شبکه‌های اجتماعی؛ توصیه‌های مهم مشاوران اقتصادی

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده است، 85 درصد مشاوران اقتصادی بر این عقیده‌اند که شبکه‌های اجتماعی چرخه فروش محصولاتشان را بسیار کوتاه‌تر کرده‌اند.

در اینجا 14 نکته که مشاوران اقتصادی برای استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی روی آنها اشتراک نظر دارند را معرفی می‌کنیم:

1-خط مشی رسانه اجتماعی شرکت خود را بشناسید. در راه رسیدن به این هدف ممکن است به دفعات با پاسخ “نه” مواجه شوید؛ ولی تسلیم نشوید. با همکاران خود صحبت کنید، در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت نمایید و به دپارتمان‌های مناسب سر بزنید.

2-مخاطب موردنظرتان را مشخص کنید. ممکن است مخاطب شما موسسان رده بالا در یک کمپانی، صاحبان شرکت‌های کوچک یا افراد خاصی از نسلی خاص باشند. رسانه اجتماعی خاصی را که اغلب مخاطبان شما دنبال می‌کنند را بشناسید تا موثرترین ارتباط را با آنها ایجاد کنید.

3-برند خود را معرفی کنید. بطور ساده معرفی برند یعنی ذکر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کسب‌و‌کار، محصول و یا حتی خودتان. استعدادهای خاص خود را معرفی کنی و مهمتر از همه علایق و سلایق منحصربه‌فرد خود را برشمارید. سعی کنید از جبهه‌گیری‌های سیاسی، مذهبی و ایده‌های افراطی دوری کنید.

4-روی یک تصویر حرفه‌ای برای پروفایل خود سرمایه‌گذاری کنید. مهمترین ویژگی پروفایل یک رسانه اجتماعی تصویر آن است. سعی کنید از یک عکاس حرفه‌ای برای این منظور استفاده کنید. تصویر پروفایلتان بایستی گویای طرز برخورد شما با مشتریان باشد.

5-یک پلتفرم از شبکه‌های اجتماعی مناسب انتخاب کنید. لینکدین پلتفرم مورد علاقه بسیاری از مشاوران اقتصادی برای شروع کار بوده است. برخی نیز ترجیح داده‌اند با توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و حتی اسنپ چت کار کنند. وقتی روی یک پلتفرم جایگاه محکمی به دست آوردید، می‌توانید پلتفرم‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

6- پروفایل شبکه اجتماعی مورد نظرتان را جذاب بسازید. بر اساس مقررات مربوط به شرکتی که در آن فعالیت دارید، ممکن است خواسته‌های خاصی از شما برای شخصی‌سازی پروفایل وجود داشته باشد. این شخصی‌سازی‌ها می‌تواند شامل نمایش یا حذف ایمیل شرکت، مهارت‌های ویژه یا توصیه‌هایی خاص به مشتریان باشد.

7-شبکه کاری ویژه ای را برای کسب و کار خود شکل دهید. پس از پایان دادن به ساخت و بازنگردی پروفایل خود شروع به دعوت از افراد مناسب برای پیوستن به شبکه خود کنید. برای این کار می‌توانید به پست‌ها و هشتگ‌های مشابه کسب‌وکار خود، صفحات دوستان و رقیبان خود سر بزنید.

8-گوش کنید تا یاد بگیرید. قبل از انجام هر کاری در رسانه خود، به کارهای مشابه انجام شده توسط دیگران، مخصوصا رقیبان و واکنش مخاطبان به آن محتوا و نیز موقعیت مخاطب به لحاظ سنی، جنسی، درجه شغلی و علمی دقت کنید. از این تجربیات گران بها غافل نشوید.

9-بی‌کار ننشینید. در هر فرصتی که می‌توانید در بحث‌ها شرکت کنید تا اعتبارتان را افزایش دهید. رسانه‌های اجتماعی خیابانی دوطرفه هستند. در دادن اطلاعات مفید دستی باز داشته باشید. البته قوانین شرکت را در این ارتباط مد نظر داشته باشید.

10-محتوای مفید به اشتراک بگذارید. معمولا اکثر شرکت‌ها کتابخانه‌ای از مقاله‌های از پیش تایید شده از طرف مشاوران دارند که آماده اشتراک گذاری در شبکه هستند.

11-قابل اعتماد باشید. محتواهای ازپیش آماده را همواره با زبان خود بنویسید. می‌توانید داخل قوانین شرکتی به وبلاگ‌نویسی بپردازید که یکی از روش‌های مهم در افزایش اعتبارتان خواهد بود.

12-وجهه شخصی خود را نیز نشان دهید. قانون 80/20 را فراموش نکنید. به این معنی که سعی کنید 80 درصد متنتان گویای وجهه کسب‌وکارتان و 20درصد آن نشان‌دهنده برند خاص شما باشد.

13-از شبکه‌های اجتماعی برای جستجو استفاده کنید. با داشتن یک حساب پریمیوم لینکدین می‌توانید با ابزارهای مناسب به شخصی‌سازی جستجوهای خود بپردازید تا افراد با ویژگی‌های مورد نظر بیابید.

14-مراقب تله‌ها باشید. قدرت کلیک‌ها را دست کم نگیرید. قبل از انتشار هر محتوایی بادقت آن را بخوانید تا در دام عنوان‌های متفاوت از متن و اخبار جعلی نیفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *