آیا تا به حال با مخاطبتان به گونه ای مکالمه داشته اید که حتی مجال حرف زدن به شما ندهد؟ بی شک در این شرایط شما به دنبال کوچکترین بهانه ای برای رهایی از این مخمصه هستید. درست مانند فروشندگانی که به مشتری اجازه گفتن “نه متشکرم” را هم نمی دهند! این موضوع ممکن است در شبکه های اجتماعی نیز رخ دهد.
برای گرفتن بهترین نتیجه باید به یک نقطه تعادل اتکا کرد. به اندازه کافی بهعنوان یک فروشنده اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار داده و نظرات خود را با او به اشتراک بگذارید؛ ولی قانون طلایی در این بین وجود دارد: با دیگران بهگونهای رفتار کنید که مایلید با شما رفتار کنند.
-
مخاطب شما در شبکههای اجتماعی چه کسانی هستند؟
آنچه اهمیت بیشتری از داشتن جامعهای بزرگ از کاربران دارد؛ داشتن جامعه درستی از کاربران است. برای جلب توجه مخاطبان درست، کسبوکار شما بایستی در جایی حضور داشته باشد که این مخاطبان حضور دارند؛ چه در ملاقاتی آفلاین، چه در یک سمینار آنلاین، چه در ویدئوهای زنده و چه در … هرچه زمان بیشتری برای رسیدن به آنها اختصاص دهید، اساسا شبکه اجتماعی شما رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.
-
روی موضوعی که به اشتراک میگذارید، تمرکز نمایید.
هرچه در بخشهای عمیقتری از ذهن کاربران نفوذ کنید، زودتر متوجه نیازهای آنها برای بهتر کردن زندگیشان خواهید شد. به دنبال هر راهی باشید تا نظرات و اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذارید تا رابطهای مستحکمتر با آنها ایجاد کنید.
-
حرف خود را در کانالهای متنوع بزنید.
ار ابزارها و خدماتی مانند Meet Edgar, Hootsuitr, CoSchedule. IFTTT و Buffer برای کاهش زمان کاری خود و اشتراک یکباره محتوا در چندین مکان استفاده کنید. بهعنوان مثال ویدئو زنده کوتاه یا اسلایدی درباره اخبار یا نکات کوچک تهیه کنید. یا میتوانید یک چت گروهی هفتگی را در توییتر میزبانی کنید.
-
زمان ویژهای را به بازاریابی اختصاص دهید.
وقتی زمانی را برای تولید، اشتراک و تعامل در رسانه اجتماعی مقرر مینمایید، تلاشهای شما بیثمر نخواهد شد. با استفاده از منابع فوقالذکر میتوانید زمان ویژهای را برای ایجاد جامعه آنلاین بدون قربانی کردن رشد فروش خود، اختصاص دهید.
-
از طرفداران و کاربران خود یاد بگیرید.
به چگونگی مشارکت و یادگیری دیگر رقبای خود از پرچمداران کسبوکارتان توجه کنید. یکی از اصول اساسی محدود ساختن مکالمه به مخلوطی از نکات کاربردی و مفید و ترکیب آنها با کمی موضوع شخصی و مقدار اندکی دعوت به بازدید از سایت شما است. ترکیب ویژهای را که بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان میآورد بیابید.
همواره به یاد داشته باشید که وقتی ادعای جامعهنگری میکنیم، بایستی به قوانین آن جامعه احترام بگذاریم. به زمان دیگران احترام بگذارید تا آنها نیز برای زمان شما ارزش قائل شوند. یاد بگیرید که شنونده خوبی باشید، با روی خوش پاسخگو باشید، مهربانانه نصیحت کنید، تا جای ممکن گله و شکایت نکنید و شوخطبع باشد! از ارزش بازخوردهایی که از مخاطبان به خاطر تلاشهایتان خواهید گرفت، متعجب میشوید.
خیلی ممنون از مطالب خوبی که قرار دادید
هیچ جا افراط و تفریط خوب نیس مخصوصا شبکه های اجتماعی