۵ راز موفقیت در بازاریابی محتوایی که باید بدانید

بازاریابی محتوایی همان چیزی است که فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی معمولا با هدف افزایش آگاهی از برند، بهبود سئو و در نهایت افزایش فروش روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. چنانچه این سرمایه گذاری به شیوه درست انجام شود، بازده آن در کوتاه مدت و طولانی مدت جایگاه برند را در میان رقبا به طرز شگفت آوری متحول می‌کند.

در صورتی که قصد دارید با این هدف به بازاریابی محتوایی بپردازدید و توانایی‌های خود را در این مسیر بهبود ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم توصیه‌های کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما را مد نظر قرار داده و همیشه آنها را به یاد داشته باشید. در ادامه شما را با رازهای ناگفته این حوزه از بازاریابی آشنا می‌کنیم:

1-یک پیام اصلی برای محتوا در نظر بگیرید

با این که لازم نیست در هر مطلبی که منتشر می‌کنید لغات و عباراتی یکسان را بارها و بارها تکرار کنید، ولی باید جان کلام برند شما همیشه در روح محتوا قرار داشته باشد. محتوایی با کیفیت و شخصی‌سازی شده تولید کنید. وبلاگ نویسی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل را هم از قلم نیندازید.

2-هر مطلبی را دو بار بخوانید

قبل از این که مطالب نوشته شده توسط خودتان را در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، دستکم دو بار آن را بخوانید و به دنبال غلط‌های املائی، اشتباهات دستوری و عبارات گنگ و سردرگم کننده بگردید. پیشنهاد می‌شود مطالب را با صدای بلند بخوانید چون این کار به مغزتان کمک می‌کند، خطاها را پیدا کنید.

3-محتوا را در بسترهای مختلف بازنشر کنید

علاوه بر این که مطالب را در وبلاگ منتشر می‌کنید، آن را با فالوئرهای‌تان در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. از این محتواها در خبرنامه ها نیز استفاده کنید.

4-شخصیت مخاطبان را بشناسید

بهتر است قبل از این که مطلبی بنویسید به این فکر کنید که مخاطبان آن چه کسانی هستند. پیش از هر چیز باید شخصیت خیالی مخاطبان را در ذهن به درستی تصور کنید. برای مثال این سئوال‌ها را از خودتان بپرسید:

او چند سال دارد؟

او چه جنسیتی دارد؟

او چه میزان تحصیلات دارد؟

چه چیزی برای او مهم است؟

او چه چالش هایی در زندگی دارد؟

او چگونه تفریح می کند؟

و …

بییشتر بخوانید:

5-به طور منظم در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید

اگر قصد دارید وقت و پول خودتان را روی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید: عمر پست‌هایی که در فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و تلگرام منتشر می‌کنید بسیار کم و چیزی بین 60 تا 90 دقیقه است، پس لازم است که صفحات خودتان را در این شبکه‌ها به طور منظم به روزرسانی کنید. اگر نمی‌دانید چه پستی بگذارید، مقالات یا مطالب جالب و مرتبط با صنعت و حرفه خودتان را بازنشر کنید. بازنشر کردن اینفوگرافی‌های مفید و ویدئوهای تأثیرگذار نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *