پیش از هر چیزی باید بدانید که جذب مخاطب اینستاگرام نیازمند شکیبایی و پشتکار فراوانی است، ولی با رعایت چند نکته کوچک قادر خواهید بود تفاوتهای بزرگی هم در تعداد فالورهای جدید و هم مشارکت آنها در محتوای اشتراکی صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید.
برخی بازاریابان در این مسیر بهدنبال میانبرهای فراوانی مانند خرید فالوئر، استفاده از سامانههای نظردهی سریع و راهاندازی بازی فالو/آنفالو هستند که به هیچ عنوان پیشنهاد پیشکسوتان نیست. با این حال درصورتی که شما نیز از این روشها استفاده کرده و از ناکارآمدی آنها خسته شدهاید، نظر شما را به ادامه مقاله جذب میکنم.
مخاطبین ویژه اینستاگرام خود را بشناسید
عدم تعریف یک رویکرد متمرکز و شفاف در بکارگیری حساب کاربری یکی از متداولترین اشتباهات بین برندها و وبلاگنویسان محسوب میشود. هرچند ممکن است ارائه طیف وسیعی از محصولات و راضی نگه داشتن همه مشتریان در نگاه نخست استراتژی خوبی به نظر برسد، ولی برای ایجاد برند در اینستاگرام به شامه پیچیدهتری نیاز دارید. برای جذب فالورهای جدید و فعال باید یک سری اولویت و خط مشی برای خود تنظیم کنید که انتظارات هسته اصلی مخاطبان برند شما را در نظر میگیرد. وبلاگنویس یا مجله موردعلاقه خود را در نظر بگیرید. مطمئنا یکی از دلایل شما برای دنبال کردن محتوای او شفافیت و تمرکزش به موضوع ویژه موردنظر شماست. اگر محتوای اشتراکی او بهشکل عجیبی با محتوای موردانتظار شما فاصله موضوعی داشته باشد، به احتمال زیاد تمایلی برای دنبال کردن او نخواهید داشت. فالورهای شبکه خود شما نیز دقیقا بهدنبال چنین ثباتی هستند.
جزئیات نیز مهم است
بهترین وبلاگنویسان نهتنها دیدگاههای خود را به اشتراک میگذارند، بلکه چگونگی کسب آنها را نیز افشا میکنند. بطور مشابه بهترین بازاریابان لباس علاوه بر اشتراک تصاویر لباسها، چگونگی پوشیدن و ست کردن آنها با لباسهای دیگر را نیز نشان میدهند. تصویر تکاپوی برند خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و نکات جالبی که ممکن است بقیه از آنها بیاطلاع باشند را اطلاعرسانی کنید. کاربران شما بهدنبال الهام گرفتن از شما هستند. هرچه برای آنها مفیدتر باشید، سرمایهگذاری بیشتری برای جذب مشارکت آنها کردهاید. پاسخگویی به سوالات آنها نیز شامل این موضوع میشود.
تکتک تصاویر اشتراکی شما مهم هستند
از آنجاییکه اینستاگرام یک رسانه بهشدت بصری است، کیفیت تکتک تصاویری که در این رسانه منتشر میکنید اهمیت دارد. برای آنکه سَری در بین سَرها داشته باشید متعهد به استفاده از تصاویر باکیفیت و انحصاری باشید. بهجای راهاندازی یک استودیو عکاسی میتوانید قراردادهای موقت برای ثبت محتوای بصری ببندید تا در هزینههای خود صرفهجویی کنید. با عدماشتراک تصویر در برخی روزها تعداد فالورهای شما ثابت خواهد ماند، ولی با اشتراک یک تصویر بیکیفیت قطعا چند فالور از دست خواهید داد.
مشارکت صادقانه
فراموش نکنید که اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است؛ بنابراین اجتماعی باشید. اجتماعی بود در این شبکه با نشان دادن واکنش به نظرات و مشارکت در محتوای کاربرانتان آغاز میشود. هر روز بصورت تصادفی به صفحه کاربرانتان سر بزنید و زیر پستهایی که توجه شما را جلب کردهاند نظر دهید. تا جای ممکن از بسنده کردن به جملات کلیشهای مانند “زیباست” خودداری کنید و کمی خلاقیت بیشتری به خرج دهید. با این کار کاربران شما، خود را عضوی از جامعه مخاطبانتان احساس خواهند کرد.
به تجزیه و تحلیل آمارها دقت کنید
نتیجه تجزیه و تحلیل آمار اینستاگرام بهترین ابزار برای شناسایی محتوای با عملکرد خوب و بد است. اگر هنوز حساب اینستاگرام خود را به حساب شغلی تغییر ندادهاید همین حالا این کار را انجام دهید. با این کار به دیدگاهها و تمامی اطلاعات فعالیت فالورهای خود در صفحه اینستاگرامتان دسترسی خواهید داشت تا محتوای با بهترین عملکرد را شناسایی و انرژی خود را روی آن متمرکز کنید.