روزانه کسب و کارها و افراد صاحب برند شخصی بسیاری در جهان اشتباهات احمقانه ای مرتکب میشوند؛ مانند استفاده از عبارات تبلیغاتی کلیشهای چون:
- ما ارائهدهنده بهترین خدمات به مشتریان هستیم.
- کالاهای ما را با نازلترین قیمتها تهیه کنید.
- واقعا برای ما مهم هستید.
تیمهای مارکتینگ این کمپانیها آنچنان در کسبوکار خود جا افتادهاند که دیگر راضی به تجدیدنظر در بیانات خود نیستند. شاید خدمات مشتریان شما واقعا بهترین کیفیت را داشته باشد، ولی مشک آن است که خود ببوید…!
برای اینکه متفاوت دیده شوید، بایستی بفهمید چه ویژگی منحصربهفردی در وجود خود دارید. و تنها ویژگی منحصربهفرد هر کمپانی افرادی هستند که در این کمپانی مشغول به کارند. برندینگ شخصی، بخش خدمات به مشتریان را قادر به متفاوت بودن از سایر رقبا میکند.
فعالیتهای برند شخصی در سطح شرکتهای بزرگ چگونه انجام میشود؟
اولین قدم تشویق کارکنان برای اشتراک داستانهای خود در رسانههای اجتماعی، بهویژه لینکدین است. درواقع هر زمانی که آنها صرف ساخت برند خود میکنند و همزمان برای کمپانی شما کار میکنند، درحال ساخت برند شما هستند.
گام بعدی استفاده از پلتفرمهای شرکت برای نقل و اشتراک داستان کارکنان میباشد. چرا آنها در این کمپانی فعالیت میکنند؟ چه چیزی باعث افتخار آنها میشود؟ آیا حس میکنند نقشی حیاتی در کمپانی شما دارند؟
جشن سالگرد باشکوه:
کمپانیهای بسیاری کمپینهایی بزرگ و عمومی در سالگرد 25 سالگی، 50 سالگی و 100 سالگی خود برپا میکنند. دوام آوردن در یک کسبوکار برای چندین دهه اعتبار و شهرت خاصی به برند میدهد که قطعا ارزش جشن گرفتن دارد. این جشن باعث ایجاد رابطهای بهتر میان شما و مشتریان خواهد شد. در ادامه دو رویکرد پیشنهادی برای اینگونه جشنها را عنوان میکنیم:
- کارکنان کمپانی را دعوت کنید تا نقاط عطف فعالیت خود در کمپانی طی این سالها را نقل کنند.
- از مشتریان وفادار و خاص خود دعوت کنید تا خاطرات خود دررابطهبا برند شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
برای آنکه خوب دیده شوید، باید مشتریان و کارکنان شما خوب دیده شوند.
جایزه بزرگ:
وقتی کسبوکاری جایزه بزرگی از طرف انجمنهای صنعتی یا نشریات کسب میکند، معمولا جشن باشکوهی برپا مینماید و چندین بنر و بیلبورد در اطراف اداره نصب میکند. ولی ممکن است در این میان درحال از دست دادن یک شانس بزرگ باشند. این جایزه میتواند شانسی بزرگ برای افزایش ارزشمندی مشتریان کنونی و بالقوه شما و برند شخصی تان باشد.
- رمز رسیدن به این پیروزی را با همه به اشتراک بگذارید. دریافت چنین جوایزی نیازمند گذراندن فرایندهای بسیار پیچیدهای است که ممکن است شامل تحقیق و بررسی درباره کارکنان و مشتریان شما باشد. اگر موفق به بردن جایزهای برای چندین سال متمادی شدهاید، شاید نکات و ترفندهای خوبی برای آموزش به بقیه داشته باشید.
- تاثیری که این جایزه روی کمپانی شما گذاشته را بیان کنید. اگر جایزه واقعا ارزشمندی دریافت کردهاید، قطعا اثرات پایداری روی کمپانی شما خواهد داشت. امکان دارد این جایزه انگیزه لازم همتیمیهایتان برای تلاش بیشتر را ایجاد کند و منجر به احساس غرور و افتخار در آنها شود.
دریافت جایزه به شما شانس حرف زدن از مسند قدرت را خواهد داد. این شانس را از دست ندهید!
برندینگ شخصی به شما کمک میکند تا با ارزشمند نشان دادن مشتریان، استراتژیهای بازاریابی شرکتتان را متفاوت نشان دهید. از همین امروز شروع به استفاد از این ایدهها کنید.