انتشار ویدیو تنها در عرض چند ثانیه میتواند انبوهی از اطلاعات، مفاهیم، شناخت و هیجان را به مخاطبان انتقال دهد. اگر بتوانید مخاطبان خود را به خوبی هیجان زده کنید، وفاداری آنها را به رسانه خود تضمین کردهاید. جالب است بدانید رتبه وبسایتهایی که در آنها از ویدیو استفاده شده است، 53 مرتبه بهتر از دیگر وبسایتهایی است که از انتشار ویدیو غافل بودهاند.
یکی از فاکتورهایی که گوگل و دیگر موتورهای جستجو همواره برای رتبه بندی وبسایتها آن را در نظر میگیرند، میزان ماندگاری کاربران در وبسایت است. اینکه کاربران چقدر برای آگاهی از مطالب به وبسایت شما سر میزنند و آنجا وقت میگذرانند، میتواند فاکتور تاثیرگذاری برای ایجاد حس اعتماد در گوگل باشد تا محتوای شما را به دیگر کاربران نیز معرفی کند. اما فراموش نکنید که محتوای ویدیوی باید جذاب و گیرا باشد و در عین حال باید انتشار آن به درستی انجام شود تا بهترین نتیجه از بازاریابی ویدیویی برایتان حاصل شود. گروه رسانهای کاما در این مطلب به ارائه نکات کلیدی در تولید محتوای ویدیویی میپردازد تا با رعایت آنها بتوانید بازدید ویدیوها را در وبسایت خود بالا ببرید و از جایگاه بهتری در نتایج جستجو برخوردار شوید:
1-با آرامش تصویربرداری کنید
برای تصویربرداری زمانبندی خاصی نداشته باشید. کارشناسان توصیه میکنند که فرایند تصویربرداری و عکاسی را به زمانی موکول کنید که فشار روانی یا کاری روی شما نیست و با آرامش بیشتری میتوانید به این کار مشغول باشید. ابتدا بهتر است چند تصویر آزمایشی ظبط کرده و به بررسی آنها بپردازید. آرامش به شما کمک میکند تا با تمرکز بیشتری نکات فنی را در ویدیو بررسی کنید. توجه داشته باشید که صدا همواره باید واضح باشد و نور محیط نیز از کیفیت مطلوب برخودار باشد. اکنون با آرامش کامل نظر چند نفر دیگر را درباره آن ویدیو بپرسید!
2- ویدیو را تدوین کنید
اکنون میتوانید پس از ظبط ویدیو، آن را با دیگر قالبهای محتوایی ترکیب کنید. به عنوان مثال میتوانید یک عکس نوشته به اول آن اضافه کنید و یا از فاکتورهای گرافیکی برای افزایش جذابیت تصویر استفاده کنید. در برخی موارد می توانید از نریشن یا موسیقی پس زمینه نیز بهره ببرید.
3-ویدیو را ویرایش کنید
حالا زمان آن است که بار دیگر ویدیو خود را از زاویه های مختلف تماشا کنید و به نقاط ضعف و قوت آن پیببرید. همواره در نظر داشته باشید که در ویدیوهای کوتاه 10 ثانیه اول و در ویدیوهای بلند 90 ثانیه اول آنها بسیار مهم است. اگر ویدیو شما تا این ثانیهها نتواند مخاطب را جذب کند، او به راحتی از تماشای آن منصرف میشود. بنابراین، بخشهایی که از جذابیت بالایی برخودار نیستند را حذف کنید و با ایجاد فاکتورهای مناسب بخشهای جذاب را جذاب تر کنید. اگر در استفاده از نرم افزارهای حرفهای محدودیت دارید، میتوانید با کارشناسان گروه رسانهای کاما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهرهمند شوید.
4-ویدیو را در بسترهای مختلف منتشر کنید
پیش از آنکه ویدیو را در وبسایت بارگذاری کنید، پیشنهاد میکنیم ابتدا آن را در بستر رسانههای ویدیویی منتشر کنید. برای این منظور می توانید ابتدا ویدیو را در یوتیوب و آپارات انتشار دهید و سپس آن را با همان نام و عنوان در سایت بارگذاری کنید. آنگاه لینک ویدیو سایت را در شبکههای اجتماعی نظیر لینکدین و فیسبوک قرار دهید. این کار باعث ارتقاء ویدیو شما از دیدگاه سئو میشود.
5-نتایج انتشار ویدیو را دنبال کنید
دنبال کردن نتایج انتشار ویدیو مانند دیگر بخش های بازاریابی برای تحلیل میزان تاثیرگذاری آن یکی از مهمترین مراحل کار است. آیا شمار کاربرانی که از ویدئوی شما بازدید کردهاند به مقداری که انتظار داشتید نزدیک است؟ با یک برری ساده می توانید ببینید که ویدیو در کدام بستر انتشار بازخورد بهتری داشته است. همچنین، با کمی تامل در اطلاعات می توانید دریابید که آن ویدیو در تولید سرنخهای فروش موثر بوده است یا خیر؟