شش گام موثر برای جذب فالوئر در اینستاگرام و تبدیل آنها به مشتری

اگر تمام برندهای دنیا تنها یک نقطه مشترک دردناک داشته باشند، این نقطه اشتراک جذب فالور در شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام است. درصورتی که برند شما یک پروفایل شغلی در این شبکه دارد احتمالا در این نبرد یک امتیاز از سایر رقبا جلوتر هستید. با این حال نباید تصور کنید که همه چیز به شانس بستگی دارد. اگر تمام تلاش خود را روی این موضوع متمرکز کنید نتیجه خوبی خواهید گرفت. در ادامه گام های موثر به منظور جذب فالوئر و تبدیل آنها به مشتری وفادار عنوان می شود:

گام نخست: با دنبال کردن مخاطبین هدف و افراد بانفوذ صنعت خود شروع کنید

بهترین توصیه‌ای که می‌توانم برای شما داشته باشیم شناخت سریع افراد مناسب برند شما در این پلتفرم است. همزمان با اینکه روی پروفایل خود کار می‌کنید از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی ارتباط استفاده کنید. به‌دنبال افرادی با علایق مشترک بگردید. منظورم از علایق مشکلی است که چاره آن در دست برند شماست. هرچه افراد بیشتری را فالو کنید، به افراد بیشتر دیگری با علایق مشترک دست پیدا خواهید کرد. این یک روش طبیعی برای جذب فالور است.

گام دوم: با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

زمانی که یک شناخت اولیه از کاربران و افراد بانفوذ مرتبط با صنعت خود پیدا کردید، زمان تعامل با پروفایل آنها فرا می‌رسد. به‌دنبال افراد بانفوذ مورداحترام مخاطبان خود بگردید، افرادی که ایده‌های خوبی برای اشتراک با جامعه مخاطبین شما دارند. سپس بطور منظم با آنها تعامل داشته باشید. محتوای آنها را بخوانید و به آنها واکنش نشان دهید. بدون اینکه چاپلوسی کنید تا جای ممکن زیر پست‌های آنها نظرات مفید و خلاقانه دهید.

گام سوم: بطور منظم محتوای مفید و جالب پست کنید

یکی از بزرگترین ویژگی‌های یک پروفایل شغلی معتبر منظم بودن فعالیت‌های آن است. بخش وسیعی از مخاطبان شما منتظر اشتراک منظم محتوای شما هستند. آنها هیچ دلیلی برای دنبال کردن یک برند شلخته ندارند. برای خود یک زمان‌بندی تدوین کنید و با آن جلو بروید. درضمن هیچ کاربر جدیدی به دنبال کردن محتوای روزمره و با کیفیت پایین علاقه ندارد.

گام چهارم: از هشتگ‌های مرتبط و محبوب استفاده کنید

فکر نمی‌کنم اهمیت هشتگ‌ها دیگر بر کسی پوشیده باشد، ولی موضوع مهم‌تر طرز استفاده از آنها است. در استفاده از هشتگ‌های مرتبط با پست خود هیچ ترسی نداشته باشید. شاید تعداد هشتگ‌ها گاهی باعث وحشت شما شود، ولی وجود آنها بی‌دلیل نیست. از هشتگ‌ها برای شروع یک گفتگو و کمک به کاربران برای دسترسی به محتوای شما استفاده می‌شود.

گام پنجم: پروفایل اینستاگرام خود را در همه جا به نمایش بگذارید

این واقعیت را که بخش عمده کاربران شما در اینستاگرام هستند را پنهان نکنید. صفحه اینستاگرام خود را در هر جای ممکن از وبسایت مشتریان گرفته تا تمام کانال‌های اجتماعی لینک کنید. پروفایلی که توجه دیگران را جلب نکند و دیده نشود عملا هیچ فایده‌ای ندارد. یکی از مشکلاتی که برندها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند عدم‌اطلاع مخاطبانشان از وجود آنها در اینستاگرام است.

گام ششم: تاثیر فعالیت‌های بازاریابی خود را با تبلیغات پولی دوچندان کنید

رسانه اجتماعی در حال خروج از عرصه رایگان است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. هیچ شکی در مفید بودن تبلیغات پولی نیست. بنابراین تمام سعی خود را برای استفاده بهینه از سرمایه‌های خود برای تبلیغات هدفمند و جدی بکنید. به دل اطلاعات شیرجه بزنید و ببینید چه محتوایی موفقیت بیشتری در جلب مشارکت کاربران داشته است. اگر روی محتوای اشتباهی سرمایه‌گذاری کرده‌اید از امروز رویکرد خود را تغییر دهید. سراغ گزینه بعدی بروید.

4 دیدگاه برای “شش گام موثر برای جذب فالوئر در اینستاگرام و تبدیل آنها به مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *