ویدیو ؛ پادشاه محتوا در بازاریابی محتوایی

ویدیو در دهه اخیر طوفانی در دنیای بازاریابی محتوایی به پا کرده است. ویدیو نسبت به دیگر قالب‌های محتوایی برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری همواره بازخورد بالاتری داشته است. اما دلیل این موضوع بی‌تردید انطباق پذیری محتوا در قالب ویدیو است. امروزه دیگر فرقی  نمی‌‎کند، چه در بازاریابی B2B و چه در B2C این ویدیو است که بار موفقیت برند را بر دوش خود می‌کشد. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب قصد دارد به دلیل و اهمیت استفاده از ویدیو در بازاریابی محتوایی بیشتر بپردازد.

 

ویدیو و قیف بازاریابی

جالب است بدانید که در قیف بازاریابی از ویدیو به عنوان نقاط قوت استفاده می‌شود. در این میان:

51 درصد کسب و کارها برای افزایش آگاهی از برند از ویدیو استفاده می‌کنند. همچنین، 52 درصد کسب و کارها برای ارائه خدمات و معرفی محصولات خود از ویدیو استفاده می‌کنند.

ویدیو و شبکه‌های اجتماعی

از آنجایی که ویدیو در شبکه‌های اجتماعی نرخ تعامل بالایی ایجاد می‌کند، بسیاری از کارشناسان بازاریابی عاشق استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی هستند. حتما باخود فکر می‌کنید که در این میان، یوتیوب باید پرچمدار این قالب محتوایی باشد، اما حدستان درست نیست!

جالب است بدانید که 71 درصد کاربران ویدیوی مربوط به برندها را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارند و 68 درصد آنها این کار را در اینستاگرام انجام می‌دهد. حتما شگفت زده می‌شوید که بدانید جایگاه سوم با 66 درصد به یوتیوب تعلق دارد.

وقتی ویدیو زنده می‌شود!

با روی کار آمدن قابلیت انتشار ویدیو زنده در اینستاگرام و فیسبوک، این شکل از ویدیو در جمع بازاریابان از محبوبیت بالایی برخودار شد. اما در این بخش از بازاریابی ویدیویی، فیسبوک و اینستاگرام از یوتیوب عقب ماندند.

جالب است بدانید که 53 درصد مخاطبان از یوتیوب برای پخش زنده ویدیو در مورد برند استفاده می‌کنند، در حالی که این عدد برای فیسبوک 51 درصد و برای اینستاگرام 44 درصد است.

با این حال، انتشار ویدیوهای کوتاه به صورت استوری نیز در شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیاری دارد. جالب است بدانید که 60 درصد مخاطبان عاشق انتشار ویدیو در استوری فیسبوک، 56 درصد در یوتوب و 48 دصد در اینستاگرام هستند.

بیشتر بخوانید:

 

ویدیو و بازاریابی B2B

انتشار ویدیو در جمع بازاریابان B2B نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 54 درصد بازاریابان برای انتشار ویدیو مربوط به برندها از لینکدین استفاده می‌کنند. البته دلیل آن شاید اختصاص این پلتفرم برای کسب و کارهای B2B باشد و بازاریابان B2C هنوز از لینکدین به طور کامل استفاده نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *