رقابت خوش‌پوشان در اینستاگرام

دست برندهای حوزۀ مد و لباس، برای استفاده از المان‌های بصری جذّاب در اینستاگرام خیلی باز است. هاکوپیان و ال سی من هم به عنوان برندهای شناخته‌شدۀ پوشاک مردانه در ایران، این فرصت را دریافته‌اند.

هر دوی این برندها در سال 2014 حساب کاربری خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند و به‌صورت مداوم و روزانه به‌دنبال پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوایی خود در اینستاگرام هستند. در این مطلب، گروه رسانه‌ای کاما، محتوای حساب‌های کاربری هاکوپیان و ال سی من را مقایسه و بررسی می‌کند.

 

اعتبار با سردار آزمون و کیهان کلهر

ال سی من، در دسته‌بندی اینستاگرام، «برند پوشاک» را انتخاب کرده است و بدون تیک آبی، بر رسمی بودن حساب کاربری خود تأکید می‌کند. حساب کاربری این برند با 110 هزار دنبال‌کننده و 650 پست، تنها صفحه سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال، را دنبال می‌کند.

اکانت هاکوپیان، 85 هزار و 500 فالوئر دارد و تا کنون 761 پست به اشتراک گذاشته است. هاکوپیان بر خلاف ال سی من، از میان دسته‌بندی‌های اینستاگرام، موضوعی را انتخاب نکرده و تنها به جمله «زندگی ارزشمند است» در بیوگرافی اکتفا کرده است. لینک وب‌سایت این برند هم در معرفی اینستاگرامی‌اش قرار دارد.

برخلاف ال‌سی‌من که تنها یک فالوئینگ دارد، هاکوپیان 20 حساب کاربری را دنبال می‌کند. این مجموعه دنبال‌کنندۀ عکاس‌های مدلینگ، تعدادی از برندهای پوشاک غیر ایرانی و موسیقی‌دان مشهور ایرانی، کیهان کلهر است.

 

استوری‌های ماندگار

هایلایت‌های ال سی من شامل بک استیج، کت شلوار، زمستانه، کت تک، نمایشگاه پوشاک، شعب ال سی من، شلوار، پیراهن، اکسسوری، سایز صحیح کت و #با_هم_میگذریم است. هاکوپیان هم تقریبا مشابه ال سی من، عنوان‌های فروشگاه‌ها، ادکلن، رسمی، غیر رسمی، مسئولیت اجتماعی، اکسسوری، حواله، سفارشی‌دوزی و کلکسیون فصلی را هایلایت کرده است.

ال سی من در هایلایت نمایشگاه پوشاک، اطلاعات و تصاویر حضورش در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران را به اشتراک گذاشته است. هاکوپیان هم در هایلایت حواله، اطلاعاتی درباره حوالۀ هاکوپیان در اختیار مخاطبان قرار داده است؛ حواله‌ای دارای ارزش نقدی و گزینه‌ای مناسب برای هدیه‌دادن.

 

مسئولان دوران پاندمی

هاکوپیان در هایلایت مسئولیت اجتماعی، تصاویر توزیع ماسک و گان رایگان را در دوران همه‌گیری کرونا به نمایش گذاشته ‌است. این برند در کمپین فرهنگی «کرونا روایت» نیز با سازمان نظام پزشکی همکاری کرده است؛ رویدادی که در تلاش برای ثبت تلاش‌های کادر درمان بود و طی آن روایت پزشکان، خبرنگاران و هنرمندان در قالب چند کتاب منتشر شد.

هاکوپیان طی فعّالیت‌های تبلیغاتی و مسئولانه خود، با طراحی و تأمین لباس رسمی تیم‌ ملی فوتبال در جام جهانی 2018، عنوان یار دوازدهم تیم ملی را نیز از آن خود کرد.

کمپین #باهم_میگذریم ال سی من هم به گزارشی از ضدعفونی فروشگاه‌ها، روش‌های ضدعفونی لباس و خط تولید ماسک اختصاص یافته است.

 

رونمایی از محصولات پاییزه در ماه اخیر

ال سی من در یک ماه اخیر، 26 مهرماه تا 26 آبان ماه سال جاری، 15 پست به اشتراگ گذاشته است. در میان این پست‌ها، تیزر «سریال میدان سرخ» که این برند تأمین‌ لباس‌های بازیگران آن را بر عهده دارد، با چهار هزار و 151، پرلایک‌ترین بوده است.

همچنین پست معرفی کاپشن پاییزه، با عدد 63، بیشترین کامنت را در میان پست‌های ماه گذشته دارد. عمده این کامنت‌ها، درباره قیمت این محصول بوده‌اند که از سوی ادمین ال سی من، پاسخ داده شده‌اند.

هاکوپیان در ماه گذشته، 20 پست به اشتراک گذاشته است؛ در میان این پست‌ها، کت با ژیله چنار به عنوان یکی از محصولات این برند، با 21 هزار و 188 لایک، پست مورد علاقه مخاطبان این صفحه بوده است. پست معرفی کت تک نیز، با 134 کامنت، بیشترین کامنت ماه را گرفته است.

محتوای پست‌های این دو مجموعه بیشتر دربارۀ معرفی محصولات فصلی و خدماتشان است.

 

شیک‌پوش حتی در اینستاگرام

ال سی من و هاکوپیان، همانند حفظ زیبایی ظاهری تولیداتشان، هوای ظاهر صفحات اینستاگرامشان را نیز دارند. ال سی من علاوه بر اینکه از عکس‌های باکیفیت استفاده می‌کند، در فید اصلی صفحه‌اش، با تکرار یک الگوی مشخص رنگی، ریتم خاصی به هر ردیف پست‌های خود می‌دهد.

هاکوپیان هم گرچه از یک تم رنگی خاص پیروی نمی‌کند اما از عکس‌های رنگارنگ و چشم‌نواز بهره برده است. هایلایت‌های این صفحه نیز کاور دارند.

 

نگاه پایانی

ال‌سی‌من در مدّت فعالیت اینستاگرامی‌اش طبق محاسبۀ سایت فلانکس، توانسته است نرخ تعامل 1.18 را کسب کند. این عدد برای هاکوپیان 3.34  است. همچنین هر پست ال ‌سی‌ من، میانگین هزار و 408 لایک و میانگین 29 کامنت دریافت کرده است. این در حالی است که هاکوپیان میانگین 3 هزار و 11 لایک و 50 کامنت را دارد.

 

ال سی من هاکوپیان
فالوئر 110 هزار 85 هزار و 500
فالویینگ یک 20
تعداد پست 650 761
میانگین کامنت 29 50
میانگین لایک هزار و 408 سه هزار و 11
نرخ تعامل 1.8 3.34
شروع فعّالیّت 2014 2014

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *