حتی کسب و کارهای B2B هم از بازاریابی محتوایی بینیاز نیستند؛ چراکه مدیران سایر شرکتها تشنه محتوای ناب هستند تا با کسب اطلاعات کافی شرکای کلیدی خود را انتخاب کنند.
شک نکنید که صاحبان یک کارخانه برای اینکه مواد اولیه یا ماشینآلات مورد نیازشان را سفارش بدهند با جستجو در فضای اینترنت سعی میکنند بهترین گزینهها را مورد بررسی قرار دهند. مدیران ارشد یک شرکت نیز قبل از اینکه یک نرمافزار حسابداری یا مدیریتی را خریداری کنند با مراجعه به سایت و شبکه اجتماعی شرکت تولیدکننده به دنبال پاسخهای سئوالهایشان میگردند.
آن دسته از کسب و کارهای B2B که توانستهاند استراتژی خود را با ترندهای روز بازاریابی محتوایی وفق دهند، همواره بیشترین تاثیر را بر مشتریان خود میگذارند. به خصوص که در شرایط شیوع ویروس کرونا، رقابت در فضای آنلاین بیشتر شده و نیاز به بازطراحی استراتژی بازاریابی محتوایی ضروریتر از همیشه است. از این رو، کارشناسان گروه رسانهای کاما در این مطلب به معرفی هفت ترند برتر بازاریابی محتوایی برای کسب وکارهای B2B در سال 1400 پرداختهاند:
1- ویدیو تولید کنید
اگر یک ویدیو 2 تا 3 دقیقهای بسازید و اطلاعات مورد نیاز کاربران را در آن بگنجانید، برگ برنده را به دست گرفتهاید. طبق آمار مشتریان B2B تماشای ویدیو را به خواندن مقالههای وبلاگی ترجیح میدهند.
70 درصد مشتریان B2B پیش از خرید محصولات یا خدمات یک ویدیو درباره آن تماشا میکنند.
با یک سناریو قوی و کیفیت مطلوب صدا و تصویر میتوانید ویدیوهایی خارقالعاده درباره کسب وکارتان تولید کنید. برای انتشار ویدیو نیز بهتر است موثرترین کانال انتشار را انتخاب کنید. لینکدین، فیسبوک، یوتیوب، آپارات از جمله پلتفرمهای انتشار ویدیو برای کسب وکارهای B2B هستند.
بیشتر بخوانید:
2- وبینار برگزار کنید
برگزاری وبینار روش دیگری برای پیشیگرفتن از رقبا است. وبینار در ایجاد سرنخ فروش نقش پررنگی دارد. استعداد و توانایی خود را به کار بگیرید و درباره محصولات یا خدماتتان صحبت کنید.
75 درصد مشتریان B2B در سال 2020 در وبینار شرکت کردهاند.
3- پادکست تولید کنید
پادکست در ایجاد گفتگو با مشتری حرف اول را میزند. میتوانید گفتههایتان را در قالب یک پادکست خلاصه کنید و با کمی افکت و ویرایش آن را آماده انتشار کنید. اگر بخواهیم پادکست را با دو ترند قبلی مقایسه کنیم باید بگوییم:
- ویدیو مانند سخنرانی در کنفرانس است.
- وبینار مانند تماس برای فروش است.
- پادکست مانند گفتگو با مشتری است.
4- اسنیپتهای برجسته را فراموش نکنید
وقتی موضوعی را در گوگل جستجو میکنید و باکسی از جوابها از سوی یک سایت به شما نمایش داده میشود به آن اسنیپتهای برجسته (Featured Snippets) میگویند. وقتی در محتوای وبلاگ پاسخهای مشخص و دقیقی به سوالهای مخاطبان میدهید، گوگل آن پاسخها را درون یک باکس و به صورت خلاصه به مشتریان نشان میدهد. بنابراین، روی سئو محتوا تمرکز کنید و بکوشید تا به نیاز مخاطبان پاسخ دهید.
بیشتر بخوانید:
5- از محتوای تولیدی کاربران استفاده کنید
امروزه در جهانی زندگی میکنید که همه ما تولیدکننده محتوا هستیم؛ حتی یک نوجوان 15 ساله هم این امکان را دارد که در شبکههای اجتماعی محتوای اختصاصی تولید کند و تعداد زیادی مخاطب را جذب کند. مشتریان شما میتوانند با تهیه عکس و ویدیو از محصول یا خدمات و یا به اشتراک گذاری یک هشتگ در تولید محتوا به شما کمک کنند. برای این منظور میتوانید کمپینهای تولید محتوا به راه بیاندازید و از محتوای تولیدی کاربران برای تهیه یک محتوای جدید استفاده کنید.
6- به اهداف جستجوها توجه کنید
کاربر با جستجوی یک موضوع در گوگل قصد دارد به چه هدفی برسد؟ شما باید به پاسخ این پرسش در زمان تولید محتوا فکر کنید. با کمک ابزار کنسول جستجوی گوگل یا ابزارهای دیگر میتوانید کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران را پیدا کنید و درباره آنها تولید محتوا کنید. با تولید مطالب چرا و چگونه میتوانید به نیاز مخاطبان بهتر پاسخ دهید. کارشناسان گروه رسانهای کاما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی هستند.
7- با برندهای دیگر همکاری کنید
امروزه حتی بزرگترین برندها نیز برای اینکه بر شهرت خود بیافزایند و شبکههای ارتباطی خود را گسترش دهند، در جستجوی همکاری با برندهای دیگر هستند. شما میتوانید با ذکر منبع برای یکدیگر تولید محتوا کنید و این همکاری را به یک معامله برد برد (برد-برد) تبدیل کنید. نتیجه این همکاری تبلیغ برند شماست، تبلیغ برایتان سرنخ فروش ایجاد میکند و در نهایت فروشتان افزایش مییابد.
بیشتر بخوانید:
از تجربه دیگران کمک بگیرید
هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیت بهروزرسانی استراتژی بازاریابی محتوایی در کسب و کارهای B2B داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری میتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعههای بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاریهای درازمدتی داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.