سه روش کاربردی برای استفاده ویدئو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در حال حاضر تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی مادر همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و (اخیرا) لینکدین قابلیت استفاده از ویدئوها را به پلتفرم خود اضافه کرده‌اند. مجله Hubspot طی یک پژوهش فهمید که 43 درصد از مردم عادی بیشتر از بازاریابان به دیدن ویدئوها علاقه‌مند هستند و 52 درصد از بازاریابان کل دنیا، ویدئوها را بهترین محتوا با بیشترین بازگشت سرمایه می‌دانند.

شاید تصور کنید که فرایند ساخت ویدئو هزینه‌بر است و لزوما باید یک فرد حرفه‌ای برای این کار استخدام کنید. ولی تجربه نشان داده است که موفق‌ترین و همه‌گیرترین ویدئوها توسط گوشی‌های هوشمند تولید می‌شوند.

از قابلیت “استوری” در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اینستاگرام، اسنپ‌چت و توییتر همگی قابلیت اشتراک استوری را به کاربران خود می‌دهند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به‌سرعت یک ویدئو ضبط کرده و به اشتراک بگذارید.

در نظر داشته باشید که مولفه کلیدی هر استراتژی بازاریابی، انسجام و هماهنگی است. یعنی باید کانال‌های ارتباطی خود در پلتفرم‌های مختلف را با دوره‌های تناوب ثابت (به‌عنوان مثال روزانه یا هفتگی) بروزرسانی کرده و محتوای موردنظر خود را در آنها به اشتراک بگذارید، چراکه کاربران شما با گذر زمان یاد خواهند گرفته با چه دوره تناوبی کانال شما را برای آخرین بروزرسانی‌ها چک کنند.

از آنجایی‌که زمان انقضای استوری تنها یک روز است، صاحبان مشاغل از آن به‌عنوان یک روش کوتاه‌مدت یک‌روزه برای هیجان‌زده کردن کاربران، تبلیغ برند، ارائه پیشنهادات استثنایی و اشتراک فرهنگ شرکت استفاده می‌کنند.

با استفاده از “ویدئو خانگی” بروزرسانی‌های خود را به‌صورت سفارشی به اشتراک بگذارید

این استراتژی به این دلیل “ویدئوی خانگی” نامیده می‌شود که می‌توانید در هر محلی حتی در خانه، با گوشی هوشمند خود یک ویدئوی کوتاه ضبط کرده و آن را به اشتراک بگذارید.

تا جای ممکن نگاه مینیمال داشته باشید تا ویدئوی شما اصیل به نظر رسیده و این احساس را به کاربران القاء کنند که این ویدئو ویژه آنها ساخته شده است.

به‌عنوان نمونه فرض کنید که یک وبلاگ نوشته‌اید. چند دقیقه از زمان خود را کنار گذاشته و صرف ضبط یک ویدئو برای معرفی وبلاگ خود کنید.

برای آنکه از حرفه‌ای بودن ویدئوی خود مطمئن شوید:

  • ویدئوی خود را در یک اتاق مناسب و مرتب ضبط نمایید
  • دوربین را هم‌سطح با چشم خود قرار دهید
  • آرام و شمرده صحبت کنید

با استفاده از گیف‌ها توجه مخاطبین جدید را به خود جلب کنید

آیا تا به حال یک مکالمه کامل، تنها با استفاده از گیف‌ها داشته‌اید؟ در اصل این نوع از محتوا تلفیقی از تصاویر و ویدئو هستند.

همانطور که سرا ویلیامز مدیرعامل استودیو Epic Dogs می‌گوید:

“زیبایی گیف‌ها در این است که با استفاده از آنها می‌توان به‌سادگی انبوهی از اطلاعات و احساس را در سریع‌ترین زمان به بینندگان انتقال داد و کلید موفقیت در استفاده از آنها در گرو “توانایی ایجاد ارتباط” است.”

از نقطه‌نظر بازاریابی، گیف‌ها ابزاری عالی برای جلب توجه مخاطبین محسوب می‌شوند و بدون هیچ ترسی می‌توانید حس شوخ‌طبعی خود را توسط آنها به نمایش بگذارید. ولی بخاطر داشته باشید که هدف شما در این مرحله از بازاریابی، وادار کردن کاربران برای کلیک روی لینک شماست، نه خرید محصولاتتان.

برای ایجاد گیف‌ها می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید، ولی برخی از گوشی‌های هوشمند موجود نیز قابلیت ایجاد گیف‌ها را دارند. حتی می‌توانید ویدئوهای جاری خود را تبدیل به گیف کنید.

با همه اینها، توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار بازاریابی خطرات احتمالی مخصوص خود را دارد و در بکار بردن آن باید دقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *