آیا در محتوای اینستاگرام خود از هشتگها استفاده میکنید؟ اینستاگرام پتانسیل زیادی برای کارآفرینان دارد، ولی برخی مواقع یافتن بهترین هشتگ برای استفاده در پست و دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبین بهسختی ممکن است. خود اینستاگرام هنگام تایپ کردن کلمه، هشتگهای مرتبط را پیشنهاد میکند. با این حال این قابلیت نیز محدودیتهایی دارد. در ادامه راهکارهایی را برای پیدا کردن هشتگ مناسب برایتان ارائه می شود:
در هر پست اینستاگرام از چند هشتگ استفاده کنیم؟
پیش از آنکه شروع به انتخاب هشتگ مناسب کنید، باید بدانید که تعداد هشتگهای مجاز برای هر پست اینستاگرام سی عدد است. این محدودیت برای جلوگیری از استفاده کاربران از هشتگهای غیرمرتبط و محدود کردن هرزنامهها است.
به هر روی مطالعات زیادی برای کشف بهینهترین تعداد هشتگ برای هر پست صورت گرفته است. آنچه واضح است، پستهای دارای هشتگ 70 درصد بیشتر از پستهای بدون هشتگ لایک میخورند. نتایج مطالعه اخیری که توسط اسکات آیرس انجام شد نشان میدهد که پستهای دارای 7 تا 8 هشتگ بیشترین مقدار مشارکت کاربران را دارند.
پژوهش دیگری از کوری جونز نشان میدهد که هرچه هشتگهای بیشتری در پست استفاده شود، مشارکت کاربران نیز بیشتر میشود ولی برخی مطالعات نشان میدهند که این منحنی پس از رسیدن به آستانه ده هشتگ، سقوط میکند. برخی از مطالعات دیگر نیز توصیه میکنند که 15 تا 20 هشتگ در پست خود استفاده کنید. درنهایت توصیه میشود که با آزمون و خطا این قوانین را برای صفحه خود آزمایش کنید.
بیشتر بخوانید:
- هشت گام ساده برای طراحی استراتژی بازاریابی در شبکههای اجتماعی
- استراتژی بازاریابی نایک در شبکههای اجتماعی
عطش هشتگ
با همه این توضیحات باید به خاطر داشته باشید که کاربران اینستاگرام بهاندازه کاربران فیسبوک و توییتر اهل استفاده از هشتگ نیستند و استفاده بیش از حد از هشتگها ممکن است شما را شبیه به یک ربات نشان دهد.
در همین راستا دامنیک جکسون توصیه میکند که به هشتگهای اصلی که اینستاگرام هنگام تایپ پیشنهاد میکند بسنده کنید. با این حال برخی کارشناسان دیگر توصیه میکنند که از هشتگهای کمتر استفادهشده استفاده شود، چراکه بر سر این هشتگها رقابت ضعیفتری وجود دارد. وقتی هشتگی را که میلیونها بار استفاده شده است در پست خود وارد میکنید، درواقع به مصاف میلیونها رقیب میروید.
چگونه مناسبترین هشتگها را انتخاب کنیم؟
جونز چهار روش جالب برای یافتن هشتگهای مناسب برای حساب اینستاگرام پیشنهاد داده است:
- به بخش هشتگهای مرتبط اینستاگرام بروید. وقتی که میخواهید یک هشتگ در پست خود وارد کنید، چند ردیف از هشتگهای پیشنهادی برای شما ظاهر خواهد شد. آنها را باز کنید و بهدنبال هشتگهایی بگردید که ممکن است مناسب محتوای شما باشند.
- از هشتگهایی که افراد بانفوذ صنعت شما از آن استفاده میکنند استفاده کنید. بهدنبال افراد بانفوذ صنعت خود که کاربران زیادی دارند باشید. ببینید چه هشتگهایی استفاده میکنند و راه آنها را ادامه دهید. با این حال پیش از استفاده مطمئن شوید که هشتگ موردنظر کاملا مرتبط با محتوای شما است.
- از هشتگهایی که رقبای شما استفاده کردهاند استقبال کنید. بهعنوان یک قانون کلی گوشهچشمی به صفحه رقبا داشته باشید. هشتگها نیز شامل این دقت میشوند. با این حال خلاقیت خودتان را دستکم نگیرید و در مواقع لزوم هشتگهای جدید و جالب برای پست خود ایجاد کنید.
- با استفاده از ابزارهای تحلیل درباره هشتگهای مناسب تحقیق کنید. طیف گستردهای از ابزارها برای تحقیق در مورد هشتگها وجود دارد که میتوان به Hashtagify، TagBlender و Focalmark اشاره کرد.