پنج راهکار جالب برای موفقیت برند در کسب و کارهای کوچک

همه ما متوجه اهمیت و ارزش برندهای بزرگ و موفقی چون نایک، هارلی دیویدسون و استارباکس هستیم. این شرکت‌ها صرفا به چیزی فراتر از فروش می‌اندیشند. آنها نه فقط یک محصول بلکه یک سبک زندگی ویژه در اختیار افراد قرار می‌دهند. شاید با این توصیفات تصور کنید که اجرای فعالیت‌های مربوط به برندینگ تنها مخصوص کمپانی‌های بزرگ با بودجه‌های نجومی است. ولی واقعیت متفاوت از این تصور شماست. در ادامه پنج نکته مهم در زمینه برندینگ برای شما ارائه می شود:

1-هدف کمپانی خود را مشخص کنید

برای آنکه وجود معنی‌داری در بازار داشته باشید باید دلیل بودنتان را بفهمید. چه چیزی شما را به فکر تاسیس کسب‌وکارتان انداخت؟ چه ایده‌ای برای کمک به بهتر شدن دنیا دارید؟ چه ویژگی‌ها و توانایی‌های یکتایی دارید که شما را از رقبا متمایز می‌کند؟ تا زمانی که پاسخ درست این پرسش‌ها را پیدا نکنید قادر به ایجاد ارتباط موفق با مخاطبان نخواهید بود.

2-لیستی برای کارکنان خود تهیه کنید

موازی با شفاف‌سازی اهداف کمپانی تک‌تک کارکنان خود را دور یکدیگر جمع کرده و مطمئن شوید که آنها نیز به‌خوبی با این اهداف آشنا هستند. به آنها روش دستیابی به اهداف کمپانی را توضیح داده و انتظاراتی را که مشتریان از آنها دارند برایشان برشمارید. درواقع موفقیت کمپانی نیازمند عملکرد صحیح از طرف تمامی اجزای درگیر در آن است. اگر همه کارکنان به‌خوبی به وظایف خود عمل کنند کمپانی در مسیر درستی قرار گرفته است.

3-کارکنان خود را متحد کنید

هر کمپانی باید شعاری در راستای اهداف خود داشته باشد. به‌عنوان مثال یک کمپانی کاریابی را در نظر بگیرید که کارکنان آن هر روز کار خود را با شعار “ما فقر و بیکاری را ریشه‌کن خواهیم کرد” شروع می‌کنند. آنها با تکرار روزانه این شعار واقعا به‌سوی آن حرکت خواهند کرد و این جمله برای آنها معنی پیدا می‌کند. می‌توانید هر صبح پیش از شروع کار کارکنان خود را جمع کرده و ارزش‌ها و اهداف کمپانی را برای آنها تکرار کنید تا با انرژی مثبت کار خود را آغاز کنند.

4-لیستی از مشتریان خود تهیه کنید

حال که شما و همه کارکنان از اهداف کمپانی مطلع هستید نوبت به مشتریان می‌رسد. به مشتریان خود بفهمانید که در چشم شما چیزی فراتر از یک خریدار محصول یا خدمات دیده می‌شوند. این موضوع نقش کلیدی در برندسازی ایفا می‌کند. زندگی را یک برند در نظر بگیرید که افراد با انتخاب محصولی مانند یک لباس نه فقط یک پوشش بلکه یک سبک زندگی را برمی‌گزینند.

5-یک متخصص حرفه‌ای استخدام کنید

شاید برخی تصور کنند که خود باید تمامی این کارها را به‌تنهایی انجام دهند، ولی واقعیت این است هرچقدر هم که با استعداد باشید نباید انتظار داشت در تمامی زمینه‌های بازاریابی متخصص باشید. اگر حس می‌کنید توانایی کافی برای انجام بازاریابی را ندارید از گروه رسانه ای کاما کمک بگیرید. این افراد حرفه‌ای به شما کمک خواهند کرد تا چرخ برند خود را به حرکت درآورید و منابع مالی خود را با روش‌های ناکارآمد به هدر ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *