می خواهیم پرده از رازی برداریم که برندهای بزرگی موفقیت خود را مدیون آن هستند؛ رقابت آنلاین. آنها با اجرای این استراتژی توانستهاند بازدیدکنندگان شبکه خود را تبدیل به مشتری کرده و کسبوکارشان را به پلههای بالاتری ارتقاء دهند.
با برگزاری رقابت آنلاین کاربران را وادار به مشارکت کنید
مسابقات آنلاین سرعت مشارکت کاربران با برند را افزایش میدهند. جذابیتی که جایزه این مسابقه برای کاربران دارد، آنها را وارد رقابت میکند. انسانها بهطور غریزی درصورت شرکت نکردن در رویدادهای اینچنینی حس میکنند که چیزی را از دست دادهاند و غریزه از دست دادن از دیدگاه روانشناختی بسیار قویتر از غریزه شرکت کردن است. از این غریزه استفاده کنید.
بسته به صنعتی که در آن فعالیت دارید، انواع مختلفی از این رقابتها برای انتخاب پیش روی شماست. برخی از آنها عبارتند از:
گزینه نخست: لایک کنید تا برنده شوید
رقابت بر سر لایک یکی از انواع ساده رقابتهای اجتماعی است. در این رقابت از بازدیدکنندگان صفحه خواسته میشود تا برای وارد شدن به رقابت، برند شما را دنبال کرده و پستی را که در یک بازه خاص ارسال شده است لایک کنند. در نوع دیگری از این رقابت از کاربران خواسته میشود که یک کاربر را رد زیر پست برند منشن نمایند. ایده اصلی پست این موضوع افزایش کاربران شبکه است.
متعاقبا شما بهصورت شانسی از بین آنها یک نفر بهعنوان برنده انتخاب میکنید.
دلیل عملکرد خوب این مسابقات چیست؟ راز موفقیت این رقابت در سادگی استفاده از آن است. افراد برای ورود به این مسابقات به کمترین تلاش ممکن نیاز دارند.
تنها مشکل این مسابقات کیفیت پایین افرادی است که وارد جامعه شما میشوند؛ چراکه بسیاری از آنها بدون هیچ انگیزه واقعی خاصی و تنها برای برنده شدن جایزه وارد این رقابت خواهند شد.
بر همین اساس برای جلب توجه چنین کاربرانی و جلوگیری از طرد شدن توسط آنها توصیه میشود که بهصورت دورهای اقدام به برگزاری این مسابقات کنید.
گزینه دوم: مسابقات برگزارشده توسط محتوای تولیدی کاربران
مسابقاتی که توسط محتوای تولیدی کاربران برگزار میشود سهم قابلتوجهی در ارتقای برند شما خواهد داشت.
بدین منظور یک هشتگ منحصربهفرد برای مسابقه خود ایجاد کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید تصاویر و ویدئوهای خود را با این هشتگها ارسال کنند. معمولا از کاربران خواسته میشود که تصاویر آنها مرتبط با محصولات و خدمات برند و حتی هنگام استفاده از این محصولات گرفته شده باشند.
این ایده چه مزایایی دارد؟ این مسابقات سهم بزرگی در افزایش آگاهی عموم از برند دارد و جایزه ارزندهای که برای این مسابقات در نظر گرفته میشود انگیزه بزرگی برای ورود به این آنها است.
و اما نکته منفی موضوع این است که فرایند نسبتا طولانی ورود به این مسابقات برخی از کاربران را میترساند، بهویژه وقتی متوجه میشوند که برنده بهصورت تصادفی انتخاب خواهد شد.
برای متقاعد کردن این افراد جهت ورود به مسابقات یک رایگیری عمومی در راستای انتخاب نفر برتر برگزار کنید. این موضوع از طرفی باعث مشارکت افراد بیشتر در این مسابقات برای رای دادن به کاربران میشود.