مشتری سایر راهکارها بی‌ارزش خواهند شد. این روزها شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری در معرض توجه هستند و شما اگر هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید به درستی این ابزار برای معرفی وبسایت خود به مشتری به کار بگیرید. در واقع، شما به کمک این شبکه‌ها افراد را با وب سایت خود آشنا می‌کنید و فراموش نکنید، اگر شما این کار را انجام ندهید شخص دیگری انجام خواهد داد. فراموش نکنید که شرط لازم این مرحله داشتن یک وبسایت با کیفیت و پر محتوا است.

2-در تولید محتوا یک فرآیند علمی را دنبال کنید

برای اینکه در امر تولید محتوا به روز باشید، بهتر است همواره از ترندهای روز دنیا در هر حوزه کاری که فعالیت می‌کنید، آگاه باشید. مطالب جدید و مفید به شما کمک می‌کنند تا به مخاطبان خود حس اعتماد بیشتری بدهید و به عنوان یک متخصص در ذهن آنها جای باز کنید. در تولید محتوا فراموش نکنید:

  • به نیازها، اهداف و دغدغه های مشتری ها توجه کنید
  • ساختار آموزشی، انگیزشی و پاسخ به سوالات را رعایت کنید
  • مخاطبان خود را مشتاق و علاقه مند به محصولات‌تان کنید

هم چنین در کنار موارد فوق لازم است مطالب شما به گونه‌ای باشند که مستقیم به خواسته‌های مشتری بپردازد ( از سردرگمی مشتری هایتان بپرهیزید)، نکات حساس موضوع را با آب و تاب بیان کنید و با خلاقیت خود همواره مشتری را مشتاق نگه دارید.

3-به نیازهای اساسی مشتری توجه کنید

همواره اصلی‌ترین قسمت توجه به نیازهای مشتری، شفاف سازی موضوع برای مشتریان است. این یعنی مخاطب شما باور کند راهکارشما بهترین راهکار است و به این نتیجه برسد که راهی برای پاسخ به نیازهایش در محتوای شما یافته است و آنگاه اولین قدم را برای تهیه محصولات یا دریافت خدمات شما بردارد.

پس همواره با مشتری‌های خود رو راست باشید و برای ادراک آنها ارزش قائل شوید. به طوریکه وقتی با محصولات شما آشنا می‌شوند، بگویند : “ این دقیقا برای من جواب می‌دهد “ یا اینکه “ این قطعا نیاز مرا بر طرف می‌کند “ و به یاد داشته باشید تکرار این راهکار کم کم برای شما تبدیل به یک عادت روزمره خواهد شد.

4-برای مشتریان خود حق انتخاب قائل شوید

همواره متن‌ها و تبلیغات شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان شما به این باور برسند که این انتخاب آنهاست نه شما. به عنوان مثال، به تفاوت این دوجمله دقت کنید: “ اینجا کلیک کنید و پیشنهاد ما را ببینید. “ و  “ ما به شما این موضوع را پیشنهاد می‌کنیم و مطمئن هستیم می تواند برای شما مفید باشد اما به هر حال انتخاب با شماست. “

مطمئنا جمله دوم نتیجه بهتری در بر خواهد داشت؛ چرا که، برای مخاطب خود آزادی عمل و حق انتخاب بیشتری قائل شدید. یعنی دقیقا همان چیزی که مشتری‌های شما به دنبال آن هستند.

5-در مورد عنوان و تیتر مطالب خود دقت کنید

برای تاثیر گذاری بیشتر از عنوان‌هایی استفاده کنید که بار احساسی بالایی داشته و قابل لمس هستند، به طوریکه مخاطبان شما نمی‌توانند در مقابل آنها مقاومت کنند. به این سوالات توجه کنید که چه چیزی مخاطبانتان را هیجان زده می‌کند؟ چه چیزی آنها را تا دیر وقت بیدار نگه می‌دارد؟ آنها چه رویاها یا آرزوهایی دارند؟

و به یاد داشته باشید مفید بودن، ضروری بودن، منحصر به فرد بودن و خیلی خاص بودن چهار عنصری هستند که برای انتخاب عنوان مناسب باید مورد توجه قرارگیرند.

بیشتر بخوانید:

6-محتوا را از ابتدا جذاب بنویسید

متن‌های شما باید به نحوی مشوق خوانندگان باشند و آنها را به ادامه موضوع یا سایر محتواها تحریک کنند . به عنوان مثال خواننده با دیدن موضوعی از شما بسیار هیجان زده شود و بگوید “ خدای من خیلی دوست دارم نوشته‌های بعدی این نویسنده را هم بخوانم” . به این سوالات پاسخ دهید که آیا محتوای من مشکلی را حل می‌کند یا راهکاری را ارئه می‌دهد؟  آیا موضوعات من ‌اعث تحریک و تهیج خواننده می‌شود ؟ و آیا مطالب سایت یا شبکه های اجتماعی ما باعث می‌شود مشتری‌ها به بیان نیاز خود و ارتباط با ما بپردازند؟

7-با پرهیز از واژگان سنگین متن خود را تاثیر گذارتر کنید

تاثیرگذارترین واژگان، سنگین ترین واژگان نیستند. جالب است بدانید که این خلاقیت در استفاده از کلمات است که متن را جذاب و تاثیرگذار می‌کند. بنابراین، اگر قرار است از کلمات تخصصی و قلمبه ثلمبه استفاده کنید، چگالی این کلمات را در تمام متن پخش کنید تا خواننده از متن دلسرد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *