تولید محتوا در سال جدید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه کارشناسان بازاریابی محتوایی قرار گرفته است و به عقیده آنها آینده روشن کسب و کارها در گرو تکمیل این فرایند است. در دنیای اینترنت که همه چیز به سرعت نور تغییر میکند، این شما هستید که با انعطاف پذیری میتوانید رخدادهای شگفت انگیزی را برای برندتان رقم بزنید. گروه رسانهای کاما در این مطلب به معرفی ترندهای تولید محتوا در دنیای بازاریابی محتوایی سال 99 می پردازد تا با مطالعه و به کارگیری آنها به روز باشید و برگ برنده را از آن خود کنید.
1-محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC
جالب است بدانید بر اساس آمارهایی که به تازگی منتشر شده است، 85 درصد کاربران محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را تاثیرگذار از محتوای تولید شده توسط برند میدانند. به عنوان مثال، محتوای تولید شده کاربران در اینستاگرام برای صنعت گردشگری از نرخ تعامل بسیار بالاتری برخودار است و بیشتر بازنشر میشود. شکی نیست که این موضوع در صنعتهای دیگر نیز صدق میکند. محتوای تولید شده توسط کاربران نه تنها نرخ تعامل بالایی دارد، بلکه شما را از صرف هزینههای تولید محتوا رها میکند و در صرفه جویی زمان یاری میدهد.
2-محتوای ویدیویی
بر اساس آمار 80 درصد مشتریان هنگام جستجوهای آنلاین برای خرید یک محصول محتوای ویدیویی را برای شناخت بیشتر آن انتخاب میکنند. از طرفی، 50 درصد مشتریان بر این باورند که هنگام مقایسه دو یا چند محصول، تماشای ویدیو به آنها کمک بیشتری میکند. از سوی دیگر، 55 درصد مشتریان پیش از خرید یک محصول یک ویدیو درباره آن تماشا کردهاند. بنابراین، با توجه به آماری که ذکر شد نباید ضرورت تولید محتوای ویدیویی را نادیده بگیرید.
3-محتوای اختصاصی پیام رسانها
این روزها شاهد رشد چشمگیر اپلیکیشنهای پیام رسان هستیم که این موضوع جنبههای مختلف تولید محتوا را تحت تاثیر قرار داده است. بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر دنیا از پیام رسانها استفاده میکنند و این رقم همچنان رو به رشد است. به عنوان مثال، اپلیکیشن تلگرام در فروردین 99 اعلام کرد که حدود 400 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و کاربران این پیام رسان در ایران به 50 میلیون نفر میرسد. جالب است بدانید این این رقم در آذر 98 حدود 300 میلیون در جهان و 42 میلیون در ایران بود. از این رو، بهتر است محتوای اختصاصی پیام رسانها جزوی از استراتژی بازاریابی محتوایی تان باشد.
4-محتوا در فضای واقعیت افزوده یا AR
واقعیت افزوده به معنای قرارگیری دادههای مجازی در دنیای واقعی است که به کاربران اجازه میدهد حین تماشای ابزار و اشیای حقیقی، اجزای مجازی را ببینند. برای مثال، اگر هنگام گرفتن عکس و فیلم سلفی با اپلیکیشن اسنپچت ابزارهای مشخصی را انتخاب کنید، میتوانید شکل و ظاهر چهره خود و اطرافیان را تغییر دهید. جالب است بدانید که تا سال 2022 حدود 3.5 میلیاد کاربر گوشیهای هوشمند از واقعیت افزوده استفاده خواهند کرد و این یعنی 44 درصد جمعیت کل دنیا. از این رو، بهتر است فرصت را غنیمت شمرید و زودتر دست به کار شوید.