آیا ویژگی‌های شخصیتی خود را در رسانه‌های اجتماعی وارد سازیم؟

برخلاف افول روزافزون تعاملات انسانی در کسب‌وکارها، همه ما به‌صورت طبیعی گرایش به خرید از کسب‌وکارهایی داریم که وجهه‌ای مانند انسان‌های واقعی دارند. در این میان اگر قصد راه‌اندازی پایگاهی از مشتریان وفادار یا یک برند متفاوت را دارید، رسانه‌های اجتماعی پایه و اساس کار است.

در بازار به‌شدت رقابتی امروز، رسانه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای نمایش هویت و ویژگی‌های انسانی برند و ایجاد روابط پایدار با مشتریان است. در ادامه به مهمترین نکات برای برداشتن گام نخست اشاره می‌کنیم.

لحن شما در رسانه‌های اجتماعی

یافتن بهترین لحن و سبک نوشتار در رسانه‌های اجتماعی چندان کار ساده‌ای نیست. اگر با عبارت “هویت آنلاین” آشنا هستید که عالی است. برای برخی نیز این نخستین بار است که این عبارت را می‌شنوند و برای آنها نیز هیچ جای نگرانی نیست.

مشتریان عاشق این هستند که حس کنند با یک انسان واقعی تعامل می‌کنند، نه با یک ربات یا شرکت ناشناس. وقتی رفتار انسانی با مشتریان خود دارید، پتانسیل کم‌نظیری برای ارزشمند ساختن برند خود خواهید داشت.

یکی از کارهای معمول در این راستا استخدام تیم ویژه‌ای برای تهیه محتوای موردنیاز پلتفرم‌های شماست. با این حال برای حفظ انسجام و هماهنگی بیشتر توصیه می‌شود تنها یک نفر مسئول نویسندگی، بازبینی و بارگذاری محتوا باشد.

لحن شما بسته به نوع کسب‌وکار، پلتفرمی که در آن فعالیت دارید و مشتریان می‌تواند دوستانه یا جدی، ملایم یا تاثیرگذار، کتابی یا محاوره‌ای و … باشد.

لبخند بزنید؛ این بزرگترین دارایی شماست

یکی از کارآمدترین روش‌ها برای ایجاد روابط دوستانه‌تر با مخاطبین، نمایش محیط کار و زندگی شغلی کارکنان کسب‌وکارتان است. شرکت خود را برای آنها شفاف کنید، چراکه شناخت افراد پشت‌صحنه شرکت کار شما را ساده‌تر و اطمینان‌بخش‌تر خواهد کرد. خشت نخست اطمینان و وفاداری زمانی بنا نهاده می‌شود که مشتریان ببینند چه کسی به آنها کمک کرده است.

بنابراین به تیم خود بگویید که لبخندشان را فراموش نکرده و بگویند “سیییییییییییییب”! سپس این تصاویر را در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. ما تضمین می‌کنیم که نتیجه آن را هنگام ارزیابی میزان مشارکت کاربران شاهد باشید.

با مخاطبین خود مشارکت داشته باشید

یکی از روش‌های شگفت‌انگیز دیگر برای متمایز کردن برندتان مشارکت با مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی است. مشارکت شما ممکن است در قالب پاسخگویی به نظرات یا لایک کردن پست آنها باشد یا هر مشارکت شخصی دیگری. کسب‌وکارهای بسیاری در شناخت اهمیت موضوع ساده‌ای مانند پاسخگویی به نظرات مخاطبین خود شکست خورده‌اند. شما جزو آنها نباشید.

به‌عنوان یک وظیفه عادت کنید پلتفرم‌های مختلف خود را به‌صورت روزانه چک کرده و به تمام نظرات پاسخ دهید.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با انبوهی از پیام‌های بازاریابی بمباران می‌شویم. برخلاف یک تصور غلط، بشر نیازمند تعامل است. ما ربات نیستیم! لازم است گاهی اوقات دروازه‌های قلب خود را بگشایید و روابط بلندمدت با مشتریان خود ایجاد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *