برای ارسال پست در لینکدین باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای لحظه‌ای مکث کنید و درباره پست‌هایی که معمولا در لینکدین می‌بینید، بیندیشید. مشترکان این پست‌ها بر دو نوع هستند؛ یا آنها را در زندگی واقعی می‌شناسید و یا فقط دوستان شما در شبکه‌های اجتماعی هستند. معمولا پست‌های گروه نخست برای شما جالب‌تر به نظر می‌رسند، درست است؟ بنابراین به‌نظر می‌رسد علاوه بر کیفیت محتوا، ایجاد یک ارتباط و مکالمه خوب و صمیمی با کاربران نیز اهمیت دارد. به‌جای آنکه فقط به محتوای تولیدی فکر کنید، به تولید یک “محتوای محاوره‌ای” نیز توجه داشته باشید.

برای تولید یک محتوای محاوره‌ای در لینکدین به این نکات توجه داشته باشید:

با کاربران خود چگونه صحبت می‌کنید؟

آیا با پاراگراف‌های بلند یک سخنرانی خسته‌کننده تحویل آنها می‌دهید؟ تنها متکلم وحده شما هستید یا یک مکالمه دوطرفه دارید؟ تصور کنید که با کاربر خود در رخدادی روبرو شده‌اید. در چنین موقعیتی چه عکس‌العملی دارید؟ در لینکدین نیز چنین برخوردی داشته باشید.

چه سبکی برای نوشتن دارید؟

پیش از ارسال محتوای خود آن را با ابزارهای ویژه از لحاظ اشتباهات نوشتاری و دستوری بیازمایید. همه ما بسیاری از این قبیل اشتباهات را در وبلاگ‌های مختلف دیده‌ایم که برخی از آنها بسیار خنده‌دار هستند. اگر درباره املای یک واژه مشکلی دارید اینترنت در خدمت شماست؛ کافی است کمی به جستجو بپردازید.

چه لحنی در لینکدین دارید؟ به خاطر داشته باشید که لینکدین فضایی حرفه‌ای برای کسب‌وکار بوده و استفاده از لحن‌های زننده جایی در این شبکه ندارد.

جذاب باشید

نوشته شما به‌اندازه کافی جذاب است؟ تصور کنید شخصی هر روز شما را ببیند و تنها جمله‌اش این باشد “محصولات ما را بخرید، محصولات ما را بخرید و محصولات ما را بخرید” مطمئنا هفته بعدی که این شخص را می‌بینید از دست او فرار خواهید کرد.

برای آنکه خسته‌کننده نباشید نگاهی به محتوای تولیدی هم‌صنفان خود بیندازید و از آنها ایده بگیرید؛ ولی به خاطر داشته باشید محتوایی که برای آنها عملکرد خوبی داشته لزوما مناسب کاربران شما نیست.

علاقه‌مند باشید

علاوه‌بر آنکه دیگران را به خود علاقه‌مند می‌کنید خود نیز به محتوای جذاب سایرین علاقه نشان دهید. اگر فردی با لایک یا نظر دادن زمان خود را صرف تعامل با شما کرده است پاسخ و تشکر خود را از او دریغ نکنید؛ چراکه نه‌تنها درک آنها از شما بیشتر خواهد شد، بلکه فرهنگ و بلوغ شرکت شما را به مخاطبین نشان خواهد داد.

تصاویر

تصاویر غیرحرفه‌ای هیچ جایی در لینکدین ندارند. تصویری که به اشتراک می‌گذارید گویای اطلاعات بسیاری درباره برند شماست و درواقع نخستین قضاوت کاربران درباره شرکت شما از همین تصویر شروع می‌شود. بنابراین بهتر است تصویر خوردن چای با خانواده خود در یک عصر بهاری در حیاط سبز پشت خانه یا تصاویر کوهنوردی آخر هفته را در شبکه‌های اجتماعی مناسب خود (و نه لینکدین) به اشتراک بگذارید؛ چراکه لینکدین دفتر کار حرفه‌ای شخصی شماست و قرارهایی که در آن می‌گذارید مختص افراد حرفه‌ای مرتبط با شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *