آیا برندهای بزرگ تنها یک حساب کاربری در اینستاگرام دارند؟

اگر سعی دارید تمامی مخاطبین برندتان در اینستاگرام را تنها با یک حساب کاربری تحت پوشش قرار دهید تلاش شما بیهوده است. بیشتر برندهای موفق معمولا چندین حساب با رویکردهای مختلف در این شبکه مدیریت کرده و مخاطبین با سلایق مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهند. تلاش برای انجام چنین مسئولیت خطیری با یک حساب منفرد تنها باعث افزایش خطر محدود کردن گروه‌های مختلف مخاطبین شما می‌شود. اگر قصد گرفتار شدن در چنین دامی را ندارید همراه ما باشید.

چند حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید و به‌صورت کاملا هدفمند با کانال‌های مختلف آنها را مدیریت کنید تا به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نگرانی‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعف ویژه هرکدام از آنها باشید. در اینجا چند ایده جالب برای تولید محتوا به شما ارائه می دهیم:

روش‌های مختلف بکارگیری محصولات خود را نمایش دهید

اگر برند شما بیش از یک محصول برای ارائه دارد، به احتمال زیاد هر کدام از آنها کاربردهای مختلفی دارند. به‌عنوان مثال در صنعت لوازم آرایشی معمولا برندها برای هر گروه از محصولات مانند محصولات گروه جوان‌سازی پوست، گروه لوازم پیرایشی یا گروه زیبایی مو حساب جداگانه‌ای دارند.

مناطق جغرافیایی مختلف را هدف قرار دهید

درصورتی که برند شما محلی نباشد، مشتریان شما در جای جای دنیا با علایق، تجربیات و سبک زندگی متنوع قرار گرفته‌اند.

برای هر یک از آنها حسابی جداگانه ایجاد کنید و طبق این علایق به بازاریابی آنها بپردازید. این رویکرد همچنین به شما این امکان را خواهد داد تا محصولات ویژه هر منطقه را تنها برای آن منطقه تبلیغ کنید.

در نهایت به‌عنوان یک نکته دیگر باید:

محتوای انحصاری تولید کنید

انسان‌ها به‌صورت طبیعی و غریزی گرایش به حس تعلق دارند. این تعلق می‌تواند مربوط به عشق، دوستی یا مقبولیت در یک گروه باشد. این گرایش کاربران را تشویق به حرکت و مشارکت می‌کند.

از حس تعلق کاربران استفاده کنید. چگونه؟ کاری کنید که حس کنند مخاطب ویژه شما هستند. با انگیختن این حس آنها را وادار به مشارکت در محتوای خود خواهید کرد. بدین منظور می‌توانید:

n     تخفیفات ویژه برای آنها قائل شوید

زمانی که کاربران اینستاگرامی خود را با تخفیفات خاص شگفت‌زده می‌کنید، چند اتفاق می‌افتد:

پیش از هر چیزی کاربر نام برند شما را در میان دوستان و آشنایان خود به زبان می‌آورد. همین موضوع باعث افزایش آگاهی افراد از برند شما می‌شود که نتیجه نهایی آن به احتمال زیاد پیوستن آنها به جمع کاربران برند شما است.

ولی مهمتر از آن رابطه عمیقی با کاربر خود ایجاد می‌کنید که او را مایل به بازگشت دوباره به صفحه شما می‌کند.

n     برای کاربران امتیازات ویژه در نظر بگیرید

امتیازات ویژه فرصتی دیگر برای منحصر جلوه دادن کاربرانتان است. بدین منظور می‌توانید خیلی ساده گوشه‌چشمی از محصول خود را پیش از رونمایی عمومی در بازار، به کاربران اینستاگرامی خود نمایش دهید. با این کار حس کنجکاوی و حتی شاید تقاضای آنها را برمی‌انگیزید.

گزینه دیگر می‌تواند نشان دادن پشت‌صحنه زندگی روزمره کارکنان شرکت شما باشد. وجهه‌ای انسانی از برند خود نشان دهید تا کاربران با سادگی بیشتری با آن ارتباط برقرار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *