متاسفانه همچنان میتوان با مشاغلی روبرو شد که از مزایای وسیله شگفتانگیزی به نام موبایل برای توسعه و کمک به کسبوکار خود هیچ استفادهای نمیکنند و یا از بین آنهایی که متوجه اهمیت این موضوع شدهاند نیز بخشی راه درست استفاده از آن را نیافتهاند.
وقتی که قلم و موبایل خود را به دست میگیرید تا به نبرد تولید محتوا بروید، پیش از همه تصمیم بگیرید که چه اهدافی در سر خود میپرورانید، درپی کسب چه چیزی هستید و نهایتا اینکه چرا حال را زمان خوبی برای رفتن به این نبرد میدانید.
در این پست چند نکته دررابطه یا بازاریابی از طریق موبایل به شما معرفی خواهیم کرد تا در این مسیر همسفر شما شوند…
فروش
مارکتینگ از طریق موبایلها امروزه فروش شگفتانگیزی برای کمپانیها به ارمغان میآورد. بازاریابی موبایلی با 98 درصد نرخ بازگشت سرمایه با فاصله چشمگیری میتواند روشهای دیگر بازاریابی مانند ایمیل (22 درصد نرخ بازگشت سرمایه) را پشت سر بگذارد.
ارسال پیشنهادات و اخبار محصولات و خدمات چنان حجمی از فروش را با خود به همراه خواهد داشت که تنها در خواب خواهید دید.
یادآور قرار ملاقات
فراموش کردن یا از دست دادن قرارهای ملاقات به هر دلیلی، سالانه میلیونها و شاید میلیاردها پوند زیان روی دست کمپانیها میگذارد. شاید فراموش کردن قرار ملاقات در دنیای واقعی ساده باشد؛ ولی نه در دنیای بازاریابی موبایلی. به مشتریان خود یک پیام متنی ساده برای یادآوری ارسال کنید؛ با این کار اطمینان پیدا خواهید کرد که این پیام به دست او رسیده و آن را خواهد خواند.
ارزیابی پیامکها
بازخوردی که از مشتریان خود دریافت میکنید اهمیت بهسزایی داشته و میتواند به شما درراستای بهبود و توسعه کسبوکارتان کمک شایانی نماید. بازخوردها برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما و همچنین شناسایی بخشهایی که میتوانید آنها را توسعه دهید، کارایی ملموسی خواهد داشت. از طرفی مشتریان تمایل زیادی به پر کردن پرسشنامهها و فرمهای طویل موبایلی ندارند؛ ولی خوشحال خواهند شد بازخورد خود را خیلی ساده، راحت و سریع در قالب یک پیام متنی به شما ارسال نمایند.
آنچه مسلم است کاربردهای بسیار زیادتری برای بازاریابی موبایلی میتوان شمرد. به عنوان مثال میتوانید به سرگذشت کمپانی نوکیا نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه به خاطر سازش پیدا نکردن با زمان، چنین کمپانی عظیمی با چنان پایانی روبرو شد.