هفت المان برای ایجاد حس زندگی در کپی‌رایتینگ‌ها!

اگر شما جزو کپی رایترهایی (نویسنده متن تبلیغاتی) هستید که در این دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنید، احتمالا بارها در زندگی‌تان با این جمله مواجه شده اید که:”مدت‌ها است که نویسندگان کپی رایتینگ هایی با چاشنی و طراوت زندگی نمی‌نویسند.”

نگاهی به دنیای دیجیتالی اطراف خود بیندازید، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از واژگان است. دلیل وجود این دنیای سراسر تکنولوژیکی، اشتراک‌گذاری محتوایی است که خلق می‌کنیم و آن را ارزشمند می دانیم. اگر نوشتن حرفه یا عشق شماست، باید تلخی‌های آن را نیز بپذیرید. در غیر این‌صورت بهتر است به دنبال چیزی بهتر بگردید. در ادامه چند ویژگی و توانایی لازم را به شما معرفی می‌کنیم که یک نویسنده تازه کار را به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل می‌کند تا از نوشته های خود کسب درآمد نماید.

  • عشق

شاید در ابتدا وقتی این کلمه را می‌بینید، عجیب به ‌نظر برسد؛ ولی اگر واقعا نویسنده باشید، منظور مرا بهتر درک می‌کنید. هیچ جایگزین دیگری برای عشق در نویسندگی وجود ندارد. وقتی اطراف خانه قدم می‌زنید و مشغول خاراندن سر خود هستید و اطرافتان پر از برگه‌های پیش‌نویس بی‌انتهای متنتان است، جایگزینی برای شور و اشتیاقی که برای انتخاب واژه درست دارید، وجود ندارد.

  • داشتن نگرش تاثیرگذار

هرچند نوشتن برای دل خودتان یک هنر والا محسوب می‌شود و به روح شما زیبایی و جلا می دهد، ولی وقتی پای پول به میان می‌آید دست، فکر، دل و ذوق شما بایستی روی خواننده، شنونده یا بیننده تمرکز کند. نویسندگان حرفه‌ای همواره مخاطبان خود را با واژگان زیبا، سنجیده و روان راضی می‌کنند.

  • اعتماد به نفس

وقتی از واژگان به‌درستی و در جایگاه مناسب استفاده کنید، اعتماد به نفس لازم را به دست می آورید. این مهم میسر نخواهد شد، مگر با پژوهش، تمرین و داشتن دیدی متفاوت. اعتماد به ‌نفس حاصل ساعت‌ها تمرین و فعالیت است.

  • تمرین

شاید بسیاری از شما تصور کنید که تنها با داشتن قلم خوب و یک ایده منسجم، به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. نویسندگان بزرگ مانند آهنگرانی هستند که واژه‌ها زیر قدرت قلم آن‌ها و حرارت ذهنشان، تاب نیاورده و برده آنها می‌شوند. به‌علاوه، آنها با قدرت تمام برنامه ریزی می کنند. آنها به‌خوبی می دانند که از دریای اطلاعات موجود در اطراف خود چگونه بهترین استفاده را کنند تا مخاطبان خود را از یک علاقه‌مند ساده به یک مشتری وفادار تبدیل کنند. یک متن منسجم و راهبردی تنها با تمرین فراوان حاصل می‌شود.

  • انضباط

شاید دست به قلمتان خوب بوده و فرد خردمندی باشید، ولی وقتی که مقدار کافی از زمانتان را به صندلی اتاق کارتان اختصاص ندهید، نمی‌توانید به جایی که می‌خواهید برسید. خوشبختانه انضباط تا حد زیادی مجموعه‌ای از عادت هایی است که می توانید آنها را در نهان خود تقویت کرده و رشد بدهید. سعی کنید محیط کاری خود را مناسب با علایق خود طراحی نموده و از نویسندگان بزرگ الهام و انگیزه بگیرید.

  • تمایل قلبی برای حرفه‌ای شدن

اگر واقعا می‌خواهید بقیه زندگی خود را به عنوان یک کپی رایتر زندگی کنید، سریع‌ترین و لذت‌بخش‌ترین روش برای این کار نوشتن دررابطه با مشاغلی است که نیاز مبرم به جذب مشتری دارند. شاید در ابتدا این شکل از نویسندگی به نظرتان خسته کننده بیاید، ولی واقعیت امر این است که اگر بتوانید از پس آن به خوبی برآیید، عنوان‌های جنجالی همچون داستان‌نویس، محقق، تاریخ‌نویس و … را به مهارت‌های خود افزوده‌اید.

  • حمایت یکدیگر

یکی از خوبی ها یا بدی های زندگی نویسندگان این است که مسیری که در آن قدم می‌گذارند، مختص خودشان است.  هیچ کسی به شما مسیری نشان نخواهد داد، هیچ تابلویی در سر راه خود نمی‌بینید، هیچ مرز مشخصی برای فعالیت‌های روزانه شما وجود ندارد و هیچ کسی زمان و مکان را برای شما مشخص نمی‌نماید.

در واقع، وقتی کپی رایتر می‌شوید خودتان هستید و خودتان. مگر اینکه همکاری در کنار خود داشته باشید. بر همین اساس یکی از جالب‌ترین اتفاقات در زندگی شما می‌تواند اجتماعات کوچک نویسندگان دوست‌داشتنی باشد. این افراد جزو بانمک‌ترین، باهوش‌ترین و گاها دمدمی‌ترین افرادی هستند که در عمر خود دیده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *