ایجاد تغییرات اساسی در میزان مشارکت صفحه توییترتان
چگونه فالوئرهای توئیتر را افزایش دهیم؟
اگر می خواهید فالوئر های بیشتری در صفحه توئیتر خود جذب کنید، بی تردید کار آسانی پیش رویتان نیست. شما برای رسیدن به این هدف به چیزی بیشتر از اخبار و جزئیات رزمره درباره شرکت یا کسب و کار خود نیاز دارید.
افزایش این مشارکت نیازمند مراقبت بیوقفه و توجه به جزئیات است. باید همواره مطالبی در اختیار مخاطبان قرار دهید که در حین ارتباط داشتن به زندگیشان، برایشان جالب به نظر برسد. در عین حال همین محتوا بایستی فزاینده و ارتقا دهنده تواناییهای مخاطبتان باشد.
1-فقط به فکر فروش نباشید.
حتما برای شما نیز پیش آمده است که در جشنی با فردی روبرو میشوید که وقتی شروع به حرف زدن میکند، فقط از خودش می گوید. بی شک رو یا رویی با چنین فردی برای همگی ما عذاب آور است. شما نباید شبیه چنین افرادی نباشید.
خود را به عنوان برندی معرفی کنید که دیگران برای تعامل با شما سر و دست میشکنند. اگر تمامی پستهای خود را صرف صحبت کردن در مورد خود نمایید، به پیرمردی کسلکننده تبدیل میشوید.
2-مطالب خود را با قابلیت ریتوئیت بنویسید.
همواره با این فکر توییتهای خود را ارسال نمایید که آنها ریتوئیت(retwitte) خواهند شد. آنها را به گونهای بنویسید که کاربران با آنها ارتباط برقرار کرده و تمایل به بازتوییت آنها داشته باشند.
برندون هامپتون (Brandon Hampton) گرداننده صفحه notebook@ مینویسد:
” همواره سعی کنید محتوای تولیدی خود را از نقطه نظر کاربران نگاه کنید. نتیجه این نوع نگرش افزایش مشارکت کاربران در محتوای تولیدی شما خواهد بود.”
3-الهام بخش باشید.
مهمترین هدف مشترک شبکههای اجتماعی ایجاد رابطه و الهامبخشی به اعضای آن جامعه است که دارای علایق مشترک هستند.
به عنوان مثال تیمهای فوتبال را در نظر بگیرید. حرفهای بودن این شبکههای ورزشی و اطلاعات دقیقه به دقیقهای که از ورزش و بازیها ارائه می دهند، باعث شده است تا فوتبال از یک سرگرمی ساده به یکی از درگیریهای فکری اعضای این شبکهها تبدیل شود.
حتی اگر کسبوکار شما ربطی به فوتبال ندارد، باز هم میتوانید با بالا بردن و ارتقای کاربران خود و نشان دادن مسیر موفقیت به آنها، شما نیز به این موفقیت در توییتر دست پیدا کنید.
4-بهروز باشید.
با توجه به رتبهبندی خود توییتر، 100 رتبه نخست این رتبهبندی به افراد مشهور اختصاص یافته است، میبینیم که رتبه 36 این فهرست را اخبار فوری CNN با نام کاربری cnnbrk@ به خود اختصاص داده است. بهروز و مختصر بودن یکی از سیاستهای ویژه توییتر است. از همین رو افراد زیادی برای اطلاع از آخرین اخبار، این شبکه اجتماعی را انتخاب مینمایند.
5-تعامل داشته باشید.
مهمترین گام در جهت مشارکت بیشتر مخاطبان، ایجاد تعامل و مکاتبه با آنها است. توجه به همین موضوع نقش بهسزایی در بالا بردن رتبه افراد مشهوری چون جاستین بیبر و لیدی گاگا در شبکههای اجتماعی داشته است.
هرچه رابطه شما با مخاطبتان قویتر، نزدیکتر و صمیمیتر باشد، مشارکت بیشتر آنها را در صفحه خود خواهید دید.
به هر حال، اگر به دنبال کسب جایگاهی خوب در رتبهبندی توییتر هستید، موفقیت شما در گرو تعامل بهتر، تولید محتوای اندیشمندانهتر و تبدیل نمودن برندتان به مرجع کسبوکار موردنظر است.
مترجم: مرتضی قدیمی