چگونه اخبار مطبوعاتی را در عصر مدرن خبرنگاری منتشر کنیم؟

طی دهه گذشته تغییرات فراوانی در صحنه خبرنگاری رخ داده است. این بدان معنی است که برای انتشار مطبوعات در عصر جدید نیاز به یادگیری عناوین جدیدی دارید. رویارویی با این مسائل مدرن منجر به دستیابی کسب‌وکار شما به نتایج بهتر شده و فرصت‌های جدیدی در اختیار کسب‌وکارهای B2B قرار می‌دهد.

بزرگترین چالش‌های پیش روی خبرنگاران مدرن

این روزها خبرنگاران با چالش‌های جدیدی در مسیر خود روبرو هستند که شاید برخی از آنها برایشان تازگی داشته باشد. برخی از این چالش‌ها به این قرار هستند:

· کمبود بودجه

با رشد رسانه‌های اجتماعی، بودجه‌های انتشاراتی‌ها  و به دنبل آن تعداد کارکنان رسانه‌های سنتی درحال کاهش است. آنهایی هم که در این میان دوام آورده‌اند با استرس، اضافه‌کاری و ضرب‌العجل‌های بی‌رحمانه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

· تکنولوژی و رسانه اجتماعی

قوانین بازی درحال تغییر است. نرخ فالورها و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیادی حکم خون‌بها را در حرفه آنها دارد. بیشتر رسانه‌ها فشار زیادی برای افزایش آمار لایک‌ها، اشتراک‌ها و نظرات روی خبرنگاران وارد می‌کنند. همچنین خبرنگاران برای عقب نیفتادن از صحنه رقابت وادار به یادگیری موضوعات جدید متعددی می‌شوند.

·  اخبار جعلی

برخلاف اعتیاد وافری که امروزه نسبت به اخبار جعلی وجود دارد، خبرنگاران همواره برای انتشار واقعی‌ترین اخبار تحت فشار قرار می‌گیرند.

نکات مفید برای جلب نظر خبرنگاران مدرن

· نیازهای آنها را پیش‌بینی کنید

از آنجایی‌که فشار زمانی زیادی روی خبرنگاران وجود دارد، تا جای ممکن دسترسی آنها به مطبوعاتتان را راحت کنید. تمامی اطلاعات موردنیاز یک خبرنگار را جلوی چشم او قرار دهید.

چه اطلاعاتی برای خلق یک داستان لازم است؟ اطلاعات مربوط به پیشینه کمپانی، چگونگی ایجاد آن و مولفه‌های کلیدی در شکست و پیروزی کمپانی داستان عالی برای آنها به نظر می‌رسد.

· از محتوای چندرسانه‌ای استفاده کنید

محتوای چندرسانه‌ای جزء پیوسته خبرنگاری مدرن است. اینفوگرافیک‌های رنگارنگ و تصاویر باکیفیت به مطبوعات شما زندگی می‌بخشد و آنها را برای خبرنگاران و مخاطبانشان جذاب می‌نماید. از طرفی سرگذشت پرپیچ‌وخم تلفن‌های همراه اهمیت محتوای چندرسانه‌ای را دوچندان کرده است. خبرنگاران بسیاری ترجیح می‌دهند که مطبوعات را در تلفن همراه خود دنبال کنند.

· مانند خبرنگاران فکر کنید

کلاه خبرنگاری خود را بر سرتان بگذارید. فشار کاری که روی خبرنگاران وجود دارد را درک کنید. برای خلق یک اخبار مطبوعاتی خارق‌العاده به چه اطلاعات و ابزاری نیاز دارند؟ آیا مطبوعات شما نیازهای آنها را برآورده می‌سازد؟

· فکر خود را محدود نکنید

خلاق باشید. خبرنگاران را درگیر داستان خود کنید. داستان‌سرایی یکی از قوی‌ترین ابزارهای عصر خبرنگاری مدرن است. باید خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان را جزوی از داستان خود کنید. هیچ شکی برای استفاده از متدهای نوین نداشته باشید.

· به دنیای رسانه‌های اجتماعی شیرجه بزنید

قدرت متقاعدسازی و طیف بسیار وسیع کاربرانی که در اختیار رسانه‌های اجتماعی است، آنها را به ابزاری خارق‌العاده برای انتشار مطبوعات مدرن مبدل ساخته است. کلید خود را وارد شبکه‌های اجتماعی موثر در صنعتتان (جایی که مخاطبان شما در راس اخبار و رویدادهای صنعت قرار دارند) کنید. به نظر می‌رسد برای بسیاری از کسب‌وکارهای B2B لینکدین و توییتر دو مقصد اصلی باشند.

·  مطبوعات خود را ارتقا دهید

گوگل متداول‌ترین ابزاری است که خبرنگاران برای تصمیم در مورد داستان بعدی خود از آن استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که کارهای لازم برای نشان دادن مطبوعاتتان در صدر لیست جستجوهای گوگل را انجام داده‌اید. از ابزارهای معمول استفاده کنید تا واژه‌های کلیدی جذاب صنعتتان برای خبرنگاران را شناسایی کنید. پس از شناسایی واژه‌های کلیدی آنها را به مطبوعات خود وارد کنید.

نهایتا فراموش نکنید که با تغییر زمان نیازهای مخاطبان شما تغییر می‌کند و شما را ملزم به همراهی با خود می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *