استراتژی آژانس‌های مسافرتی در اینستاگرام و پینترست

مسافرت عشق و علاقه بسیاری از افراد این کره خاکی است. حال این علاقه برای برخی سرگرمی، برای بسیاری آرزو و برای عده‌ای اعتیاد است. با وجود برنامه‌های تلویزیونی، مجلات و روزنامه‌های متنوع در این زمینه‌ به نظر می‌رسد این کمپانی‌ها درحال محکم کردن جای پای خود در رسانه‌های اجتماعی هستند.

از آنجایی‌که رسانه‌های اجتماعی به طیف گسترده‌ای از مخاطبان در مقیاسی جهانی دسترسی دارند؛ ابزاری عالی برای کسب و کاری که با کشورها، شهرها، فرهنگ، افراد و مناطق متنوع سروکار دارد، محسوب می‌شوند.

آژانس‌های مسافرتی امروزه هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر در اینستاگرام و پینترست دارند. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید.

اینستاگرام دو گروه تاثیرگذار در دل خود دارد؛ برندها و افراد. هر روزی که می‌گذرد، افراد حکم طلا را برای شبکه‌های اجتماعی دارند. یکی از بزرگترین اشتیاق‌های آنها دنبال کردن زندگی‌های لوکس و فرهنگ کشورهای دیگر در اینستاگرام است.

اینستاگرام و پینترست

براساس شاخص برندز سال 2016، می‌توان آمار شگرفی از فعالیت برندها در اینستاگرام و پینترست به دست آورد. در این رده‌بندی برندهای غذایی، نوشیدنی، البسه و لوکس 6 رتبه نخست را از آن خود ساخته بودند. از این موضوع چه استنباطی دارید؟

این یعنی برندهای لوکس مسافرتی بایستی استراتژی‌های خود در رسانه‌های اجتماعی را به سمت مد، البسه و پخت‌وپز هدایت کنند تا با رویکرد کلی اینستاگرام همسو شوند.

اگر به نمودارهای تهیه‌شده توسط توتمز (Totems) نگاهی بیندازیم متوجه رشد 900 درصدی سالانه اینستاگرام از سال 2013 تا 2016 خواهیم بود. تعداد کاربران این شبکه در 2016 به 100 میلیون کاربر رسیده است. پینترست رشدی 380 درصدی از سال 2015 تا 2016 تجربه کرد. کاربران اینستاگرام در 2016 به عدد وحشتناک 500 میلیون رسیده است.

الگوهای برتر

با نگاهی که به چند برند مسافرتی مانند رویال کارابین (Royal Caribbean)، نشنال ژئوگرافیک (National Geographic) و کوند-ناست ترولر (Condé Nast Traveller) داشتیم می‌توان گفت:

هر یک از برندها روشی ویژه برای شروع در رسانه‌های اجتماعی داشته‌اند. این تفاوت شامل استراتژی‌ها و محتوای تولیدی آنها می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد نشنال ژئوگرافیک الگوی خوبی برای شروع باشد.

نشنال ژئوگرافیک قدم‌های بسیار محتاطی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی برداشته است. این برند برای طیف وسیعی از مخاطبان جذابیت پیدا کرده است و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی شناخته و به کاربران اجازه همراهی در محتوا را داده است.

کوند-ناست ترولر بیشتر به اهمیت ارتباط تم‌های مختلف و علایق متعدد می‌پردازد. با درهم‌آمیختن مد، فرهنگ، سفر و غذا تجربه‌ای کمیاب برای مخاطبانی که خود را بخشی از این جریان می‌دانند، خلق می‌کند.

درنهایت چیزی که مسلما نباید فراموش کنید تصویرسازی است. این مولفه جزو کلیدی و جدایی‌ناپذیر هر دو رسانه اینستاگرام و پینترست (و شاید رسانه‌های دیگر) است. ولی موضوع تنها با قرار دادن یک تصویر کنار متن تمام نمی‌شود. کلید اصلی موفقیت چگونگی و نوع محتوایی تصویری است که ضمیمه متن خود می‌کنید. برای موفقیت روی جنبه احساسی افراد سرمایه‌گذاری کنید. تصاویر باکیفیتی تولید کنید که هریک هدفی ویژه در دلشان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *