چگونه با کاربران اَپ به واسطه ایمیل تعامل موثر ایجاد کنیم؟

یکی از اشتباهات رایج بازاریابی اتکای یک‌بعدی به مشارکت از طریق موبایل است. این درحالی است که یک استراتژی بازاریابی ایده‌آل از تمامی کانال‌های موجود مانند ایمیل بهره‌برداری می‌کند. برای کمپانی‌های بسیاری ایمیل همچنان یکی از مهمترین راه‌های ارتباط با مشتریان است. بارها از ما سوال شده است که چگونه می‌توان از ایمیل برای توسعه بازاریابی توسط اَپ‌های موبایلی استفاده کرد و بالعکس. با ما همراه باشید.

اثرات کلیدی نخستین دیدار را دست‌کم نگیرید.

فرض کنید اَپ خوبی توسعه داده‌اید که در رتبه‌بندی فروشگاه همواره درحال رشد است. یکی از مهمترین وظایف شما حصول اطمینان از این موضوع است که کاربران شما به پیام‌های معلق (Push Notifications) اجازه فعالیت داده‌اند. کاربرانی که پیام‌های معلق آنها فعال است، مشارکت بیشتری را نشان می‌دهند.

حال سوال اینجاست: با کاربرانی که پیام‌های معلق آنها غیرفعال است چه کنیم؟ خبرگان این امر ایمیل را چاره کار می‌دانند. در اینجا نشان می‌دهیم که چگونه یا استفاده از Localytics این موضوع را محقق کنید.

هدف: جلب مشارکت کاربران جدیدی که پیام‌های معلق آنها غیرفعال است.

روال کار:

  • در Localytics، گروهی از مخاطبان 3-6 نفره با پیام معلق غیرفعال ایجاد کنید.
  • با استفاده از Localytics، این مخاطبان را به پایگاه روزانه ESP خود بفرستید.
  • با استفاده از کمپانی مهیاکننده ایمیل خود، یک کمپین ایمیلی توسط مخاطبان Localytics ایجاد نمایید.

ارزیابی عملکرد:

  • با استفاده از API رخدادهای Localytics نتایج کمپین ایمیلی را با تمامی گیرندگان به اشتراک بگذارید.
  • از گزارش‌های تحلیل Localytics (به‌ویژه گزارش استفاده، مشارکت و حفاظت) برای تحلیل رفتار این کاربران و مقایسه آن با کاربرانی که پیام‌های معلق آنها فعال است، استفاده کنید.

دستاورد: حال می‌توانید کاربران جدیدی را که پیام‌های معلق خود را غیرفعال کرده‌اند با موفقیت در محتوای خود مشارکت دهید و اثرات جانبی آن را بسنجید. حتی می‌توانید با تغییر دادن شرایط مثال ذکرشده حالات مختلف دیگر را بیازمایید. پیام معلقی به افرادی که توانایی دریافت آن را دارند بفرستید و همین پیام را در قالب ایمیل برای افرادی که پیام‌های معلقشان را خاموش کرده‌اند ارسال کنید.

به وفاداری مشتری ایمیل بها دهید

به‌طور میانگین اعضای وفادار تا 20% بیشتر از اعضای دیگر وقت برای شما می‌گذارند؛ بنابراین اگر برنامه مدونی برای وفاداری مشتریان نداشته باشید، این درصد را از دست خواهید داد. بازاریابان صاحب‌نظر که برنامه شکوفایی درباره وفاداری مشتریان دارند، یکی از بخش‌های اصلی این برنامه را دادن پاداش به وفاداری مشتریان می‌دانند. در ادامه درباره چگونگی استفاده از Localytics برای افزایش بهای وفاداری مشتریان را خواهیم گفت.

هدف: افزایش پاداش وفاداری مشتریان

روال کار:

  • در Localytics، گروه مخاطبی برای کاربران با بیشتر از 180 روز ماندگاری ایجاد کنید.
  • مخاطبان را به پایگاه هفتگی ESP خود بفرستید.
  • با استفاده از کمپانی مهیاکننده ایمیل خود، یادآوری برای پاداش وفاداری مشتریان ایجاد کنید.

ارزیابی عملکرد:

  • با استفاده از API رخدادهای Localytics نتایج کمپین ایمیلی را با تمامی گیرندگان به اشتراک بگذارید.
  • با استفاده از نتایج Localytics و دیدگاه‌های کاربران رفتار کاربران را تحلیل و با افرادی که پاداش وفاداری دریافت نکرده‌اند، مقایسه کنید.

دستاورد: اکنون می‌توانید پاداش وفاداری مخاطبان خود را افزایش دهید و مشارکت آنها را در پلتفرم‌های موبایلی بسنجید. بعلاوه، می‌توانید از این فرایند برای ارائه پیشنهاداتی که اساس آنها ویژه مشتریان وفادار است، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *