در دنیای دیجیتال امروزی دیگر فرقی نمیکند که یک استارتاپ نوظهور باشید و یا یک برند مشهور و شناخته شده، در هر صورت تلاش برای آگاهی از برند یک اولویت است. افزایش جامعه مخاطبین با ایجاد آگاهی بیشتر از برند شالوده بقای کسب و کار شما است. بررسی مطالعات نشان میدهد 77 درصد کارشناسان بازاریابی بر این باورند که برندسازی قوی و تلاش بیشتر برای افزایش آگاهی از برند برای حیات کسب و کار یک امر مهم است.
اما چطور میتوان اگاهی از برند را افزایش داد؟ گروه رسانهای کاما در این مطلب قصد دارد به این سوال مهم پاسخ دهد. در ادامه به نکات کاربردی اشاره میشود که به واسطه آنها میتوانید برندتان را به مخاطبان بیشتری بشناسانید.
1-با یک برند دیگر شراکت کنید
اگر با برندی که در حوزه کاری شما فعالیت دارد وارد همکاری شوید، میتوانید جامعه مخاطبان آن برند را هم متوجه خودتان کنید. اما حواستان باشد که جامعه مخاطبان آن کسبوکار باید به مخاطبان هدف شما نزدیک باشد. برای این منظور میتوانید در رویدادهای مشترک اسپانسر شوید و یا در امور خیریه شرکت کنید تا افراد بیشتری برند شما را بشناسند.
2-شماره تماس رایگان ارایه دهید
اگر یک شماره تماس رایگان برای راه ارتباطی در نظر بگیرید، راه را برای ارتباط مشتریان جدید با خود آسان کرده اید. بیتردید افراد برای این موضوع از شما سپاسگزار خواهند بود و شانس تاثیرگذاری شما بر آنها بیشتری میشود.
3-یک وبلاگ راه اندازی کنید
با ایجاد وبلاگ میتوانید محتوایی ارزشمند تولید کنید که در فضای آنلاین دست به دست شود و تجربه و تخصص شما را در زمینه شغلی به رخ بکشد. اگر محتوای وبلاگ خلاقانه و با کیفیت باشد حتی در شبکههای اجتماعی نیز بازنشر میشود و به این ترتیب جامعه مخاطبان شما رفته رفته افزایش مییابد. به علاوه، میتوانید از اینفلوئنسرهای صنعت خود بخواهید تا مطالبی را برای وبلاگ شما بنویسند، آنها جامعه مخاطبان مختص به خود را دارند و با این روش میتوانید آنها را نیز متوجه نام تجاری خود کنید.
4-تبلیغات ویدیویی را فراموش نکنید.
ویدیو بیشتر از متن و عکس میتواند به رشد و افزایش آگاهی شما کمک کند. در دنیای دیجیتال امروزی راههای زیادی وجود دارد که میتوانید خود را در معرض دیدی مخاطبان بیشتری قرار دهید. علاوه بر تولید محتوای ویدیویی و انتشار آن در بسترهای مختلف میتوانید کسبوکار خود را در ویدیوهای تولید شده دیگران نیز تبلیغ کنید. وبسایت آپارات گزینه مناسبی برای این کار است. وقتی افراد روی ویدیوهای پربازدید کلیک میکنند، برند شما در ابتدای ویدیو تبلیغ میشود و با این کار جامعه مخاطبان گستردهای با نام شما آشنا میشوند.