برندسازی برای کسب و کارهای کوچک به زبان ساده

با یک گشت‌زنی کوتاه در اینترنت می‌توان انبوهی از مطالب در رابطه‌ با آموزش برندسازی به کسب‌وکارهای کوچک یافت، ولی ازآنجایی‌که معمولا این مطالب به قلم افراد باتجربه نوشته شده‌اند گاهی اوقات درک آنها برای افراد تازه‌کار مشکل است. قطعا شما نیز با محتوای این‌چنینی که سرشار از واژه‌های جدید و تخصصی است روبرو شده‌اید. نتیجه قرار گرفتن در چنین شرایطی سردرگمی صاحبان مشاغل برای انتخاب نقطه شروع بازاریابی برندشان خواهد بود.

در ادامه خیلی ساده به چهار نکته کاربردی دررابطه‌با توسعه برند اشاره خواهیم کرد:

لیستی از خریداران خاص خود ایجاد کنید

یک خریدار خاص تعریف ساده‌ای است از فردی که کسب‌وکار شما سعی در دسترسی به او دارد. خریداران ویژه خود را با نامشان بشناسید یا نامی برای آنها انتخاب کنید و ویژگی‌هایشان را مشخص کنید تا شناخت بهتری روی آنها داشته باشید (به‌عنوان مثال مریم تحصیلات عالیه داشته و عاشق غذاهای ارگانیک است). هیچ وقت فراموش نکنید که مخاطبین شما انسان‌های واقعی هستند نه ربات! اگر شناخت مناسبی از فردی که با ایشان صحبت می‌کنید نداشته باشید در برندسازی با مشکل روبرو خواهید شد.

شعاری در شان برندتان انتخاب کنید

شعار هر برند بسته به شرایط کلی آن می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. برخی یک شعار جالب و بامزه برای برند خود انتخاب می‌کنند، درحالی که برندی دیگر ترجیح می‌دهد وجهه حرفه‌ای خود را با جدیت حفظ کند. آنچه مهم است، شعار شما باید در راستای علایق مخاطبینتان باشد. به‌عنوان مثال برای کسب‌وکارهای B2B توصیه می‌شود که شعار جدی‌تری داشته باشند. شعار برندتان باید در تمامی کانال‌هایی که متعلق به برند شماست هماهنگ با یکدیگر باشد.

توجه داشته باشید که حتی محتوای تولیدی توسط بازاریابان برندتان باید با این شعار یکتا امضا شده باشد. تا جای ممکن با آنها صحبت کنید تا هیچ پرسش بی‌پاسخی در ذهن آنها باقی نماند. آنها را متوجه لزوم رعایت خط مشی برندتان کنید.

به ارزش‌های برند خود آگاه باشید

برند شما چه جایگاهی در بازار مربوط به صنعتتان دارد؟ مسلما پیش از آنکه بخواهید ارزش و جایگاه برند خود را به مشتریانتان توضیح دهید خود باید از آن آگاه باشید. شاید بپرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ ابتدا باید شاخص‌ترین موضوعاتی را که کمپانی شما به آنها اهمیت می‌دهد مشخص کنید. به‌عنوان مثال آیا سلامتی محیط زیست برای کمپانی شما مهم است؟ اگر پاسخ شما مثبت است ایده‌ها، انتخاب‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای حفظ آن (مانند استفاده از انرژی‌های سبز یا مواد بازیافتی در محیط اداری) با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

برای برندسازی به‌طور منظم وبلاگ بنویسید

وبلاگ‌نویسی اهمیت قابل‌ملاحظه‌ای در استراتژی‌های بازاریابی دارد. 81 درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که به آنچه در وبلاگ‌ها می‌خوانند اعتماد دارند. وبلاگ‌نویسی چیزی را به شما خواهد داد که کمپین‌های تبلیغاتی از ارائه آن معذورند.

برای شروع به موضوعاتی که برای مشتریان شما اهمیت دارد فکر کنید. به سوالاتی که ممکن است برای آنها پیش بیاید جواب دهید و در وبلاگ‌های خود به نکاتی اشاره کنید که ممکن است در روش زندگی آنها تاثیر بگذارد. نداشتن زمان کافی عذر موجهی برای سرباز زدن از نوشتن وبلاگ نیست. شما برای این منظور می توانید از گروه رسانه ای کاما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *