چگونه بدون هزینه کزایی تبلیغات، فروش را افزایش دهیم؟

بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک به دلیل محدودیت‌های مالی روی تبلیغات سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و معتقدند که منابع کافی برای کسب نتایج محسوس در اختیار ندارند. شاید بتوان تا حدودی به آنها حق داد. تبلیغات آنلاین طی سال‌های گذشته تحولات بسیار پیچیده‌ای را تجربه کرده است. از طرف دیگر پیش‌بینی الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز سخت‌تر از پیش شده است. با این حال رسانه دیجیتال همچنان نخستین انتخاب بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ کالاها و خدماتشان است. شاید بزرگترین مزیت رسانه دیجیتال برای کسب‌وکارها کسب نتایج چشمگیر بدون صرف مبالغ زیاد تبلیغاتی است. ولی به خاطر داشته باشید که لازمه این کار شناخت دقیق تکنیک‌های بکارگیری هوشمندانه رسانه‌های دیجیتال است.

روی تولید محتوای خارق‌العاده تمرکز کنید

دو یا سه وبلاگ در هفته منتشر کنید و تا جای ممکن محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان شما جذاب است، مانند مقالات آموزشی، نکات، دستورالعمل‌ها و ترفندهای استفاده از محصولاتتان. همچنین گوشه چشمی روی رقبا داشته باشید. برای آنکه در این شرایط رقابتی سخت به چشم بیایید باید محتوای استثنایی تولید کنید. بنابراین هرچقدر زمان روی تولید یک محتوای عالی صرف کنید بازهم کم است. اشتراک تجربیات شخصی با کاربران یا پرده‌برداری از برخی از رموز صنعت می‌تواند عنوان جالبی برای پست‌های تبلیغات شما باشد.

محتوای خود را در گروه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

گروه‌های اجتماعی یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای افزایش ترافیک محسوب می‌شوند. تمام توان خود را برای استفاده از مزایای آنها بکار بگیرید. در گروه‌های مرتبط با صنعت خود در فیسبوک و لینکدین عضو شوید و مشارکت فعالی در بحث‌ها داشته باشید. محتوای تولیدی خود را با سربرگ‌های جذاب در این گروه‌ها به اشتراک بگذارید و آنها را تبلیغ کنید. حتی می‌توانید یک مقاله واحد را با چندین عنوان و توضیح مختلف در زمان‌های مختلف به یک گروه بفرستید. ولی دقت کنید که تنها روی تبلیغ تمرکز نکنید. از ویدیوهای زنده فیسبوک نیز غافل نباشید.

پست‌های مهمان منتشر کنید

بیست وبلاگ برتر در صنعت خود را که با آغوش باز از پست‌های مهمان استقبال می‌کنند شناسایی کنید. می‌توانید علاقه خود برای انتشار پست مهمان را با یک متن کوتاه به ادمین نشان دهید. زمانی که درخواست شما تایید شد با درنظرگیری ذائقه مخاطبان این صفحه شروع به نوشتن یک مقاله کنید. می‌توانید تجربیات شخصی خودتان را تعریف کنید. در پایان محتوای تولیدی خود را در صفحه میزبان منتشر کرده و آن را به وبلاگ خود لینک دهید. با ادامه این کار پس از چند ماه به احتمال زیاد شاهد ترافیک زیادی از کاربران جدید خواهید بود.

لیستی از ایمیل کاربران خود تهیه کنید

با استفاده از ابزارهای ایجاد سرنخ‌های فروش مانند LeadPages یا OptinMonster بازدیدکنندگان سایت خود را به مشترکین ایمیلی تبدیل کنید. ایمیل‌هایی برای آنها بفرستید که توان آنها برای کلیک نکردن را بگیرد. این ایمیل تبلیغات می‌تواند شامل پیشنهاد تخفیف، اشتراک رایگان و… باشد. هر وبلاگ جدیدی که ایجاد کردید فراموش نکنید که این افراد را در اولویت ارسال مقاله قرار دهید. پس از گذشت چند مدت نتایج خوبی خواهید گرفت.

در پایان توصیه ما استفاده از محتوای با کیفیت بالا و پافشاری در انجام نکاتی است که به آنها اشاره کردیم. تسلیم نشوید و ایمان داشته باشید که نتیجه خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *