توئیتر با گذشت چهارده سال از تاسیس و راه اندازی توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین شبکههای اجتماعی به دست آورد و به یک ابزار بازایابی کارآمد برای کسب و کارها بدل شود. به طوریکه، امروزه بیش از 83 درصد بازاریابیان B2B از توئیتر برای انتشار محتوا استفاده میکنند. همین 280 کاراکتری که توئیتر در اختیار کاربرانش قرار میدهد، اگر بر اساس استراتژی هدفمند در راستای بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد میتواند به میزان قابل توجهی باعث رشد و توسعه برند شود. اگر مدیر یک کسب و کار و یا صاحب برند هستید، استفاده از توئیتر برای بازاریابی میتواند بسیار هوشمندانه و همچنین بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه باشد.
اما پیش از هر چیز باید بتوانید به درستی برند خود را در این شبکه اجتماعی معرفی کنید. گروه رسانهای کاما در این مطلب قصد دارد تا با ارائه نکات کلیدی صاحبان برندها را برای ورود به عرصه بازاریابی در توئیتر راهنمایی کند. پیشنهاد میکنیم تا با رعایت این نکات قدمهایی اساسی برای معرفی کسب و کارتان بردارید تا نتایج بسیار خوبی بگیرید.
1-پروفایل خود را در توئیتر بهینه کنید.
قبل از هر چیز یک حساب کاربری در توئیتر ایجاد کنید. اگر در شبکههای فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین هم دارای حساب کاربری هستید، ببینید آیا همان نامها برای توئیتر هم در دسترس هستند یا نه؟ اگر در دسترس است و توئیتر اجازه استفاده از همان نام را به شما میدهد، بلافاصله آن را انتخاب کنید. یکدست بودن و اصالت برند شما در شبکههای اجتماعی مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد.
بعد از این که نام کاربری خودتان را ساختید، قدم بعدی این است که پروفایلتان را کامل کنید. قبل از این که توئیت کردن را شروع کنید، سه قسمت مهم از پروفایل باید کامل شوند: عکس پروفایل، بیوگرافی و تصویر پس زمینه پروفایل (هدر). توصیه میشود این تصاویر با تصاویر شما در سایر شبکههای اجتماعی یکسان باشد.
2-به طور منظم تولید محتوا کنید.
داشتن نظم در تولید محتوا در توئیتر شاید بیش از دیگر شبکههای اجتماعی اهمیت دارد؛ چراکه آنلاین بودن در توئیتر نشان از اهمیت بالای شما به کاربران دارد. بهتر است زمان خاصی را به توئیت کردن اختصاص دهید، برای مثال 8 صبح، 11 صبح، 3 بعد از ظهر و 9 شب. به این ترتیب فالوئرها متوجه میشوند چه زمانی باید منتظر توئیتهای شما باشند. جالب است بدانید که محدودیت انتشار توئیت در روز 2400 عدد است و یعنی اینکه با خیال راحت و آسوده میتوانید محتوای مرتبط به برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.
3-شبکه خود را گسترش دهید.
اکنون که حساب کاربری شما در توئیتر فعال است، میتوانید از قابلیت انتشار لینک عضویت در وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی برای جذب فالوئر بیشتر بهره ببرید. لینک عضویت را در خبرنامه، مطالب وبلاگ، پستهای تلگرام، پستهای فیسبوک و لینکدین قرار دهید. به این ترتیب تعداد فالوئرهای شما در شبکههای اجتماعی بالا میرود و این به نفع کسب و کار شما است.
4-هدفمند عمل کنید.
اهدافی خاص مد نظر داشته باشید که در توییتر قابل اجرا باشند. تعیین هدف به شما کمک میکند در زمینه بازاریابی نیز بهتر عمل کنید. به صورت ماهیانه تعداد فالوئرها و میزان مشارکت آنها را با توئیتها بررسی کنید و ببینید آیا در جهت رسیدن به اهدافتان خوب عمل کردهاید یا نه؟