کرونا چه نوع وبسایت‌هایی را پربازدید کرد؟

کرونا برخی مدیران وبسایت‌ها را خوشحال و برخی دیگر را خوشحال‌تر کرد. کرونا در فضای وب بیش از هر حوزه دیگری در کسب و کارهای اینترنتی تاثیرات خود را نشان داد. با شیوع کرونا در جهان شاخصه‌های جستجوی اینترنتی و سئو با تغییرات گسترده‌ای مواجه شد. چراکه با تغییر نیاز مخاطبان به ملزومات اولیه پیشگیری و مراقبت در برابر کرونا ویروس، حالا عبارت‌های جستجو شده در گوگل نیز دستخوش تغییر شده است.

همانطور که می‌دانید رمز موفقیت در فضای اینترنت برای وبسایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی پاسخ به نیاز مخاطب است. حال با تغییر رفتار مخاطب لازم است مدیران برندهای آنلاین نسبت به این تغییرات حساس باشند و به خوبی در کار خود مانور دهند. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به بررسی وبسایت‌هایی می پردازد که در زمان شیوع کرونا بیشترین میزان رشد ترافیک و بازدید را تجربه کرده‌اند. از طرفی، با وجود رقابت میان این وبسایت‌ها راهکارهای مهم و تاثیرگذار سئو برای کنار زدن رقبا پیشنهاد می‌شود.

1-وبسایت‌های تجارت الکترونیک

وبسایت‌های تجارت الکترونیک این روزها با ترافیک بسیار زیاد مواجه شده‌اند. بی‌تردید آن دست از کالاها و خدماتی که مخاطبان به آن نیاز بیشتری دارند،  ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به سمت وبسایت روانه می‌کند. به عنوان مثال، این روزها تقاضا برای ژل و مواد ضدعفونی کننده بسیار بیشتر از مواد آرایشی است. از این رو، صفحه‌های مربوط به ملزومات ضد عفونی کننده پربازدیدتر خواهند بود. علاوه بر آن، با بسته شدن باشگاه های ورزشی تقاضا برای دستگاه‌های ورزشی در خانه بیشتر شده است و مخاطبان این ابزار را بیشتر در اینترنت جستجو می‌کنند.

بااینکه تقاضا برای خرید اینترنتی این روزها بالا است، اما ترافیک روی صفحاتی خواهد بود که ملزومات مورد نیاز مخاطبان را ارائه می‌کنند. از این رو، بهتر است فهرستی از صفحه‌های پربازدید آماده کرده و به طور مرتب آنها را بررسی کنید. بهتر است کلیدواژه‌ها را به خوبی در این صفحه‌ها بهینه کنید و به طور مرتب از عدم وجود خطا در آنها مطمئن شوید. چون در غیر این صورت به سرعت جای خود را به وبسایت دیگری می‌دهید.

 

2-وبسایت‌های ورزش و سلامت

گوگل به تازگی نسبت به مطالب مربوط به سلامتی وتندرستی حساس‌تر است و توجه بیشتری به آنها می‌کند. این روزها وبسایت‌های مربوط به حوزه سلامت با ترافیک بسیار بالایی مواجه شده‌اند و مطالب تخصصی برای مقابله با کرونا که از درجه اعتبار بالایی برخوردار است، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. در واقع، افراد در گوگل به دنبال پاسخ به پرسش‌های پزشکی هستند و هرچقدر این پاسخ‌ها دقیق‌تر باشد، افزایش ترافیک بیشتر خواهد بود. از این رو، سعی کنید مطالب جدید، مفید و البته مستند باشند.

3-وبسایت‌های گردشگری

داستان درباره وبسایت‌های گردشگری کمی پیچیده است. شاید به باور بسیاری کارشناسان این وبسایت‌ها با کاهش ترافیک چشمگیری مواجه شده‌اند، اما جالب است بدانید که عبارت ” بلیط ارزان” مانند گذشته در گوگل جستجو می‌شود. اما عبارت “رزرو هتل” با سقوط همراه شده است. اکنون موفقیت وبسایت‌های گردشگری به میزان هوشمندی روابط عمومی سازمانی آنها بستگی دارد، کارشناس سئو باید عبارت‌هایی که بیشتر مورد توجه مخاطبان در این حوزه است را بررسی کرده و با توجه به آنها صفحاتی را در وبسایت ایجاد کند تا ترافیک بیشتری به سوی وبسایت روانه شود. به عناون مثال، بسیاری افراد در حال برنامه ریزی برای تعطیلات پس از کرونا هستند، پس بنابراین باید کلیدواژه‌های مرتبط با آنها را درون متن و صفحات به کار ببرید.

4-وبسایت‌های خبری

حالا تب تاثیرات ویروس کرونا بر مشاغل و کسب و کارها آنقدر داغ است که مخاطبان هر لحظه اخبار پیرامون آنها را با سرعت هرچه تمام پیگیری می‌کنند. جالب است بدانید وبسایت‌های خبری که توانسته‌اند به خوبی وقایع مربوط به تاثیرات کرونا را پوشش دهند، شاهد رشد چشمگیری در رتبه الکسا بوده‌اند. اکنون خبرنگاران با انتخاب سوژه‌های مناسب و به کار بردن کلیدواژه‌های مرتبط در متن خبر می‌توانند به خوبی ربات‌های گوگل را متقاعد کنند تا مطلب آنها را زودتر به کاربران پیشنهاد دهد. همچنین، کارشناسان سئو در مواجهه با خطا در صفحه، هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنند.

5-وبسایت‌های آشپزی

در شرایط کنونی بسیاری از رستوران ها یا با ظرفیت کمتری نسبت به قبل فعالیت می‌کنند و یا به طور کامل تعطیل کرده‌اند. از طرفی، رعایت پروتکل‌های سازمان بهداشت و ایجاد طرح فاصله گذاری اجتماعی اشتیاق خانواده‌ها را برای استفاده از غذاهای رستورانی کمتر کرده است و بسیاری از بانوان و حتی آقایان این روزها دست به آشپزی می‌زنند. از این رو، خانواده‌ها برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی هر روز نیازمند دستورهای جدید آشپزی هستند. اکنون آن دسته از وبسایت‌های آشپزی که نسبت به کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران آگاه‌تر هستند، می‌توانند نسبت به رقبای خود جایگاه بالاتری را در صفحات گوگل به دست آورند. همچنین، رستوران‌هایی که در وبسایت خود دستورات آشپزی ویژه‌ای را برای این روزها ارائه می‌دهند، در حقیقت موفق‌تر عمل کرده‌اند. نکته قابل توجه درباره رستوران‌ها این است که نیاز مخاطبان علاوه بر غذاهای سالم و با کیفیت، حالا بیش از هر چیز به تحویل مطمئن نیز وابسته است. در این میان، برخی رستوران‌ها کار تحویل را خودشان انجام می‌دهند و عده‌ای از برندهای دیگر مانند اسنپ فود برای این منظور کمک می‌گیرند. از این رو کارشناس سئو برای رقابت با دیگر وبسایت‌های آشپزی باید کلید واژه‌های مورد جستجوی کاربران درباره غذاها را در کنار کلیدواژه‌های مربوط به راهکارهای تحویل مطمئن در صفحه‌های مورد نظر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *