آیا برای ایجاد صفحه کسب و کارتان در فیسبوک نگران هستید؟

همانطور که همه ما گوگل را به‌عنوان سلطان جستجو در دنیای اینترنت می‌شناسیم، هیچ فردی نمی‌تواند پادشاهی فیسبوک بر رسانه‌های اجتماعی را کتمان کند. بیشتر افراد فعال در رسانه‌های اجتماعی به‌طور میانگین روزانه 30 دقیقه یا 3 تا 4 ساعت در هفته صرف فیسبوک می‌کنند. دقت کنید که این زمان تنها صرف فیسبوک می‌شود، نه رسانه‌های دیگری همچون پینترست، اینستاگرام و غیره. این یعنی مشتریان هر روز در این رسانه حضور دارند، حتی برخی از آنها قبل از آنکه صبحانه خود را بخورند به فیسبوک سر می‌زنند. تلفن همراه خود را شب‌ها کجا می‌گذارید؟ نزدیک تخت‌خوابتان؟ یکی دیگر از پادشاهان بی‌بدیل دنیای کنونی تلفن‌های همراه هستند.

اگر صفحه‌ای مخصوص کسب‌وکار خود در فیسبوک ندارید، احتمالا مشتریان زیادی از دست داده‌اید. ولی هنوز هم دیر نشده است. همین حالا دست به کار شوید. یک صفحه حرفه‌ای فیسبوک جایی است که باید:

  • فالورهای وفادار دور خود جمع کنید. این روزها مشتریان گرداننده اصلی دنیای مجازی هستند. مشتریان وفادارتان را تشویق به مشارکت با صفحه فیسبوکتان کنید تا آمار خود را بالا ببرید
  • کاربران را به وبسایت یا صفحه ورودی خود هدایت کنید. همیشه برای عضویت کاربران در وبسایت پاداشی در نظر بگیرید؛ یک پاداش ارزشمند مانند یک کوپن تخفیف، بلیط سفر، بلیط سینما، یا یک ماه اشتراک رایگان. در ارائه این پیشنهادها مراقب خطوط قرمز قانونی نیز باشید.
  • ترافیک سایتتان را بالا ببرید. حتما لینک وبسایت خود را به پست‌های فیسبوکی خود اضافه کنید تا کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید.
  • در دسترس کاربران قرار گیرید. خیلی واضح و شفاف به مشتریانتان ثابت کنید که در کنارشان هستید و به آنها اهمیت می‌دهید. تجربه نشان داده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی علاقه زیادی به مشارکت با کمپانی‌هایی که صفحات اجتماعی فعال و پاسخگویی دارند، بروز می‌دهند.
  • زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را از هم جدا کنید. این موضوع به‌ویژه در حرفه‌های بخصوص مانند فعالیت‌های مرتبط با قانون، آموزش و پزشکی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. پروفایل شخصی فیسبوکتان را شخصی نگه دارید، ولی صفحه حرفه‌ای فیسبوکتان را عمومی کنید.
  • جاری، ساری و همراه باشید. کاربران انتظار دارند که در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید. اگر چنین نیست، این یک خطر بزرگ است. صفحه فیسبوک شما صفحه‌ای است که اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.
  • آموزش دهید، شفاف باشید و با مخاطبانتان مشارکت کنید. فقط به فکر فروش نباشید. اطلاعات ارزشمند به آنها کاربران ارائه دهید، با آنها شوخی کنید، سرگرمشان کنید و با تخفیف‌های گاه‌وبی‌گاه آنها را خوشحال سازید. کاری کنید که برای بازگشت به صفحه شما علاقه‌مند شوند.
  • تبلیغ در فیسبوک بسیار ارزان است. پست‌های خود را تبلیغ کنید تا به دست مخاطبان بیشتری برسد. در انتخاب مخاطبان به لحاظ ساختار جمعیتی دقت کنید. علایق و خواسته‌های مخاطبان بالقوه خود را در نظر داشته باشید تا تلاش‌هایتان به هدر نرود. می‌توانید با 200 تا 400 هزار تومان بودجه در ماه شروع کنید.
  • دست از تلاش برندارید. بهانه‌ها را کنار بگذارید. هرچند مسیر چندان ساده‌ای در پیش ندارید، ولی ارزش امتحان کردن را دارد. افراد، به‌ویژه نسل جدید به شدت از شما انتظار حضور در این رسانه را دارند. اگر شما حضور نداشته باشید، رقبایتان جای شما را پر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *