پنج راهکارکاربردی برای موفقیت در پخش ویدئو زنده در اینستاگرام

بی تردید با مزایایی که استفاده از ویدئوهای زنده می‌تواند برای کسب‌وکارها داشته باشد آشنا هستید. این ویژگی نسبتا تازه در حال تجربه رشد بسیار چشمگیری است و هر روزه بر تعداد علاقه‌مندان و کاربران آن افزوده می‌شود. اگر شما صاحب کسب‌وکار کوچک خود هستید و برای شروع استفاده از این ویژگی نگرانید کافی است همراه ما باشید. در ادامه نکات جالبی برای پخش یک ویدئو زنده جذاب در اینستاگرام ارائه می شود:

هدف خود را معین کنید

هرچند اجباری به این کار وجود ندارد ولی توصیه می‌کنیم برای شروع کار ویدئوی زنده یک هدف برای خود معین کنید. ممکن است هدف شما هدایت بازدیدکنندگان به فروشگاه تجارت الکترونیکی یا صرفا افزایش مشارکت طرفدارانتان باشد. به هر روی با مشخص کردن مجموعه‌ای از اهداف در ذهن خود تمرکز بیشتری روی گفته‌ها و نمایش خود خواهید داشت. حتی می‌توانید در ویدئوی زنده خود با معرفی تخفیف با مدت‌زمان محدود کاربران اینستاگرام را تشویق به خرید کنید.

یک طرح کلی از ویدئوی زنده داشته باشید

هیچ چیزی بدتر از یک ویدئوی زنده بی‌دروپیکر نیست. بدون هیچ طرح کلی ویدئوی خود را شروع نکنید. باری به هر جهت نباشید. حتی یک طرح کلی بسیار ساده و پیش‌پاافتاده به شما کمک خواهد کرد تا کمتر در موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده قرار بگیرید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع کار درباره موضوعاتی که قرار است راجع‌به آنها صحبت کنید، سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود و محصولاتی که قصد معرفی آنها را دارید فکر کنید.

با این حال استرس این را نداشته باشید که از خط اصلی خارج شوید. این یک پخش زنده است و برای هر کسی امکان اشتباه وجود دارد. تنها چیزی که مهم است خلق اوقاتی به‌یادماندنی در ذهن کاربرانتان است.

یک پیش‌نمایش داشته باشید

بسته به برنامه‌هایی که برای ویدئوی زنده خود دارید شاید لازم باشد یک پیش‌نمایش برای آن داشته باشید. اساسا پیش‌نمایش به شما اجازه می‌دهد که توجه کاربران بیشتری را برای نمایش اصلی به خود جلب کرده و آنها را آماده نمایش اصلی کنید. دلیل آن نیز ساده است. وقتی افراد از نیمه ویدئوی زنده با شما همراه می‌شوند احساس می‌کنند که بخشی از آن را از دست داده‌اند و همین موضوع ممکن است باعث کاهش انگیزه آنها از ادامه همراهی با شما شود.

با مخاطبان اینستاگرام تعامل داشته باشید

یکی از مهمترین جنبه‌های ویدئوی زنده که باید به آن توجه داشت امکان تعامل با کاربران است. درواقع این ویژگی برای آنها متفاوت است چون اجازه دارند که با شما گفتگو کنند. بنابراین برای خواندن نظرات آنها وقت بگذارید و به آنها پاسخ دهید. این پاسخ می‌تواند حتی یک “سلام” ساده باشد.

فروش خود را بالا ببرید

اگر انتظار دارید که ویدئوی زنده منافع مالی مستقیمی در اختیار شما قرار دهد می‌توانید در طی زمان پخش این ویدئو یا حتی پس از آن پیشنهادات وسوسه‌کننده مانند یک تخفیف بزرگ یا کوپن استفاده از محصولات و خدماتتان را به بینندگان خود در اینستاگرام داده و آنها را به صفحه این پیشنهاد هدایت کنید. می‌توانید آدرس اینترنتی این صفحه را روی چیزی مانند پلاکارد بنویسید تا هر بار مجبور به تکرار آن نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *