کدام شبکه‌اجتماعی برازنده برند شما است؟

رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های شگفت‌انگیزی در اختیار برندها قرار می‌دهند. این رسانه‌ها در ابتدا برای ایجاد یک راه ارتباطی میان افراد و تعامل آنها در بستر اینترنت راه‌اندازی شدند؛ ولی امروزه به ابزاری موثر برای گسترش کسب‌وکارها مبدل گشته‌اند.

سیمای رسانه‌ها همواره در حال تغییر و تحول بوده است؛ از همین رو انتخاب رسانه مناسب می‌تواند کمی برای کسب‌وکارهای کوچک همراه با مشکل‌ باشد.

در ادامه 3 راه ساده معرفی خواهد شد که می‌توانید با توجه به آنها به‌سادگی پلتفرم رسانه اجتماعی که برآورده‌کننده نیازهای برند شماست را بشناسید.

عدد جادویی

وقتی درباره رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌شود، نباید انتظار داشت که یک رسانه به‌تنهایی بتواند تمامی رویکردهای کمپانی شما را به بهترین نحو پوشش دهد. بر همین اساس تعداد و نوع کانال‌هایی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد بسته به صنعتی که در آن مشغول هستید، مقیاسی که فعالیت‌های کمپانی شما دارد، مشتریانی که با آنها سروکار دارید و بودجه، منابع و تجربه کمپانی شما متفاوت خواهد بود.

K.I.S.Sپیشنهاد می‌کند که قبل از شروع به استفاده از پلتفرمی خاص، ببینید رقبا از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌نمایند. اگر مشتریان شما می‌توانند با این پلتفرم‌ها رابطه مناسبی برقرار سازند، شروع کنید.

از مفاهیم معمول استفاده کنید

برای تشخیص اینکه کدام‌یک از پلتفرم‌ها برای شما مناسب‌تر هستند، خود را جای مشتریان عمده کمپانی قرار دهید. از چه پلتفرمی بیشتر استفاده می‌کنید؟ چه موضوعاتی را دنبال می‌نمایید؟ به چه عناوینی علاقه‌مند هستید؟ هیچ شکی در آن نیست که جواب این پرسش‌ها را به‌خوبی می‌دانید؛ موضوع مهم این است که از این جواب‌ها در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی خود استفادهکنید.

K.I.S.Sپیشنهاد می‌کند از ابزارهایی که رسانه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهند تا مخاطبان مناسب با ویژگی‌های مورد انتظار خود را هدف قرار دهید، استفاده نمایید.

ارجحیت کیفیت بر کمیت

زمانی که کانال‌های مناسب رسانه اجتماعی که برازنده اندام کسب‌وکار شما بود را پیدا کردید، نوبت به مرحله بعد می‌رسد. مطمئن شوید که در این رسانه‌ها به اندازه کافی فعالیت، مشارکت و اشتراک محتوای باکیفیت و مرتبط دارید. تنها به صرف اینکه در این رسانه‌ها نامی داشته باشید، اقدام به ایجاد حساب کاربری نکنید. در عوض در چند مورد از این رسانه‌ها سرمایه‌گذاری کنید و با خردمندی تمام از آنها استفاده کنید.

K.I.S.Sپیشنهاد می‌کند که حساب‌های غیرفعال خود را حذف نمایید.

سخن پایانی

وقتی پای تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری زمان و انرژی برای کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی به میان می‌آید، ملاحظات زیادی باید در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن انبوه تغییرات روزانه‌ای که در پلتفرم‌های موجود ایجاد می‌شود و نیز ظهور پلتفرم‌های جدید، به نظر می‌رسد حفظ مشارکت مشتریان موضوع چالش‌برانگیزی باشد. به هر حال امیدواریم با توجه به 3 نکته اشاره‌شده در متن، بتوانید قدم‌های محکمی در رسانه‌های اجتماعی بردارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *