چگونه یک برند با دوام ایجاد کنیم؟

برند

برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق قبل از هر چیزی به ایجاد یک برند مستحکم نیاز دارید. هرچند تولید یک محصول عالی با قیمت رقابتی لازم و ضروری است، ولی این دو به‌تنهایی قادر به افزایش فروش شما به مقدار انتظارتان نخواهند بود. در کنار آنها به یک برند قوی نیاز دارید.

در ادامه چند نکته ضروری دررابطه‌با ایجاد یک برند قوی برای متمایز نشان دادن کمپانی از دیگر رقبا را عنوان خواهیم کرد.

مخاطبان خود را بشناسید

اولین گام شناخت مخاطبان است. بدین منظور رفتارها، عادات، خواسته‌ها، نیازها، مشکلات، علایق و انگیزه‌های آنها را شناسایی کنید. چند مولفه مهم دیگر برای شناخت می‌تواند جنس، سن، سطح سواد و درآمد آنها باشد.

برای شناخت مخاطبان می‌توانید با آنها صحبت کنید و درباره آنها تحقیق کنید. یا شاید لازم باشد:

  • روی بازار تحقیق کنید.
  • رقبایی را که بازار هدفی مشابه با شما دارند، ارزیابی کنید.
  • روی گفتگوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید.

با شناخت مخاطبان عملکرد بهتری در تعریف ارزش‌های منحصربه‌فرد برند خود خواهید داشت.

محصولاتی حیرت‌آور تولید کنید

گام اساسی بعدی تولید محصولات باکیفیتی است که رضایت مشتریان را جلب نماید. برند شما منعکس‌کننده کیفیت و برتری محصولتان است.

طبق اظهارات مجله Forbes: “هسته مرکزی هر برند مستحکم تکیه بر یک محصول، خدمت یا فردی دارد که کیفیت را سرلوحه تمامی امور خود می‌داند”

یک محصول حیرت‌آور باعث شگفتی مصرف‌کننده می‌شود. چنین با محصولی مملو از کیفیت و توجه است، زیبا دیده می‌شود، به‌خوبی کار می‌کند و چاره یک مشکل است. در این میان برند شما وظیفه برقراری ارتباطی عاطفی میان مخاطب و محصول را دارد.

یک شعار یکتا برای کمپانی خود انتخاب کنید

تصور کنید که لوگوی شما پوشانده شود؛ آیا بازهم مخاطبان شما را خواهند شناخت؟ با انتخاب یک شعار منحصربه‌فرد برای برندتان در رقابت پرسروصدای این روزها گم نخواهید شد.

برای انتخاب شعار کمپانی Ann Hadley متخصص معروف توییتر و بازاریابی محتوا پیشنهاد می‌کند که این سوالات را از خود بپرسید:

  • کسب‌وکار شما چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد؟
  • محصولات شما چه ویژگی‌های به‌خصوصی دارند؟
  • کسب‌وکار شما چه روش‌های خاصی برای انجام امور خود دارد؟
  • فرهنگ کمپانی شما چگونه است؟
  • توجه مشتریان خود را چگونه به خود جلب می‌کنید؟

برند خود را جاودانه کنید

به برندهای نوستالژیکی فکر کنید که خاطرات بلندمدتی در ذهن شما خلق کرده‌اند. راز موفقیت آنها در چیست؟ شاید از شخصیت‌های به‌یادماندنی مانند Mr. Clean یا Mayhem استفاده کرده‌اند. یا شاید شعار جذابی مانند “Just do it” یا “شما ارزش آن را دارید” بکار برده‌اند. یا حتی ممکن است راز موفقیت آنها استفاده از حس شوخ‌طبعی در متدهای بازاریابی باشد. دلیل ماندگاری آنها می‌تواند رابطه عمیقی باشد که با مشتریان خود (مانند انسان‌های عادی) برقرار کرده‌اند. یا شاید محصولی عالی با کیفیت بی‌نظیر به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

هر کاری که می‌کنید دلیلی به افراد دهید که شما را به خاطر بسپارند.

داستان‌های جذاب تعریف کنید

یک داستان جذاب درباره برند دو مزیت اساسی دارد: به مخاطبان شما راهی برای ایجاد رابطه با برندتان می‌دهد و به آنها می‌فهماند که کسب‌وکار شما توسط انسان‌های واقعی اداره می‌گردد که قصد چاره‌اندیشی برای مشکلات آنها را دارند.

این روزها بازاریابی بیشتر از آنکه روی تولید محصولات عالی تمرکز داشته باشد، به داستان‌های جذابی تکیه دارد که درباره برند شما نقل می‌شوند. داستان‌های شما باید معتبر باشد تا کاربران به شما اعتماد کنند، احساسات مخاطبان را تحریک کند و حس شما به آنها را شفاف سازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *