بیش از یک و نیم میلیارد محتوا در اینترنت وجود دارد. بنابراین تولید محتوایی که بتواند در این میان صدای خود را به گوش مخاطب مناسب برساند، مسلما کار دشواری است. خب! واضح است که باید به دنبال یک راهحل بود. به نظر میرسد تولید محتوای بصری تنها کلیدی است که میتواند این درب بسته را باز کند. درواقع انسانها موجودات بصری هستند و محتوای تصویری را 60 هزار برابر سریعتر از متن پردازش میکنند.
در ادامه دلایل اهمیت بازاریابی با محتوای بصری را عنوان خواهیم کرد.
افراد محتوای بصری را ترجیح میدهند
همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، انسانها موجودات بصری هستند. مصرفکنندگان آنلاین میتوانند تنها 10 تا 20 درصد از اطلاعاتی که میخوانند یا میشنوند را به خاطر بسپارند، ولی زمانی که این اطلاعات با المانهای بصری ادغام میشوند، میزان اطلاعاتی که به خاطر سپرده میشود ناگهان به 65 درصد افزایش مییابد. مغز انسانها در زمان واحد تنها میتواند مقدار محدودی از اطلاعات را پردازش نماید. بعلاوه اطلاعاتی که سرعت پردازش آنها سریعتر است، اولویت بالاتری برای پردازش دارند.
بازدید افزایش پیدا میکند
محتوای اشتراکی شما در رسانههای اجتماعی، درصورتی که شامل مولفههای بصری باشند، 94 درصد بازدید بیشتری خواهند داشت. این موضوع ثابت میکند که افراد ترجیح میدهند با محتوایی مشارکت داشته باشند که در عین آگاهیبخش، جذابیت بصری نیز داشته باشند. مطالعات نشان میدهند که پستهای رسانههای اجتماعی درصورتی که با تصاویر و ویدئوها همراه باشند، 48 درصد بازدید بیشتری خواهند داشت.
همچنین مطبوعاتی که شامل تصاویر هستند 14 درصد بیشتر بازدید میشوند. درحقیقت با اضافه کردن محتوای بصری به استراتژیهای خود، میتوانید توجه لازم برای انتقال پیام خود به مخاطبین هدف را جلب نمایید.
مشارکت بهبود پیدا میکند
محتوای بصری باکیفیت وقتی که وارد فعالیتهای بازاریابی شما در رسانههای اجتماعی میشوند، میتوانند باعث افزایش شمار لایکها، اشتراکها و نظرات کاربران میشوند. مقالههایی که در آنها از محتوای بصری متقاعدکننده استفاده شده است، 37 درصد مشارکت بیشتری دارند. بعلاوه، محتوایی که مشارکت کاربران در آنها بیشتر است، شانس بیشتری برای همهگیر شدن دارند، چراکه مشارکت بیشتر بهمعنی گرایش بیشتر افراد برای اشتراک آنها با خانواده و دوستان خود است. از طرفی محتوای بصری باعث انتقال بهتر پیام شما به مخاطبین میشوند.
علاوه بر این درصورتی که محتوای شما قابلکلیک باشند، میتوانند انبوهی از لینکهای درونگرا بهسمت سایت شما هدایت کنند. این لینکها تاثیر بسزایی روی بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو دارند. در نهایت حتما لوگوی برند خود را به تمامی تصاویر و ویدئوها اضافه کنید.
مخاطبین شما عاشق ویدئوها هستند
پیشبینی میشود که تا سال 2019 نزدیک به 80 درصد از ترافیک مصرفی کاربران اینترنت مربوط به ویدئوها باشد. بهطور کلی، مخاطبین آنلاین دیدن ویدئوها را به خواندن متون صرف ترجیح میدهند، بهطوریکه گرایش مصرفکنندگان به دیدن ویدئوهای محصولات، چهار برابر بیشتر از گرایش آنها برای خواندن متن درباره محصولات است. همچنین 90 درصد از مصرفکنندگان میگویند که دیدن یک ویدئو روی تصمیم آنها برای خرید محصولات اثرگذار است. حتی گرایش مصرفکنندگان برای خرید محصولات پس از دیدن ویدئوی محصول تا 64 درصد افزایش پیدا میکند.
بنابراین اضافه کردن ویدئوهای جذاب و حرفهای به محتوای تولیدی شما در بستر شبکههای اجتماعی، میتواند سهم چشمگیری در افزایش فروش داشته باشد.