روابط عمومی (PR) ابزار قدرتمندی است که به استارتآپها و کسبوکارهای کوچک قدرت رقابت در بازار تحت سیطره کمپانیهای بزرگتر را میدهد. با این حال همواره بودجه اندکی صرف روابط عمومی شده و در آخر لیست قرار میگیرد. در این مقاله با آمار و ارقام ارزش کمپینهای روابط عمومی را ثابت خواهیم کرد.
1-حدود 96% از خریداران B2B خواستار محتوای با ورودی بیشتر از طرف رهبران فکری صنایع هستند (Demand Gen Report). مشتریان میخواهند طرز تفکر شما را درباره همه چیز (از رخدادهای جاری گرفته تا تحولات صنعتتان) بشنوند. این موضوع باعث تقویت اعتماد در خریداران و باور به تخصص شما میشود.
2-نسل جدید 247% بیشتر از نسلهای قبل تحتتاثیر وبلاگها و رسانههای اجتماعی قرار دارند (Hubspot). این نسل بهویژه علاقه زیادی به منابع شخص ثالث برای کسب اطلاعات درباره موضوعات خاص نشان میدهند. بنابراین اگر این نسل جزو بازار هدف شماست، .واقعا به روابط عمومی نیاز دارید.
3-تقریبا 93% از تصمیمگیرندگان کسبوکارها ترجیح میدهند که اطلاعات مورد نیاز خود را به جای تبلیغات از مقالات کسب نمایند (Content Marketing Institute). شاید تبلیغات قدرت متقاعدسازی بیشتری داشته باشند، ولی مقالات تولیدشده توسط منابع شخص ثالث قابلاعتمادتر هستند.
4-در 93% موارد فرایند خرید اینترنتی با جستجوی آنلاین شروع میشود (Hubspot). جستجوها معمولا درباره نقاط ضعف محصولات است که عموما در مقالات توضیح داده شدهاند. اگر محتوای PR شما در این جستجوها نمایش داده شود، اعتبار خاصی در صنعت خود خواهید یافت. شاید حتی کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحات دیگر شما شود.
5-نرخ قراردادهای بسته شده (Close rate) سرنخهای فروش سئو حدود 6/14 درصد و این مقدار برای سرنخهای فروش برونگرا (مانند ایمیل مستقیم یا تبلیغات چاپی) 7/1 درصد است (imFORZA). به عبارت سادهتر کاربرانی که توسط محتوای PR به سایت شما هدایت میشوند، احتمال خرید بیشتری دارند.
6-محققان B2B بهطور میانگین قبل از مشارکت در سایت یک برند خاص 12 مرتبه جستجو میکنند (Google). از آنجاییکه بخش عمده کار محققان را جستجو در موتورهای جستجو تشکیل میدهد؛ قطعا قرار گرفتن محتوای شما در صدر لیست این جستجوها به سود شما خواهد بود. انتشار یک مقاله ارزشمند درباره کمپانی شما در یک مطبوعات معتبر نهایتا منجر به بالا رفتن رتبه شما در موتور گوگل خواهد شد.
7-حدود 70% از مصرفکنندگان بهجای دیدن تبلیغات ترجیح میدهند که کمپانیها را از طریق مقالات بشناسند (Content Marketing Institute). مشتریان خواهان شناختن چهرههای پشت کمپانی، تفکرات، ایدهها و مشکلات صنعت آنها هستند.
8-نزدیک به 68% از مصرفکنندگان به خواندن محتوای تولیدشده توسط برند منتخبشان علاقه دارند (Content Marketing Association). شاید نگران این باشید که تولید محتوا تنها هدر دادن زمان است، ولی آمار و ارقام چیز دیگری میگویند.
9-بیش از 60% کاربران درحال جستجوی محتوا درواقع در جستجوی محصولات میباشند (Content Marketing Association). کاربران شما تنها مشغول مطالعه محتوای شما نیستند؛ بلکه وارد چرخه خرید میشوند و ممکن است بهطور بالقوه به مشتریان آینده شما تبدیل شوند.
10-کاربران از تاکتیکهای قدیمی خسته شدهاند و قصد کنترل اطلاعات دریافتی خود را دارند (Ragan).
- 86% از افراد توجهی به تبلیغات تلویزیونی نمیکنند.
- 44% از ایمیلهای مستقیم حتی باز نمیشوند.
- 91% از مشترکین ایمیلی سابق از اشتراک خود انصراف میدهند.
اگر استارتآپ یا کسبوکار کوچک شما در گذشته به اهمیت روابط عمومی توجه نداشته است، اکنون زمان دستبهکار شدن است.