قطعا بهعنوان صاحب یک کسبوکار کوچک از اهمیت انتشار پستهای مناسب برای جلب مشارکت و توجه طرفداران وفادارتان در فیسبوک خبر دارید. فیسبوک با قابلیتهای تازهای که به پلتفرم خود اضاقه کرده، بستری مناسب برای تولید محتوا و جذب مخاطب است. از طرفی، استفاده از فیسبوک به میزان قابل توجهی میتواند برای آن دسته از کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت میکنند و صاحب وبسایت هستند، مفید باشد.
اما نکتهای که همواره تولید کنندگان محتوا را در این شبکه اجتماعی به چالش میکشد، تولید محتوای کاربر پسند است. گروه رسانهای کاما در این مطلب قصد دارد تا با طرح ایدههای تولید محتوا در فیسبوک، صاحبان برندها و کسب و کارها آنلاین را راهنمایی کند. کافی است با در نظر گرفتن نکات پیشنهادی از ظرفیتهای کسب و کار کوچک خود برای تولید محتوا بهره ببرید و راه را برای موفقیت در این شبکه اجتماعی هموار کنید.
1-چهره محصولات و خدمات خود را منتشر کنید.
به کمک محتوایی که در فیسبوک منتشر میکنید، میتوانید فالوئرهای خود را با محصولات، خدمات و پیشنهادهای منحصربهفردتان آشنا کنید. فهرستی از محصولات موردعلاقه مشتریان یا تصویری از محصولات و خدماتی که به آنها ارائه میکنید، روی فیسبوک پست کنید. هرآنچه در درون و بیرون شرکت شما اتفاق میافتد تا این محصول به دست مشتریان برسد، میتواند سوژه مناسبی برای تولید محتوا باشد. در مواردی نیز میتوانید تصاویر و ویدئوهای مربوط به اعضای شرکت را نیز منتشر کنید.
2-نظرات و توصیههای کاربران را به صورت برجسته منتشر کنید.
یکی دیگر از ایدههای محتوایی برجسته کردن برخی از بهترین نظرات کاربران پستهای شما در فیسبوک است. نزدیک به 60% از مصرفکنندگان پیش از خرید دو یا سه مورد از نظرات کاربران را مطالعه میکنند. با این کار وقتی مشتری بالقوه جدیدی وارد صفحه فیسبوک شما میشود، شاهد نظرات و توصیههای مثبت واقعی دیگران درباره کسبوکار شما خواهد بود. این موضوع نشانگر اعتبار کسبوکار شما در حوزه فعالیت تان است. همچنین با این کار:
- حضور خود در پلتفرمهای مختلف را به مخاطبان خود یادآوری میکنید.
- به مشتریانتان ثابت میکنید که چه اهمیتی ویژهای برای شما دارند.
- طرفدارانتان را تشویق به نظر دادن در شبکههای اجتماعی مختلف میکنید.
3- محتوای کاربران را بازنشر دهید.
اشتراک محتوایی که کاربران از محصولات یا خدمات شما تهیه کردهاند، راهکار بسیار مناسبی برای جلب اعتماد کاربران دیگر است. اما فراموش نکنید که از صاحب اصلی این محتوا تشکر و نام او را تگ کنید.
نزدیک به 85% از مشتریان بالقوه پیش از خرید به ایدههای مطرحشده از جانب کاربران دیگر توجه میکنند. بنابراین یکی از فرصتهای طلایی شما برای استفاده از این موضوع، اشتراک محتوای کاربران در رابطه با محصولات و خدمات و بازتاب احساسی است که به محصولات، خدمات و کسب وکار شما دارند.
4- ترفندها و نکات آموزشی منتشر کنید.
انتشار پستهای آموزنده نشانگر تخصص شماست و به واسطه آن مخاطبان میفهمند که در موقع لزوم میتوانند روی کمک شما حساب کنند. به علاوه جایگاهی که با این کار در فیسبوک پیدا میکنید شما را به نخستین انتخاب مشتریان بالقوه حوزه فعالیتتان تبدیل میکند. از قبل به سوالاتی که ممکن است مخاطبان از شما بپرسند خوب فکر کنید و تا جای ممکن به آنها پاسخ دهید.